To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Twarde zawieszenie!!!

blady2000 - 21-01-2013, 21:17
Temat postu: Twarde zawieszenie!!!
Witam.

Z uwagi na to, że nie mam styczności z innymi egzemplarzami pumy i tym samym nie mam możliwości porównania chciałbym się dowiedzieć czy tak twarde zawieszenie w tym aucie to norma.
Pytam, bo od zakupu pumy dla żony nie mogę się nadziwić, że ten samochód jest tak twardy. Myślałem wcześniej, że może samochód ma sportowe zawieszenie lecz po wejściu pod auto zobaczyłem że wszystko wygląda bardzo zwyczajnie. Nurtuje mnie strasznie ten temat gdyż autem tym jeździ się bardzo niekomfortowo i wręcz niebezpiecznie. W trakcie przejeżdżania prze poprzeczne nierówności drogi można sobie guza nabić o podsufitówkę. Jeżeli ktoś z was ma propozycję jak "zmiękczyć" to zawieszenie to byłbym bardzo wdzięczny.

Korzystając z okazji chciałby się dowiedzieć czy przeguby zewnętrzne do Zeteca 1.7 są takie same jak do 1.4, bo właśnie przymierzam się do ich wymiany. Z tego co widziałem to nigdzie nie jest podane, że te przeguby są jednocześnie do 1.4 jak i 1.7 lecz ktoś tu wcześniej pisał, że są takie same (ilość zębów się zgadza) i chciałbym się w tym fakcie upewnić.

Nie sugerujcie się avatarem, bo auto już nie stoi na tych felgach.

Pietia - 22-01-2013, 11:32

hmmm... z seryjnym zawieszeniem nie mialem do czynienia bo od kupienia samochodu odrazu miałem gwint założony, a jaki masz kolor sprężyn ? dużo też zależy od rozmiaru kół jaki posiadasz :)
sharky - 22-01-2013, 11:42

blady2000, jeżeli przesiadłeś się do Pumy z większego, bardziej komfortowego auta to możesz mieć takie odczucia. Ogólnie Puma jest mała i do tego ma dość twarde zawieszenie także myślę, że u Ciebie jest wszystko ok. No chyba, że ktoś zmienił właśnie zawieszenie na twardsze, jakieś sportowe. Jeżeli bardzo zależy Ci na "zmiękczeniu" zawieszenia załóż mniejsze felgi z większym profilem opony (większy balon :P ).
blady2000 - 22-01-2013, 14:04

Profil mam standardowy bodajże 60mm na 15", wcześniej miałem 45mm na 17" i wtedy było również nieciekawie lecz myślałem, że po zmianie będzie dużo lepiej.
Sprężyny w zawieszeniu są czarne i sam mechanik powiedział, że nie są to żadne sportowe.

Problem w tym, że zawieszenie mimo tego, że jest twarde prawie w ogóle nie amortyzuje, samochód skacze jak sprężynka co sprawie, że dostaje się rewolucji żołądkowych podczas jazdy, a w dłuższej trasie auto jest naprawdę męczące.
Myślałem, że dobrym rozwiązaniem będzie wymiana samych amortyzatorów, tylko zauważyłem, że po naciskaniu na karoserię skok ugięcia sprężyny jest znikomy i zmiana amorek chyba w tym wypadku by nie pomogła.

Jak będę miał trochę czasu to może nagram i zaprezentje wam jak komicznie pracuje to zawieszenie.

MarcinP - 22-01-2013, 14:31

Ja też mam bardzo twardo, mimo, że zmieniłem już amortyzatory na "komfort". To auto jest lekkie, więc o wiele łatwiej wychodzi podrzucenie całego auta w górę, na jakimś wyboju/dziurze, niż np. amortyzowanie takiego bumpa, poprzez ciężar auta. IMO to normalne, takie auto i tyle.
Opoya - 22-01-2013, 14:43

blady2000, sprawdzałeś stan amortyzatorów na stacji diagnostycznej? Ile mają %? Jakie masz ciśnienie w oponach?
Anonymous - 22-01-2013, 16:40

hmmm ale kupujac auto o sportowych aspiracjach liczyles na komfort ?
to niestety, a moze i stety nie Tigra ;-)
wygodnie w pumie raczej nie bedzie, wiec albo sie trzeba przyzwyczaic i cieszyc z frajdy jak to popitala, albo niestety zmienic auto ;-)

wpadnij na jakis spot naszej grupy to porownasz sobie , bo mamy pumy na gwincie, na sprezynach i na serii. wiec chyba wszystkie opcje do porownania :-)

Anonymous - 22-01-2013, 17:09

Niestety to auto tak ma. Tak naprawdę to amorki olejowe, mniejsza felga i opona o wyższym profilu delikatnie zwiększa komfort. W pierwszej pumie gdy musialam wymienić poduchy amortyzatorów i same amortyzatory to zdecydowałam się na gazowe. Z jazdy w zakrętach był większy Fun,choć właściwie to też była seria to zmiana pasa w koleinach zawsze kończyła się uciekającym tyłem. Teraz w pumie mamy krótkie sprężyny Weitec'a wiec komfortu nie ma żadnego, no może delikatnie jest lepiej na 13" i profilu 65. W pro cee'dzie też nie mam komfortu wiec ja juz się do tego przyzwyczaiłam :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group