To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Jak zmienić klocki hamulcowe ?

valdermus - 22-08-2013, 20:17
Temat postu: Jak zmienić klocki hamulcowe ?
Witam, może ktoś mi powiedzieć jak zmienić klocki hamulcowe ? Taki mały poradnik :)
rapart - 22-08-2013, 20:51

Nie znam kluczy w Pumie, nie robiłem tego jeszcze tutaj, ale w skrócie:
1. luzujesz koło i podnosisz auto z jednej strony
2. zdejmujesz koło
3. odkręcasz dwie śruby mocujące zacisk hamulcowy
4. wyjmujesz stare klocki hamulcowe
5. odkręcasz odpowietrznik i wciskasz tłoczek do końca (fajnie, gdy zakłada się wężyk i do słoika sobie cieknie) - zakręcasz
6. wkładasz nowe klocki hamulcowe z blaszkami
7. zakładasz zacisk, skręcasz dwie śruby
8. zakładasz koło, opuszczasz auto i idziesz na drugą stronę robiąc to samo
9. odpowietrzasz układ.

wiertło - 22-08-2013, 21:27

jeszcze zaciągnąć ręczny i wrzucić bieg na wrazie W podstawić coś pod tylne koła, a tam gdzie grzebiemy podłożyć pod wahacz pieniek lub cegły żeby auto czasem nie spadło z lewarka.
valdermus - 24-08-2013, 11:30

Mam następujący problem, gdy mam ściągnięte koło i próbując odkręcić dwie śruby trzymające te zaciski to śruba znajdująca się na dole idzie łatwo odkręcić. Tylko mam problem z tą śrubą u góry :cry: mam klucz nasadowy gwiazdka i nie potrafię go do końca włożyć w śrubę ponieważ blokuje mi jakiś wężyk ( chyba od płynu hamulcowego).

I mam pytanie co z tym najlepiej zrobić ? Macie jakiś sposób czy muszę odkręcić ten węży z dwóch stron (początek i koniec) i później dalej robić?

wiertło - 24-08-2013, 11:35

valdermus, próbowałeś pukać od czoła w łeb w śrubę ?? lub prawo lewo i psikać WD to pomaga.
valdermus - 24-08-2013, 12:51

Okej dzięki za poradę ale pokombinowałem i ścisnąłem go kluczem francuskim :) Tylko mam teraz problem ponieważ gdy wrzucę klocki hamulcowe to nie pasują idealnie tak jak tamte . Chodzi dokładnie o to co na zdjęciu

http://zapodaj.net/8f17544ee186c.png.html

Teraz mam własnie takie kupione.

[ Dodano: 24-08-2013, 12:55 ]
A stare były takie - http://zapodaj.net/537ea5da6586a.png.html .

Co zrobić ?

Dukes - 24-08-2013, 13:08

Kupiłeś klocki do wersji po "lifcie". Od mniej więcej 2000 roku montowali z przodu większe tarcze i prawdopodobnie kupiłeś klocki do tej wersji.
valdermus - 24-08-2013, 13:10

Czyli muszę kupić inne ?

[ Dodano: 24-08-2013, 13:13 ]
Ale jestem zdenerwowany... Najpierw musiałem jechać do sklepu gdzie okazało się że nie mają tych klocków na stanie i zamówią mi na następny dzień. Podjechałem na następny dzień okazało się że zapomnieli dowieźć te klocki, znów musiałem podjechać na drugi dzień (czyli dzisiaj), rozebrałem hamulce i okazało się że nie pasują :573: .

I tera auto musi stać do poniedziałku... Ale będę walczył o zniżkę na klocki -,-.

Dukes - 24-08-2013, 13:14

No musisz wymienić bo lepiej nie kombinować i na siłę nic nie zakładać, to w końcu hamulce ;)
valdermus - 24-08-2013, 13:17

Okej dzięki za pomoc :) Czyli Pumcia stoi do poniedziałku na "cegłach" :p . No i teraz pojadę do sklepu czwarty raz po głupie klocki... Zniżka musi być :cool:

Dzięki za pomoc i pozdrawiam :)

WieSiu - 24-08-2013, 15:08

Ja tam nigdy nievodkrecam odpowietrznikiw i komus niedoswiadczonemu z hamulcami też bym tak radził,bo potem może być kłopot jak się zapowietrzy.

Po zmianie klocków przez trochę hamulec może być słabszy,warto na to uważać. Jak tarcze się zabrudzily czymś to warto je oczyścić i odtluscic

Opoya - 24-08-2013, 17:33

valdermus napisał/a:
Czyli muszę kupić inne ?
Dukes już odpowiedział, ale powtórzę - tak, musisz kupić dedykowane. Z hamulcami nie ma żartów...
Dukes - 24-08-2013, 23:16

WieSiu napisał/a:
Ja tam nigdy nievodkrecam odpowietrznikiw i komus niedoswiadczonemu z hamulcami też bym tak radził

Dokładnie, a druga sprawa to jak odpowietrznik nie był dawno ruszany i nie mamy dobrej jakości klucza to lubi się ukręcić lub "obrobić" i wtedy dopiero jest problem. Ja najpierw próbuje ścisnąć tłoczek normalnie bez odkręcania odpowietrznika i najczęściej idzie bez problemu tylko trzeba pamiętać że przybędzie nam troszkę płynu w zbiorniczku i trzeba go odsączyć bo się wyleje i wszystko będzie ufajdane :) Raz miałem taki przypadek z starą, wysłużoną Skodą Pickup kolegi gdzie nie dało się cofnąć tłoczka i dopiero po odkręceniu odpowietrznika się to udało ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group