To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Ręczny

BuLaS - 16-11-2012, 20:39
Temat postu: Ręczny
Witam. Mam takie pewne pytanie jak z tym jest u was . Byłem u mechanika jakiś czas temu zrobić parę napraw i przy okazji kazałem mu sprawdzić ręczny bo coś kiepsko zaciągał , lecz on powiedział mi , że wszystko z ręcznym ok ale słabo on łapie. Może coś pomożecie w tej sprawie bo nadal kiepsko łapie np. gdy stoi na ulicy i ma ręczny zaciągnięty to nie ruszy się z miejsca , ale gdy np na drodze jadę i zaciągnę to nic jadę dalej na zaciągniętym tak jakby wcale nie łapał .
trojan6 - 19-11-2012, 09:26

Ja widzę dwie możliwości naprawy:
Wersja light - naciągnięcie linki ręcznego.
Wersja full, naciągnięcie linki ręcznego po uprzedniej wymianie okładzin, samoregulatora itp. w bębnach z tyłu.

Za wersję full dla escorta zapłaciłem 200 PLN, ale była kompletna rdza Z komplikacjami. Powinno wyjść Ci taniej.

silverstar - 19-11-2012, 14:59

Ręczny w pumie jest tylko do zaciągania na postoju. Ja miałem wymienione pierdoły w ręcznym i również nie mogłem zarzucić na ręcznym :d
trojan6 - 19-11-2012, 20:06

silverstar napisał/a:
Ręczny w pumie jest tylko do zaciągania na postoju

+1

slawek535 - 20-11-2012, 12:23

silverstar napisał/a:
Ja miałem wymienione pierdoły w ręcznym i również nie mogłem zarzucić na ręcznym


ja 3 tygodnie temu miałem wymienione szczęki i linkę, ręczny prawie w ogóle nie trzymał, pojechałem tam porobili na gwarancji :lol: teraz łapie aż miło :wink:
czekam na zimie :mrgreen:

BuLaS - 20-11-2012, 14:11

Zobaczę dziś go trochę podciągnę
@edit : ręczny podciągnięty i nic tak samo jak było Help Me :/

Anonymous - 11-04-2015, 09:22

Odświeżam troszkę ten temat bo mam również problem z hamulcem ręcznym.

Otóż wymienił mi ostatnio mechanik linkę tylko że podróbkę a ona średnio jest dopasowana i za bardzo nie pasowała po pierwsze to jest ciut za krótka i nie da się przez to chyba go dobrze wyregulować no i teraz jedno koło trzyma a drugie prawie w ogóle. No i jestem wkurzony :evil: bo jak bym kupił oryginał to za pewne by było wszystko w porządku.
Możecie mi powiedzieć kto z was wymieniał linkę i czy zakładaliście podróbkę i pasowała czy oryginał ? :sad:

Dukes - 11-04-2015, 14:13

Nie musi to być koniecznie wina linki, jeśli korektor zużycia okładzin w jednym kole będzie niesprawny czy zablokowany to ręczny nie będzie w nim działał. Ja bym ściągnął bęben hamulcowy z koła którego ręczny nie blokuje i obserwował co się dzieje ze szczękami przy zaciąganiu ręcznego.
Generalnie instrukcja serwisowa "mówi", że ręczny reguluje się poprzez popuszczenie linki przy dźwigni w kabinie (śruba 10tka pod osłoną), następnie odpala auto i kilkanaście razy należy nadusić z całej siły w pedał hamulca aby właśnie korektory w tylnych bębnach ustawiły się odpowiednio w stosunku do zużycia okładzin hamulcowych. Następnie dokręcać śrubę regulacji tak długo aż w połowie możliwości ruchu dźwigni ręcznego koła będą zablokowane na tyle aby przy ruszaniu koła tylne stały, ale jednocześnie po zwolnieniu ręcznego kręciły się swobodnie.

Anonymous - 11-04-2015, 21:03

Dukes, a ten (korektor) to chodzi ci o te samoregulatorki ?
Dukes - 11-04-2015, 22:00

Tak, dokładnie o to chodzi ;)
Anonymous - 11-04-2015, 22:21

Masz rację może być wina tych samoregulatorów bo jak mechanik to robił to one średnio właśnie działały ale wziął je przeczyścił no i zaczęły działać, ale swoją drogą to ta linka to chłam chyba muszę kupić te samoregulatory i linkę oryginalne.
Tyle że jak się pytałem mechanika ile by kosztowały to mi powiedział że samoregulatory ok. 200zł i linka ok. 300zł

Ema88 - 12-04-2015, 19:11

To drogo jak za linkę. Ja z Intercars policzyli mi 170 zł

Co nie zmienia faktu, że dalej ręczny mi nie działa prawidłowo. Bębny wymienione, samoregulatory wymienione, jedyny problem właśnie to to, że mam chyba złą linkę. Bo z tego co wiem, to w 1998 były pewne zmiany w modelach, i są dwie linki, jedne dłuższe, drugie krótsze, różniące się także np końcówkami.

Zbieram kasę i kupuje nową linkę. Czy prawidłowe działanie ręcznego jest także kwestią jego wyregulowania, tak na piszesz?

Dukes napisał/a:
Generalnie instrukcja serwisowa "mówi", że ręczny reguluje się poprzez popuszczenie linki przy dźwigni w kabinie (śruba 10tka pod osłoną), następnie odpala auto i kilkanaście razy należy nadusić z całej siły w pedał hamulca aby właśnie korektory w tylnych bębnach ustawiły się odpowiednio w stosunku do zużycia okładzin hamulcowych. Następnie dokręcać śrubę regulacji tak długo aż w połowie możliwości ruchu dźwigni ręcznego koła będą zablokowane na tyle aby przy ruszaniu koła tylne stały, ale jednocześnie po zwolnieniu ręcznego kręciły się swobodnie.


Możliwe, że mechanik nie wie tego, i dlatego ciągle ten ręczny nie działa poprawnie?

Anonymous - 12-04-2015, 19:54

Ema88 napisał/a:
To drogo jak za linkę. Ja z Intercars policzyli mi 170 zł


Ale te 300zł to za oryginalną jak się pytałem, a ty za pewne też podróbkę kupiłaś?

Ema88 - 12-04-2015, 20:42

Nie ma sensu kupowania oryginału, w intercars są dwa modele dedykowane do pumy. Przed sierpniem 1998 (dłuższa) i po sierpniu 1998 (krótsza). Cena którą podajesz jest kosmiczna, ja bym tyle nie dała, ważne, by pasowała.
WieSiu - 15-04-2015, 19:14

Oryginaly tyle kosztują,za swoją do escorta dałem 260zl.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group