To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Przegrzewanie, zimna chłodnica, a wiatrak chodzi

kolargol - 19-04-2013, 09:42

MarcinP, na komputerze nie będzie błędu tego czujnika niestety
MarcinP - 19-04-2013, 11:05

Wiesiu, chciałbym tak znać to auto ;)

Kolargol, czyli który czujnik miałeś walnięty, droga to sprawa? I objawy miałeś takie jak ja?

trojan6 - 19-04-2013, 11:41

Sprawa wymiany czujnika, raczej do bardzo drogich rzeczy nie należy. 50 - 100PLN.
Ja chyba będę musiał go wymienić też. Dzisiaj jak jechałem autem, mimo podmienienia korka zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego na stary z pumy strzałka doszła tylko między N a O i dalej nie chciała. Czasami spadała do "zera", a potem wracała na N,O jak chciała. Pomacałem wszystkie węże pod maską - ciepłe. Zatem chyba muszę wymienić czujnik temperatury na zegary, bo jak rozumiem skoro wszystkie węże gorące, to ten ważniejszy czujnik temperatury do uruchamiania dmuchawy powinien być sprawny?

WieSiu - 19-04-2013, 11:55

trojan6 napisał/a:
to ten ważniejszy czujnik temperatury do uruchamiania dmuchawy powinien być sprawny?


ten wazniejszy to wlasnie taki ktory mozesz odczytac przez interfejs elm327. On włacza za pośrednictwem komputera (ECU) wentylatory,a ten na zegary,to sobie moze nawet nie dzialac.

trojan6 - 19-04-2013, 12:01

Czyli, gdyby (odpukać) nie działałby mi czujnik temperatury na zegary, to po podłączeniu "pod komputer" byłby zczytany błąd?

Czujnik temperatury na zegary tak wygląda?
http://www.ford-esklep.pl...ec-E-FORD/3828W
W tym sklepie ta część jest w dziale Puma, a w opisie nic nie ma o Pumie, więc poszukam innego. Tylko chciałbym wiedzieć wizualnie czego szukać.

kolargol - 19-04-2013, 14:33

nie będzie błędu od tego czujnika na deskę. Jak podłączyłem pod elm-a to miałem temp 89 stopni na kompie a na desce mi pokazywał na N, czujnik znalazłem w dziale Fiesty bodajże bo w dziale Pumy nie było, powinien być zielony - podobny do tego http://www.ford-esklep.pl...sta-FO-08790/63
trojan6 - 19-04-2013, 14:38

kolargol napisał/a:
nie będzie błędu od tego czujnika na deskę

Uuups. Chodziło mi o czujnik na komputer <lol>

Puman - 11-12-2014, 22:06

Włączyłem dzisiaj tryb diagnostyczny na trasie i wg komputera temperatura płynu chłodzącego przy obrotach 3000 na 5 biegu to 106 - 108 C. Wskazówka stoi równo na środkowej pozycji niezależnie czy temperatura spadnie do 99 czy wzrośnie do 108 C. Przy 109 słyszę, że dmuch głośno wentylator.

Tak ma być czy komputer ma zawyżone wskazania?

Kania - 09-03-2015, 09:06

Hej, odgrzewam kotleta bo nie ma sensu pisać kolejny topic.

Jest problem.

Puma dzisiaj na trasie 100km autostrada + szybkiego ruchu + trochę miasta niestety się przegrzewa...
Po zakupie, 2 miesiące temu miała wymieniane wszystkie płyny.

Problem polega na tym, że osiągając powyżej 2000 obrotów i poniżej 1700 wskazówka nagle wędruje blisko stanu krytycznego. Co prawda nie pozwoliłam by tam weszła ale jestem mocno zaniepokojona a jakoś muszę wrócić...
Dodatkowo przy hamowaniu również się to pojawia.

Najlepsza prędkość to 80km/h na piątce, tylko to znosi.

Właśnie stoi i się chłodzi ale boję się co będzie w drodze powrotnej...

Pomaga jej ustawienie nagrzewania kabiny. Wtedy utrzymuje prawidłową temperaturę ale boję się żeby jej tym kuku nie zrobić...


Bardzo proszę o pomoc. To nie kwestia płynu raczej, ma nowy a poprzedni był wypłukany.

Do warsztatu dopiero w środę mogę ją oddać.

tomcio - 09-03-2015, 12:15

Dawno był wymieniany płyn?
Sprawdzałaś poziom w zbiorniku wyrównawczym?
Mi to zalatuje uszkodzonym termostatem.

Ożdżu - 12-05-2016, 19:43

Podepnę się do tego tematu.
Niestety mnie też dopadło przegrzewanie się silnika, wskazówka temperatury wchodzi na czerwone pole, ecu pokazuje wtedy ok. 120st, wiatrak chodzi na II biegu - nie wyłącza się mimo że schłodził już chłodnicę - jest zimna - mimo to temp. silnika nie spada. Dzieje się tak rzadko, ale się zdarza, szczególnie gdy pokrętło od ogrzewania jest ustawione na zimne, a klima nie jest włączona. Posprawdzałem wszystko i wszystko działa, ale problem nie znikł i wtedy trafiłem na forum forda:
http://forum.fordclubpols...ad.php?t=194166
Czy Puma też ma takie zabezpieczenie przed przegrzewaniem o jakim pisze na drugiej stronie BASRA?

Puman - 15-05-2016, 18:28

Ożdżu napisał/a:
Czy Puma też ma takie zabezpieczenie przed przegrzewaniem o jakim pisze na drugiej stronie BASRA?


Nie udało mi się sprawdzić wszystkich punktów ale na pewno pierwszy i drugi jest i działa. W silniku 1.6 jest tylko czujnik temperatury w pokrywie zaworów. Wiem, wymieniałem ostatnio bo szalał i włączał wentylator co chwilę na drugi bieg i wskazówka pod czerwone pole.

Jak straciłem płyn przez pęknięty zawór nagrzewnicy i nie zauważyłem tego to wskazówka poszła na czerwone pole do maxa. Zaczęło szarpać silnikiem czyli pewnie zaczął odcinać cylindry i świeciła się ciągłym światłem kontrolka od silnika.

Potwierdzam, że w moim egzemplarzu większość z tego co pisał Basta zadziałało.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group