To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Dźwignia kierunkowskazów "nie odbija".

ar2r - 20-03-2012, 10:59
Temat postu: Dźwignia kierunkowskazów "nie odbija".
Witam.
Po włączeniu lewego kierunku i powrocie kierownicy do pozycji na wprost dźwignia wraca na neutralne położenie powiedzmy dwa razy na dziesięć włączeń.Z prawą stroną jest OK.
Można to jakoś naprawić czy trzeba szukać nowego przełącznika?
Pzdr.

trojan6 - 20-03-2012, 13:01

Kiedyś widziałem gdzieś instrukcje naprawy nieodbijania kierunku w fordach. Robi się to jakoś poprzez zaciśnięcie jednej lub dwóch opasek zaciskowych, ale dokładnie nie pamiętam gdzie i jak...
WieSiu - 21-03-2012, 09:57

http://www.fordescort.org/content/view/116/ niestety nie widze zdjec :(
ar2r - 21-03-2012, 19:41

U mnie też niestety nie widać zdjęć a szkoda bo sposób z opaską wydaje się dość prosty.Tylko nie wiem dokładnie w którym miejscu ją zamocować.
A może u kogoś te zdjęcia są i mógłby je tu wkleić?

WieSiu - 22-03-2012, 08:15

ar2r, zapewne jak rozbierzesz obudowe kolumny,to sam wpadniesz gdzie ja dac :D
ar2r - 22-03-2012, 10:44

dzięki za pomoc WieSiu.

Dzisiaj zabrałem się za naprawę przełącznika zespolonego.Bardzo pomocna okazała się strona Klubu Escorta podana przez WieSiu.
Całe "zamieszanie" z nieodbijaniem kierunków robi wyrobiona powierzchnia czołowa tego białego plastikowego elementu


Uploaded with ImageShack.us
W necie znalazłem trzy sposoby naprawy.
1.Oklejenie powierzchni czołowej tego plastiku plastkowo-metalową tasiemką stosowaną min.do zamykania foliowych woreczków.
2.Oklejenie powierzchni czołowej poxiliną.
W/g mnie,żeby dobrze zrobić pierwszy lub drugi sposób trzeba rozbierać przełącznik a na to nie miałem czasu dlatego zastosowałem sposób trzeci.
3.Założenie na krzywce opaski zaciskowej-tzw.tyrtki.
Zdjęcia nie są najlepszej jakości ale widać jak to jest założone


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Na koniec kilka uwag.
Do przełącznika dochodzą dwie wtyczki.Żeby je odpiąć należy na dole wtyczki zluzować zatrzask i dół wtyczki pociągnąć do tyłu i do góry.
Jeśli ktoś chciałby zastosować opaskę to powinna być podobnej szerokości jak krzywka-ja miałem wąską i musiałem założyć dwie obok siebie bo przy jednej defekt występował dalej.
Oklejanie tego białego elementu jest dość trudne ponieważ jest tłusty od smaru i nie wszystkie kleje chcą się tego trzymać.

Jeśli ktoś miałby jakieś pytania to służę pomocą.

sharky - 16-06-2013, 13:07

Też muszę chyba rozebrać przełącznik ponieważ kierunek w lewo czasami nie chce odbić po odkręceniu kierownicy na prosto.
trojan6 - 17-06-2013, 13:40

Rozbierałem raz, próbowałem naprawić. Niestety nie udało mi się poskładać.
sharky - 17-06-2013, 18:16

trojan6, a metoda z opaską nie zadziałała?
trojan6 - 17-06-2013, 19:04

Niestety nie. Dopiero pomogła metoda zakupu nowego przełącznika zespolonego.
Zamiennik, a żeby było taniej to do escorta MK7 hatchback ;-) Pasuje idealnie. Jedyna różnica to 3 biegi wycieraczek zamiast 4-rech. Zapłaciłem coś ok 130PLN.

sharky - 17-06-2013, 19:38

Ale w Pumie są przecież 3 biegi wycieraczek:
na sam dół - przerywany/czasowy ruch wycieraczek,
raz do góry - wolny, ciągły ruch wycieraczek,
dwa razy do góry - szybki, ciągły ruch wycieraczek.

Jak jest z żywotnością zamienników przełącznika zespolonego? Ile kosztuje nowy oryginał?

trojan6 - 17-06-2013, 22:10

Żywotność - od lutego 2012 siedzi i sprawny dalej.
Oryginał w Auto Watin (o ile dobrze pamiętam) ok. 700PLN.

Alternatywą jest tutaj zawsze szrot ;-)

Próbowano mi od Fiesty (nie wiem jakiej) zaadoptować. Nie pasowało.

PS. Wydawało mi się, że puma ma "o oryginale" 4 biegi wycieraczek :oops:

leman - 18-06-2013, 16:37

Pytanko do fanów
Założenie na krzywce opaski zaciskowej-tzw.tyrtki.

jaka tam jest szerokość ? tzn. zanim rozbiorę wajhę , kupiłbym odpowiedniego trytka :razz:

WieSiu - 19-06-2013, 14:52

ostatnio skadajac escorta zaobserwowalem ze sa 2 rodzaje przelacznikow zespolonych, roznia sie umiejscowieniem tego dynksa do odbijania kierunkow,na jednym mi pieknie odbijalo a na drugim raczej slabo,bo na granicy styku to wszystko pracowalo. Do tego czasu w zyciu bym nie przypuszczal ze moga sie roznic.
sharky - 23-05-2016, 12:29

ar2r, czy mógłbyś odświeżyć linki do zdjęć lub czy ktoś może dysponuje jakimiś zdjęciami jak naprawić odbijanie kierunku za pomocą opaski? Niestety kierunek przestał u mnie odbijać na dobre i chciałbym oblukać wszystko zanim zdemontuję przełącznik.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group