To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - sprężyny obniżające

chapter322 - 23-06-2005, 22:19
Temat postu: sprężyny obniżające
kupię sprężyny sportowe do pumki najlepiej -3,5cm w miare miękkie - JAKIE :?:

EDITED by Gaydek :wink:

Gaydek - 14-07-2005, 22:43

Na allegro pojawiło się coś takiego... sprężyny (-40 mm) - nigdy nie słyszałem o tej firmie więc kupujesz na własne ryzyko :wink: .
chapter322 - 21-07-2005, 20:46

wiem Gaydek bo gadalem z tym kolesiem co sprzedaje te sprezynki. Rozmawialem z ludzmi ktorzy kupili u niego sprezyny do innych aut tej firmy i sa zadowoleni. Cena 329 zl bardzo mila natomiast wetec 545zl a supersport 520 zl. Myslisz ktore lepiej kupic ???
Najbardziej boli mnie wydanie tyle kasy bo jak okaze sie ze auto bedzie sztywne jak taczka to bedzie wyrzucona kasa . Poradz ktore zamowic !!!

Kurzki - 21-07-2005, 21:07

ja bym wzial weiteca
chapter322 - 21-07-2005, 21:20

te sprezyny za 329zl sa: Firma- Autotechnics z Holandii ( www.autotechnics.nl )porównywalne właśnie
z Wietec pod względem twardości, robią oni zawieszenia na zamówienie,
także jako dostawca dla znanych firm tuningowych jak np. Inxx i D&W oraz
maja własną tanią linię produkcyjną. TAKA DOSTALEM ODPOWIEDZ OD TEGO CZLOWIEKA

Gaydek - 21-07-2005, 22:07

chapter322 napisał/a:
wiem Gaydek bo gadalem z tym kolesiem co sprzedaje te sprezynki. Rozmawialem z ludzmi ktorzy kupili u niego sprezyny do innych aut tej firmy i sa zadowoleni. Cena 329 zl bardzo mila natomiast wetec 545zl a supersport 520 zl. Myslisz ktore lepiej kupic ??? Najbardziej boli mnie wydanie tyle kasy bo jak okaze sie ze auto bedzie sztywne jak taczka to bedzie wyrzucona kasa . Poradz ktore zamowic !!!

Zacznijmy od tego, że skoro wydatek 400 / 500 zł. na sprężyny to dla ciebie dużo to lepiej ich nie kupuj. A to dlatego, że twarde sprężyny zmuszą cię do wymiany amortyzatorów. A amorki to jeszcze WIĘKSZY wydatek. Już nie pamietam ile kosztują Bilsteiny (Pass :?: ), ale to wydatek powyżej 1000 zł. Możesz kupić zestaw amorki + sprężyny. Wychodzi taniej niż kupować osobno markowe sprężyny i markowe amorki. Weitec = chyba około 1700 zł. Ja kupuję zestaw.

Kurzki napisał/a:
ja bym wzial weiteca

Słyszałem dobre opinie o firmie Weitec więc chyba mogę ją polecić. Pozostałych firm (których sprężyny są na allegro) nie znam więc nie polecam. Dlatego też nie wiem za bardzo co powiedzieć nt. twardości. Słyszałem, że progresywne sprężyny są lepsze (= bardziej komfortowe). BTW Jaką masz gwarancję, że te z allegro są progresywne :?: . Dlatego też preferuję Weitec (znana firma) lub Eibach, K&N, Wolf (ale to już inna liga cenowa).

chapter322 - 21-07-2005, 23:37

wszystko co wiaze sie z tuningiem jsporo juz w pume zainwestowalem felgi, tlumiki , stozki itd wiec na pewno ja obnize ale na standardowe amorki.
Pass i tomo maja(pass mial bo teraz blistein b6) na snandardowych i wszystko bylo OK

Gaydek - 22-07-2005, 00:00

chapter322 napisał/a:
wszystko co wiaze sie z tuningiem jsporo juz w pume zainwestowalem felgi, tlumiki , stozki itd wiec na pewno ja obnize ale na standardowe amorki.
Pass i tomo maja(pass mial bo teraz blistein b6) na snandardowych i wszystko bylo OK

A czy ja mówię, że nie będzie OK :?: . Będzie OK, ale do czasu, bo twarde sprężyny zmuszą cię do szybszej wymiany amorków. Zapytaj Passa... wymiana amorków przy przebiegu chyba 50 kilka a może 60 tys. km.

Passenger - 22-07-2005, 00:13

chapter322 napisał/a:
Pass i tomo maja(pass mial bo teraz blistein b6) na snandardowych i wszystko bylo OK


No nie tak do końca... Tomo ma jakieś żółte amorki (tak mówił na zlocie), więc nie ma seryjnych... Ja na seryjnych amorkach miałem takie dobijanie na dziurach, że nawet jeśli były jeszcze trochę dobre to postanowiłem je zmienić na sportowe i dopiero teraz jest tak jak należy... Więc raczej się nastawiaj, że amorki też trzeba zmieniać przy krótszych sprężynach...

Weitec jest chwalony ale na pewno twardszy niż Eibach... seryjne amorki szybko pójdą na śmietnik moim zdaniem...

Pusia - 10-01-2006, 13:32

A co Wy na to:

Sprężyny możemy zaproponować z firmy Vogtland. Obniżenie ich to 35mm. Koszt
to 667zł/kpl.

Lukas - 10-01-2006, 15:41

Ja mam te sprężyny i są napewno twardsze niż seria.
Kupiłem je taniej w Tomsonie, chyba ok 600zł z wymianą,
Vogtland robi sprężyny dla firmy Koni więc chyba są godne polecenia.

Pusia - 11-01-2006, 00:26

lukas napisał/a:
Kupiłem je taniej w Tomsonie, chyba ok 600zł z wymianą,


To właśnie odpowiedź z TOMSONA. :-)
Chcą za nie 667 zł.
+ pewnie montaż. Pytanie : ile?

Dawno temu zakładałeś?

Lukas - 11-01-2006, 10:24

Zakładałem je w grudniu a zamówiłem dużo wcześniej.
Ja robiłem u nich sporo rzeczy może dlatego miałem rabacik 8)

Bankowy - 11-01-2006, 11:09

A ja polecam wszystkim sprężyny Eibach. Na polskie warunki są zdecydowanie najlepsze. Nieco obniżają auto (rzędu 3-4cm), delikatnie usztywniają, a przy tym zapewniają PRACĘ zawieszenia. W naszym kraju nie mamy asfaltów rodem z wyścigowych torów, więc produkty H&R, AVO czy tym podobne, fajnie usztywniają auto, ale na pewno nie poprawią prowadzenia się fury w zakrętach. No chyba, że komuś chodzi wyłącznie o wrażenia wizualne :wink: Natomiast do jazdy najlepszym wyborem jest para Eibach-Bilstein (tylko nie zwykły, drogowy, a profesjonalny). Lepsze prowadzenie się samochodu mogłoby zapewnić chyba tylko profesjonalne zawieszenie Proflex lub Ohlins. Pozdrowienia! :)
Gaydek - 11-01-2006, 12:48

Eibach-Bilstein lub Wolf-Bilstein a to dlatego, że sprężyny Wolfa dla Pumki robi Eibach. Nie wiem tylko co się bardziej opłaca (Eibach czy Wolf).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group