To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Sam naprawiam - Założenie zamka na pilota

lostlast - 15-04-2013, 23:52
Temat postu: Założenie zamka na pilota
Po krótce to po pierwsze trzeba znaleźć dobry plus, albo pociągnąć bezpośrednio z aku, albo cztero-milimetrowy gruby kabel czerwony pod skrzynką bezpieczników.

Potem trzy weź kable z centralki i podłącz wedle schematu 2 w instrukcji ogólnej:
Do tego z bezpiecznikiem czerwonego przyłącz żółty i żółto-czarny z centralki (tuż poniżej bezpiecznika) i te trzy kable podłącz do tego +12 w samochodzie (ten 4mm kabelek pod bezpiecznikami) tak żeby 1 kabelek szedł od samochodu najpierw przez bezpiecznik i potem dopiero rozgałęziały się na trzy kable i wszystkie szły do centralki.

Czarny kabel z centralki podłącz do śruby po lewej pod nogami, to da nam minus czyli masę. Jak to zrobisz to centralka będzie już działać - wystarczy że wciśniesz pilot usłyszysz cykanie przekaźników w centralce.

Zostanie Ci już tylko podłączenie 4 kabli (z klapą 5) tak aby centralka mogła te swoje 3 plusy przekierować np. aby coś otworzyły lub zamknęły

Wszystko łączysz w przewodach w lewym słupku tak:

- Do niebieskiego i do niebiesko pomarańczowego przewodu w samochodzie łaczysz kable dwa brązowe z centralki (jakkolwiek bo to kierunkowskazy tylko) - Ja zauważyłem że kolory się powtarzają czasem albo są podobne, więc możesz trafić na coś innego, natnij lekko kabelek spróbuj z przyłożonym brązowym wcisnąć guzik, zobacz czy kierunki się zaświecą, czy nie, jak nie to spróbuj inny niebieski a tego zaizoluj

- Do biało-fioletowego w samochodu podłącz biało-czarny z centralki - to będzie sygnał otwarcia

- Do żółto-czarnego w samochodzie daj biały z centralki - to będzie zamykać drzwi


Możesz teraz przetestować otwieranie i zamykanie, powinno hulać.

Opcjonalnie znajdź dość gruby kabelek w progu pod drzwiami kierowcy (odegnij uszczelkę i dywanik) o kolorku pomarańczowo-czarnym podepnij do tego zielony z centralki (Uwaga, tylko wtedy jeżeli Twoja centralka na zielonym daje sygnał plus 10A na 1sek - bo ja taką mam). Jak to zrobisz to po przytrzymaniu 4s klawisza drugiego kanału otworzy się klapa (niezależnie od włączonego silnika czy zamkniętych drzwi)

Różowy kabelek ewentualnie poprowadź do silnika i podepnij jako plus do syrenki (jak masz) - dźwięki będzie wydawać przy uzbrajaniu.

To wszystko, resztę kabli uciąć, zaizolować


twórcy rozpiski:

zygiboos
lostlast

WAŻNE
NIE-ZAPOMNI KAŻDY CO PODŁĄCZA PONOSI SAM ZA SIEBIE ODPOWIEDZIALNOŚĆ




http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma3
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma4
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma2
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma1
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma5
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma6
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma7
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma8

zac93 - 03-06-2013, 08:45

Robiąc według tej instrukcji po podłączeniu do żółto czarnego z samochodu do białego z centralki (co powinno zamykać drzwi) przy zamkniętym samochodzie i wciśnięciu zamknij otwiera mi się bagażnik :???: Coś tu chyba jest nie tak , macie jakiś schemat instalacji elektrycznej?
rapart - 03-06-2013, 21:15

Dziwne.. ja podłączałem według tego schematu i wszystko działa idealnie... A gruby zielony z progu podpiąłeś?
zac93 - 03-06-2013, 21:58

Dzisiaj tam jeszcze raz zaglądałem i zauważyłem, że są 3 wiązki i w każdej jest np. żółto czarny :P Ogarnę to jak dorwę się do lutownicy :P
zygiboos - 10-06-2013, 18:24

Tak trzeba uważać, są kable co się powtarzają kolorystycznie w niektórych wiązkach.

A do bagażnika powinien iść pomarańczowo czarny w progu kierowcy (i uwaga też są 2 podobne).

Ja musiałem czasem lekko naciąć jakiś, sprawdzić, a potem zaizolować.

pablix - 24-08-2013, 13:33

Opis świetny !
dziękuje zygiboos'owi za małe porady co do doboru centralki oraz lostlas'owi za zebranie opisu w jedno miejsce razem ze zdjęciami ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q1NVO1R4XRY[/youtube]

Zasadniczo w całym połączeniu warto dokładnie czytać instrukcję - u mnie różniły się sygnały na otwieranie i zamykanie centralnego zamka i trzeba było zamienić kabelki :)

zygiboos - 24-08-2013, 22:22

No Fajnie że Ci się udało i widzę, że też użyłeś większych siłowników. Gratki.

Ja dziś też zakładałem STIGa tylko, że w Subaru Foresterze kolegi :) ... Tam to dopiero były jaja... przekaźnik dodatkowy musieliśmy użyć bo okazało się, że jeden kabel steruje wszystkim - otwiera jak dostanie impuls minusowy ale dopiero jego przecięcie zamyka drzwi.

Zupełnie inna filozofia niż Fordowskie 2 kable gdzie zawsze na którymś jest stały + w zależności od stanu zamknięcia. Puma pod tym względem jest fajna bo wszystko podłączą się w jednym miejscu (a nie raz w kolumnie kierowniczej raz za bezpiecznikami raz w progu) no i nawet ma własny siłownik klapy już firmowy i wyprowadzenie drugiego kanału to w sumie najprostsza sprawa :)

pablix - 25-08-2013, 16:55

właśnie dlatego nigdy nie byłem wielkim fanem Subaru :)

Ja dzisiaj pół dnia szukałem kabla który odpowiada za czujniki drzwiowe.. (czarno-zielony przy skrzynce bezpieczników jakby ktoś potrzebował) ;)
Pozostaje jeszcze znalezienie czujnika przedniej klapy i bagażnika.. no i rozkminienie jak podłączyć odcięcie zapłonu.. ;)

tak czy inaczej ważne że otwieranie bagażnika z pilota działa :cool:

Dukes - 25-08-2013, 17:43

pablix napisał/a:
no i rozkminienie jak podłączyć odcięcie zapłonu..

Według mnie prostsze będzie odcinanie pompy paliwa, miałem takie coś w innym aucie i działo prosto, a zarazem skutecznie :) Nie wiem jak działa alarm STIG, ale ja miałem centralkę o nazwie DOG 5E i był w nim przekaźnik który po aktywacji alarmu rozłączał styki i tym samym rozłączał zasilanie pompy paliwa. Podłączenie banalnie proste, wystarczy zlokalizować przewód zasilający pompę paliwa, przeciąć go i podłączyć się szeregowo z wiązką alaramu :)

pablix - 25-08-2013, 18:05

Kod:
 Nie wiem jak działa alarm STIG


również działa na przekaźniku i na takiej samej zasadzie :) muszę tylko zlokalizować kabel +12V po zapłonie i właśnie to zasilanie pompy :)

(ps. chyba offtopic robi ;-) )

monż - 25-12-2013, 12:12

Czy dobrze rozumiem że instrukcja dotyczy Pumy z centralką alarmu? A jak to jest jeżeli nie ma alarmu tylko centralne zamki sterowane z kluczyka? Wyczytałem gdzieś na forum że w tym przypadku siłowniki sterują sobą nawzajem.
Bo chciałbym nabyć coś takiego:

I tak się zastanawiam - schemat dolny po prawej? I gdzie szukać w tym przypadku przewodów od kierunkowskazów żeby sobie migać. Od skrzynki bezpieczników/przekaźników?

zac93 - 25-12-2013, 17:21

Kolory kabli masz opisane w pierwszym poście :) wszystkiego szukaj koło słupka przy drzwiach kierowcy :P
bastek - 09-04-2015, 22:36

rapart napisał/a:
Dziwne.. ja podłączałem według tego schematu i wszystko działa idealnie... A gruby zielony z progu podpiąłeś?

do czego ten zielony gruby podlaczyc?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group