To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - sprężyny obniżające

Luki - 14-12-2008, 13:20

:oops: Ojć, przepraszam Hadzi. Szczerze to tak o 30 - 40 mm. Nie chce żeby nosem tarła po ziemi :P Wystarczy mi tyle :)
Anonymous - 14-12-2008, 14:50

To kupuj Weitec + GT Cupline i bedzie spox :)
Anonymous - 16-12-2008, 15:20

laurenth1981, jeśli ni emusi amorów wymieniać to niech narazie samego Weitec'a kupi i bedzie git.
Luki, do -40mm możesz smiało nie wymieniać amorków jeśli sa jeszcze dobre. Jesli sie daje niżej to też sie zmienia amortyzatory na krotsze.
A tak swoja droga to ja mam -60/40 i jest si :)

Luki - 16-12-2008, 19:21

Niestety amorki są już do wymiany :/ Szczególnie tył. Mi na razie starczy -40mm :) Może z czasem się to zmieni ale drogi w Kaliszu potrafią być miejscami straszne... Boję się, że przy twardszym zawieszeniu będę mógł 50km/h osiągnąć jedynie na obwodnicy lub na wyremontowanych drogach :P Ewentualnie na innych gubić plomby ;) Albo co trochę prostować felgi :/ (a na wiosnę będę nowe 16" :D )
Anonymous - 16-12-2008, 19:26

Przyzwyczaisz się do takiego zawiasu :) Zawsze przecież możesz na dziurach zwolnić, a pózniej pedał w podłogę i siup :) Zobaczysz jak dobrze się jezdzi na nizszym i twardszym zawieszeniu. Zwłaszcza na torze Poznań ;) Miałem okazję przetestować i nie żałuję, że twardo zrobiłem...
Paola - 19-12-2008, 10:24

A mnie dzisiaj chłopaki na serwisie uświadomili czemu mam tak pościnane opony przednie od wewnętrznej strony. Zmieniałam sprężyny z przodu i nie ustawiłam geometrii. Podobno przy zmianie sprężyn trzeba ją koniecznie ustawić, bo będzie efekt jak u mnie.
Anonymous - 19-12-2008, 10:52

Paola, w SC nie ustawiałem geometrii i było oki, ale juz w Pumie też nie ustawiałem i nie jest juz oki choć coprawda mam owiele niżej opuszczone auto niz z tyłu.
Opoya - 19-12-2008, 12:46

Hadzi, to, że nie ustawiałeś nie znaczy, że tak się powinno robić. Masz szczęście...

Paola, chłopaki dobrze mówią. Po każdej ingerencji w zawieszenie konieczne jest sprawdzenie i ewentualne ustawienie geometrii.

Anonymous - 19-12-2008, 23:09

może nie każdej ale po zmianie sprężyn gdzie zmienia sie wysokość jest to jak najbardziej wskazane, zmienia sie pochylenie kół przez co własnie tnie opony i nie tylko, przy dużych obniżeniach seryjna regulacja jest za mała i wtedy trzeba zanabyć regulowane wachacze przynajmniej tak jest w civicu, nie wiem jak to sie ma do Pumy.
Opoya - 19-12-2008, 23:22

tieesto, każda ingerencja w zawieszenie może spowodować różnicę w geometrii w porównaniu do zalecanych danych. Powiem więcej, ze względu na nasze drogi, a raczej ich opłakany stan, sprawdzenie ustwawień zawieszenia powinno się robić co jakiś czas. Np. gdy czujemy, że coś z samochodem jest nie tak (np. ściąga na któraś stronę mimo prawidłowego ciśnienia w oponach) albo gdy samochód "zaliczył" jakąś większą dziurę w jezdni.
Anonymous - 20-12-2008, 14:38

Opoya, teraz to juz wiem... Ale widzisz, w poprzednim aucie nic sie nie działo - być moze niezbyt duzo miałem obnizone dlatego nie wystapiło to zjawisko, ale juz w Pumie tak.
dbr* - 27-03-2009, 16:24

witam serdecznie, ja takze chcialem odswierzyc troche temat. a minowicie, bije mi strasznie pupcia w pumce, okazalo sie ze mam kompletnie wybite tuleje na tylnej belce. Wiec z moim ala mechanikiem doszlismy do wniosku ze jak juz to bedziemy wymieniac to autko przy okazji zaliczy glebe :) szukam odpowiednich sprezyn, najlepiej progresywne. Obczailem co nieco temat i znalazlem takie cus:

MAD -40mm
http://moto.allegro.pl/it..._ford_puma.html

oraz Jamex -40mm
http://moto.allegro.pl/it..._ford_puma.html

niestety za wielu pozytywow nie slyszalem o tej firmie (jamex), nawet cena tez stosunkowo sie rozni od Mad. tylko ze o firmie mad takze nic nie slyszalem :roll:

mam standardowe pumowskie zawieszenie i wszystko z nim ok, amorki i cala reszta stwierdzono zyletke. wiec nie chialbym wymieniac na cos innego, tylko zamontowac sprezynki... czy jest mozliwe z tym sprzetem? doradzcie co i jak. moze macie inne pomysly na firme sprezyn, mad to podobno holenderska firma...

Anonymous - 27-03-2009, 17:41

No na seryjne amorki możesz założyć sprężyny obniżające, jednak ja Jamexów ani tych Mad-ów bym nie brał :P Szukaj może jakis używanych sprężyn Eibach lub Weite'c.
akfarium - 29-03-2009, 18:16

ja mam takie pytanko... tak z ciekawości mógłby ktoś ( kto ma seryjną pumke ) zmierzyć wysokość od rantu do ziemi przy 15" ?? pytam bo na gwincie różnice miałem kosmiczną a na eibach to jakoś tak dziwnie jest....
pozdrowionka

Anonymous - 29-03-2009, 20:22

Ja mam Eibachy i pumka poszła niżej w porównaniu z serią :) Jest nisko i boje się podjeżdżac czasami pod krawężniki ;) Obniżyło się auto o jakieś 30-40mm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group