To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Nadwozie, podwozie i wnętrze - Problem z otwieraniem drzwi i bagażnika.

Dukes - 08-06-2013, 13:16

Mam fabryczny centralny z pilotem w wersji radiowej i mam pytanko czy można w jakiś sposób włączyć takie mrugnięcie kierunkowskazami podczas otwierania/zamykania auta z pilota? Czasami po prostu muszę nasłuchiwać czy słychać siłowniki, już mi sąsiedzi zwrócili uwagę dlaczego tak się wsłuchuje w auto gdy je zamykam :mrgreen:
zac93 - 08-06-2013, 13:55

No dobra ale to jak ktoś sobie zamontuje otwieranie bagażnika wewnątrz to ten problem będzie rozwiązany, ale najlepiej chyba kupić sterownik centralnego zamka i mieć to w pilocie :P
rapart - 08-06-2013, 14:23

zac93, moim zdaniem to najprostszy sposób ;) My daliśmy chyba... 68 zł? z wysyłką. Montaż jest banalnie prosty.
zac93 - 08-06-2013, 15:51

Banalnie prosty, muszę tylko poprawić lutowanie, bo tych pęczków kabli jest chyba 3 i to w podobnych kolorach co może robić problem na początku :P
franekqwerty - 08-06-2013, 16:11

leman napisał/a:
franekqwerty napisał/a:
... Przyznam, że brakuje opcji otwierania bagażnika z wewnątrz pojazdu...

Proszę, podaj choć jedną sytuację, w której "otwieranie bagażnika z wewnątrz" jest zasadne. W zamian podam ci sytuację przeciw takiemu rozwiązaniu :razz:

Tak jak napisał zac93, taka opcja jest bardzo wygodna. Ja miałem wczoraj taką sytuację: podwoziłem kumpla z zakupami, zakupy zostały wsadzone do bagażnika. Po przyjechaniu pod jego dom musiałem zgasić silnik, aby mógł otworzyć bagażnik. Dziwił się, że takie rzeczy muszę robić w aucie. Powinna być jakaś dźwigienka jak np. dźwignia otwierania maski, po zamknięciu maski dźwigienka wraca do swojego pierwotnego położenia blokując otwieranie maski, więc podczas postoju na światłach nikt nic nie otworzy.

Dukes napisał/a:
Mam fabryczny centralny z pilotem w wersji radiowej i mam pytanko czy można w jakiś sposób włączyć takie mrugnięcie kierunkowskazami podczas otwierania/zamykania auta z pilota? Czasami po prostu muszę nasłuchiwać czy słychać siłowniki, już mi sąsiedzi zwrócili uwagę dlaczego tak się wsłuchuje w auto gdy je zamykam :mrgreen:

O właśnie, o tym mówię - ja też tak muszę nasłuchiwać. Jeśli nie piknięcie to może być mignięcie lamp, byle było jakieś potwierdzenie zamknięcia zamka.

"franekqwerty napisał/a:
Jeśli chodzi o zamki drzwi to (manualnie) nie otwierają/nie zamykają się kluczykiem, obojętnie czy silnik działa czy nie działa. Mogę wykonać jakby 3/4 obrotu kluczyka ale nic się nie dzieje.
Musiałem zacytować sam siebie, pomyliłem się. Przysiadłem trochę przy tych zamkach i rozszyfrowałem. Moje zamki drzwi da się otwierać i zamykać kluczykiem od strony kierowcy i pasażera, ale w odwrotną stronę niż normalnie (kluczyk przekręca się w drugą stronę). Jednak wciąż widzę problem, bowiem jak przekręcę kluczyk to otwiera/zamyka się zamek za pomocą centralnego zamka (te same brzmienie, zamykanie kluczykiem jednych drzwi zamyka też drugie), ja natomiast chcę mieć dostęp w pełni manualny. Nie mam zaufania do elektroniki, komputerów itp. Poza tym w zimę przy -20 i dużej wilgotności centralny zamek może nie zaskoczyć, tu idealnie sprawdziła by się stara metoda: manualne otwieranie + odmrażacz do zamków. Jeśli jest jakaś metoda na pełne manualne otwieranie/zamykanie drzwi bez użycia centralnego zamka to proszę o szczegóły.
rapart - 08-06-2013, 18:13

franekqwerty napisał/a:
Ja miałem wczoraj taką sytuację: podwoziłem kumpla z zakupami, zakupy zostały wsadzone do bagażnika. Po przyjechaniu pod jego dom musiałem zgasić silnik, aby mógł otworzyć bagażnik.

Dokładnie, też tak miałem ostatnio z zakupami - przy zewnętrznej centralce to nie problem i można operować na włączonym silniku ;) Poza tym uważam, że lepiej mieć cały czas zblokowany bagażnik i otwierać go tylko wedle potrzeby. Dzisiaj rozmawiałem z lubą o tym i podałem za przykład np. stanie przy przejeździe kolejowym - czekam długo, wyłączam silnik i seryjnie bagażnik się odblokowuje, co nie jest do końca tym, czego potrzebuję ;)

zac93 - 08-06-2013, 18:13

Najprościej to wywal centralny zamek z samochodu ale wtedy pilot nie będzie działał :cool:
Moim zdaniem to jednak jest bez sensu. Będziesz sobie życie utrudniał. Mój samochód stał w Warszawie przez zimę na dworzu przy ujemnych temperaturach, często na nim leżało dużo śniegu, płyn zimowy mi zamarzł nawet a zamek chodził dobrze, jedynie było słychać, że otwiera się jakby ciężej i minimalnie dłużej ale wszystko działa sprawnie. Poza tym jest to bardzo prosty układ, który przestanie działać tylko wtedy, gdy akumulator padnie :razz:

Magenta - 08-06-2013, 22:36

rapart napisał/a:
Dzisiaj rozmawiałem z lubą o tym i podałem za przykład np. stanie przy przejeździe kolejowym - czekam długo, wyłączam silnik i seryjnie bagażnik się odblokowuje, co nie jest do końca tym, czego potrzebuję ;)

Ja na przykład mam nawyk zamykania drzwi od środka zaraz po wejściu do auta, więc taki problem mam z głowy. :)

franekqwerty - 09-06-2013, 10:24

Właśnie, jak zamyka się drzwi od środka w Pumie? W starszych samochodach był cypelek skierowany do góry, wystarczyło go wcisnąć, w Pumie nie wiem jak to się robi bo tego cypelka nie ma.
Gaydek - 09-06-2013, 11:14

Wciskasz klamkę, to wszystko.
trojan6 - 09-06-2013, 13:03

franekqwerty napisał/a:
jak przekręcę kluczyk to otwiera/zamyka się zamek za pomocą centralnego zamka (te same brzmienie, zamykanie kluczykiem jednych drzwi zamyka też drugie), ja natomiast chcę mieć dostęp w pełni manualny


Przekręcając kluczykiem zamek (zamykając) informujesz układ centralnego zamka, że zamykasz drzwi. W związku z tym, on zamyka pozostałe.
W siłownikach dostawianych jest tak, że są master i slave. Master ma 5 kabli, slave 2. Gdy siłownik master wydłuży się manualnie i ściśnie z powrotem, to da on impuls do centralki, że należy zamknąć pozostałe zamki układu centralnego. Wydaje mi się, że w Pumie fabrycznie jest podobnie.

Poza tym, otwieranie/zamykanie kluczykiem jest jak najbardziej manualne. Odłącz akumulator i sprawdź/. Tylko na wszelki wypadek nie zamykaj maski:P Powinieneś bez problemu nadal otwierać drzwi kluczykiem.

franekqwerty - 13-06-2013, 18:57

franekqwerty napisał/a:
Dukes napisał/a:
Mam fabryczny centralny z pilotem w wersji radiowej i mam pytanko czy można w jakiś sposób włączyć takie mrugnięcie kierunkowskazami podczas otwierania/zamykania auta z pilota? Czasami po prostu muszę nasłuchiwać czy słychać siłowniki, już mi sąsiedzi zwrócili uwagę dlaczego tak się wsłuchuje w auto gdy je zamykam :mrgreen:
O właśnie, o tym mówię - ja też tak muszę nasłuchiwać. Jeśli nie piknięcie to może być mignięcie lamp, byle było jakieś potwierdzenie zamknięcia zamka.

Czy jest może jakiś moduł lub coś co dawało by piknięcie podczas otwierania/zamykania centralnego zamka?

zygiboos - 13-06-2013, 23:30

he he, ja mam dźwięk ryczącej pumy ;P

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R9JFt1Ger48[/youtube]

Ale troszkę było rzeźbienia :)

O tyle mam łatwiej, że mam Stiga a nie fabryczną instalację. Jednak taki "dzwonek" jak mój działa zwarciowo więc za pomocą przekaźnika można by go podłączyć pod kabelek w słupku kierowcy otwierajacy i zamykający drzwi.

trojan6 - 14-06-2013, 11:25

zygibos, jak to jest zrobione? Jakaś mp3 wsadzona w obwód odtwarzająca w pętli dźwięk, gdy dostanie zasilania z alarmu?
zygiboos - 15-06-2013, 07:07

Bardzo proszę trojan6, tutaj ładnie wszystko opisałem:
http://klubpumy.pl/viewto...c&start=144#top



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group