To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Kompendium wiedzy - Diagnostyka komputerowa

michna3 - 29-10-2013, 21:28
Temat postu: Diagnostyka komputerowa
Polecam program ForScan, którym za pomocą praktycznie dowolnego interfejsu OBD połączymy się z modułem silnika, ABSu i poduszek powietrznych Pumy. Mamy dostęp do specyficznych, Fordowskich Pidów (możemy podejrzeć nawet liczbę zaprogramowanych kluczyków) oraz do wielu innych danych. Jest to najlepszy program jakiego używałem!

Program oferuje kilka testów silnika, ABSu i poduszek powietrznych (bez testowego wystrzału ;p). Dzięki niemu właśnie zdiagnozowałem sobie awarię ABSu:

Cytat:

Code: C1095 - Uszkodzony obwód silniczka pompy

Module: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

Szczegóły kodów usterek

Uszkodzony obwód silniczka pompy

Kod ten jest rejestrowany, kiedy w silniku pompy hydraulicznej wystąpi przerwanie obwodu albo zwarcie do masy lub akumulatora

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Niskie napięcie zasilania modułu

Uszkodzone lub zabrudzone złącze

Silnik pompy ma rezystancję ponad 20 kohm. Wymienię go mam nadzieję, że będzie po problemie. Bezpieczniki ok.


http://forscan.org/download.html

WieSiu - 01-11-2013, 17:16

Już było o tym na forum trochę temu, ale nie zaszkodzi przypomnieć. Również polecam
trojan6 - 02-11-2013, 18:58

Również polecam.
Diagnostyka bezproblemowa. Nie mogłem usunąć nim niestety błędów.
Da się przy pomocy ForScan kasować?

WieSiu - 02-11-2013, 23:05

W innych fordach bez problemu usuwa,chyba że masz taki błąd który się od razu odnawia,to na pewno go nie usuniesz do czasu usunięcia usterki.
michna3 - 04-11-2013, 10:33

Da się - u mnie właśnie ten ABS dało się skasować, jednak jak zrobisz test ABSu, albo po prostu uruchomisz silnik i ruszysz, a on sobie zrobi autotest, to błąd ponownie wyskakuje.
monż - 25-12-2013, 10:17

Napiszę w tym poście, żeby po pierwsze nie zakładać nowego a po drugie chyba się łapię w temacie.
Dostałem w końcu interfejs i połączyłem się z samochodem.
Pokazał mi P0232 i P0171.
No i już, już zaczynałem kombinować co tu z tą sondą lambda zrobić, ale z racji tego że to wigilia i w ogóle, postanowiłem się ograniczyć do czyszczenia przepływomierza i zaworu bocznikowgo. No i po tym czyszczeniu P0171 zniknął.
A w opisie z forscana ani mru mru że przyczyna może być gdzieś w tych rejonach. No w sumie wspominają coś o nieszczelnościach na dolocie, ale jakoś tak nieśmiało :)
Wychodzi na to że oprócz kompa, kabla, oprogramowania niezbędna jest praktyka, albo... szczęście głupiego jak u mnie :)
Co do drugiego błędu dotyczącego pompy paliwa. Co o tym myśleć? Pompa kończy żywot? Czy jakieś opory na przewodach? Filtr świeżo wymieniany.
I jeszcze pytanie odnośnie forscana.
Ściągnąłem najnowszą wersję ze strony, ale mogę zrobić dwa testy jeden za załączonym, drugi na wyłączonym silniku. Kolega michna3 pisze o ABS, poduszkach, kluczykach i innych. Czy ja coś źle robię, czy mam uboższą wersję programu, czy po prostu w tym egzemplarzu Pumy się nie da?

Opoya - 02-01-2014, 16:43

monż napisał/a:
Wychodzi na to że oprócz kompa, kabla, oprogramowania niezbędna jest praktyka
Jakbyś poświęcił chwilę na poszukanie na forum, to znalazłbyś opisywany przeze mnie błąd P0171 i jego interpretację - czyli brudny przepływomierz. :razz:
P0232 czasem może być usunięty poprzez dolanie środka czyszczącego do paliwa (miałam tak w jednym aucie, ale nie moim), o ile nie jest to fizyczny lub elektryczny problem pompy paliwa.

monż - 02-01-2014, 21:17

Znalazłem, ale jak już wróciłęm z garażu :)
No i dalej aktualne pytanie czy da się forscanem sprawdzić inne układy w Pumie czy tylko silnik. Np ABS, BTCS, AIRBAG?

Hurpo - 22-03-2017, 07:36

A propos FORScan'a: Czy ktoś ma opis wartości parametrów, które mierzymy? No bo co z tego, że coś zmierzę jeśli nie wiem czy to coś jest dobre czy złe. Np. CMPLev czyli czujnik położenia wałka rozrządu: na oscyloskopie FORSCan'a mam nieregularne zmiany z LOW na HIGH. Tak ma być? O czym mnie to informuje? Jak mam to interpretować? Albo SHRTFT1 i LONGFT1 czyli krótkoterminowa i długoterminowa regulacja paliwa. Ileś tam procentów pokazuje, i co z tego? dobrze to czy źle? Itd., itd. Jeśli ktoś miałby takie wyjaśnienie to byłbym bardzo wdzięczny.
WieSiu - 23-03-2017, 13:15

Longft najlepiej żeby było blisko okolicy 0% niezależnie od obrotów, duże odchylki mogą świadczyć o jakimś problemie.
trojan6 - 23-03-2017, 15:39

Z tego co pamiętam mi ForScan nie pokazywał wszystkiego prawidłowo. Był jednak jedynym programem z jakim moja Puma połączyła się.
Hurpo - 24-03-2017, 11:21

WieSiu napisał/a:
Longft najlepiej żeby było blisko okolicy 0% niezależnie od obrotów, duże odchylki mogą świadczyć o jakimś problemie.

Dzięki, ale podałem tylko przykład. Praktycznie większość PID'ów to czarna magia. Chodziło mi o opis "z czym się co je".

trojan6 napisał/a:
Z tego co pamiętam mi ForScan nie pokazywał wszystkiego prawidłowo. Był jednak jedynym programem z jakim moja Puma połączyła się.

Hmm... Wszyscy polecają FORScan'a, a tu taka informacja. Już nie wiem czego się chwycić...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group