To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Ręczny

leman - 04-06-2017, 07:48

Linki hamulca są różnej długości. Czy ktoś wie jak one maja być zamontowane?. Dłuższa do lewego koła ? Odwrotnie ?
Nie mam pewności czy 6 lat temu zostały prawidłowo założone, a teraz podczas wymiany "zapętliłem się" :cry: Zrobił mi się podobny problem jak; --> http://klubpumy.pl/viewto...t=linka+hamulca

Erecik - 04-06-2017, 12:02

W brytyjskiej pumie, zielony (czasem niebieski, lub inny kolor) kabel jest po stronie kierowcy. W naszej pewnie będzie odwrotnie.



Project Pumson

leman - 04-06-2017, 22:31

Nio tak, tylko która linka jest zielona; dłuższa ? czy krótsza? :mrgreen: bo tego nie znalazłem. A moje nowe i stare linki wyglądają tak;


I jak widać na zdjęciu, "zielonym" tylko ja jestem :razz: Ale i dlatego bardo mi się spodobało hasło, z forum PP które przywołałeś ;
garth56820 napisał/a:
Been driving me mad trying to figure it out !!
:mrgreen: :mrgreen:
Ten gość ściągał bębny 5razy. Ja na razie 2 razy ale zakładając linki naprzemiennie. Coś tam zauważyłem i wydumałem, ale szukam potwierdzenia..

[ Dodano: 12-06-2017, 23:22 ]
nio, ja w szukaniu poległem wychodząc na lamera :razz: Nie znalazłem pewnego, wiarygodnego źródła, które by powiedziało; dłuższa linka na prawo krótsza na lewo abo odwrotnie. Dlatego zamontowałem po moim uważaniu i nawet sprawdziłem na hamowni u diagnosty. Wyszło super! :grin:
dłuższa linka ma być po lewej stronie
I wg mnie jedynym za tym argumentem jest to, że "biegnie" ona obok przewodów paliwowych i hamulcowych co determinuje luźniejsze jej ułożenie. Bo miałem założone w obu wariantach i ręczny działał. Wynika z tego, że oznaczona na zielono (to co wydłubał Erecik) jest krótsza linka. Czemu tak? Nie wiem.
Ale przy składaniu wyskoczył mi kolejny dylemat. Jak ustawić taki samoregulator ?? (są w Pumkach z ABS i bębnami 203mm).



W TIS'ie się doczytałem, że .."Make sure that the brake shoe adjuster is fully released..." ale jak go całkowicie skręciłem to z hamulcami była qpa nawet po wielokilmetrowym jeżdżeniu. A jak całkowicie go rozkręciłem to nie mogłem włożyć moich dwustuczteromilimetrowych bębnów :mrgreen:
Jest na to jakaś inna fordowska procedura?

Dukes - 14-06-2017, 00:23

U siebie ustawiałem to tak, że rozkręcałem go do czasu gdy bęben wchodził z oporem, następnie skręcałem o jeden obrót, zakładałem bęben i resztę "regulowałem" zaciągając i odpuszczając ręczny. Przy zaciąganiu ręcznego słychać wtedy klikanie, jak się "wyklikał" to ręczny zaczął ładnie działać :) Oczywiście wiem, że istnieje odpowiednia procedura regulacji hamulca ręcznego ale u mnie po prostu samoregulatory nie chciały klikać przy wciskaniu hamulca nożnego, pomogło dopiero machanie ręcznym xD
leman - 16-06-2017, 20:02

Racja Dukes! W podobny sposób jak Ty posępowałem. Tylko uważam, że jest to takie "uda się abo nie uda" czego doświadczyłem. Jak już za kolejnym razem, wydawało mi się, że zrobiłem idealnie, pojeździłem trochę, a potem od diagnosty usłyszałem; ..dobrze, ale prawe koło jest słabsze :roll: I czarna magia; szczęki mam wizualnie ok, zasadniczy idealny (to bębny ok) to pozostał (rozebrany i wysmarowany) samoregulator? albo "nieprecyzyjnie" złożyłem? Na razie nie chce mi się ..5 raz ściągać bębnów, bo w sumie ręczny działa :razz:

Ten typ samoregulatora, poza Fordem jest też min. w Punto i Astrach, ale zdobycie jakiejś pewnej procedury nie jest mi chyba dane. Pomijam już ..rozkręcenie tak, żeby bęben wchodzi z oporami ??(gumowy młotek zbędny czy może jednak się przyda?), ale nie mogę znaleźć jak ma być samoregulator zamontowany; sprężynką bimetaliczną do bębna ? czy sprężynką powrotną do bębna? Na logikę to pierwsze, ale miałem wg. drugiego, to i tak mam :razz:
I nadal jak na Project Puma;.." Been driving me mad trying to figure it out !! .." :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group