To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Nierówna praca na zimnym silniku po odpaleniu

sharky - 18-11-2013, 17:50
Temat postu: Nierówna praca na zimnym silniku po odpaleniu
Zaobserwowałem u siebie w Pumie dziwny objaw, który mnie zaniepokoił. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu czuć lekko nierówną pracę silnika. Kiedy dodam lekko gazu (szybkie, chwilowe przygazowanie do 3 tys. obrotów, na biegu jałowym, na postoju) czuć jak silnik właśnie jakby nierówno pracował, telepał. Objaw ustaje jak auto się już trochę nagrzeje, ponowne uruchomienia silnika są już wtedy prawidłowe i silnik pracuje równo. Sytuacja taka wystąpiła ogólnie może ze 4 razy, raczej w taką wilgotną, zimną pogodę na dworze. Co to może być?
Puman - 18-11-2013, 21:23

Może przebicie na przewodach wysokiego napięcia? Jest wilgotno to sprzyja przebiciu.
sharky - 18-11-2013, 21:29

Właśnie przewodów nie wymieniałem jeszcze w tym aucie zawsze wszystko było ok i przewody też dobrze wyglądały, może przyszła już na nie pora. Muszę się im przyjrzeć. W jakie przewody najlepiej zainwestować w razie czego? W oryginały Motorcrafta czy w jakieś inne zamienniki?
Puman - 18-11-2013, 21:30

Jest ciemno więc idź zobaczyć czy świecą jak odpalisz auto.
Dukes - 18-11-2013, 22:07

sharky napisał/a:
W oryginały Motorcrafta czy w jakieś inne zamienniki?


NGK będą jak najbardziej si ;)

sharky - 18-11-2013, 23:11

Byłem sprawdzić przewody, zdjąłem plastikową pokrywę i po odpaleniu auta nic nie było widać, dopiero przy lekkim dodaniu gazu pojawiła się kilka razy iskra, a w pracy silnika podczas dodawania gazu czuć było lekko jego nierówną pracę. Dzisiaj nie jest tak zimno i wilgotno na dworze jak ostatnio i iskry oraz nierówna praca (podczas dodawania gazu) szybko ustały kiedy silnik się już trochę nagrzał. Przewody są oryginalne Motorcraft także siedzą tam pewnie od nowości. :razz:
Opoya - 19-11-2013, 12:30

sharky napisał/a:
oryginały Motorcrafta
Zdecydowanie Motorcraft.
sharky - 19-11-2013, 13:52

I teraz dylemat, bo mogę mieć komplet przewodów NGK za 100 zł po znajomości albo Motorcraft za ok 200 zł. :roll:
Anonymous - 19-11-2013, 14:00

Miałem oba rodzaje przewodów. Obecnie śmigam na NGK od jakiś dwóch (może trzech ) lat i nic złego się nie działo.
Uważam, że nie ma większego znaczenia które założysz, gdyż obaj producenci nie produkują bubli :wink:
Skoro masz więc możliwość kupić NGK, za połowę wartości Motorcraftów, to bierz NGK
Gdyby różnica w cenie była mniejsza, to poleciłbym Ci Oryginały :564:

sharky - 19-11-2013, 14:35

Zahariash, chyba zrobię tak jak mówisz, nie ma sensu tyle przepłacać. :smile:
lostlast - 07-09-2014, 11:29

dosyć stary post Wysłany: 19-11-2013, 14:35

kiedyś w escort miałem taki problem wina była oleju 10w40 zmieniłem na 5w30 i problem ucichł jak olej się rozgrzał było ok

morze być ze tez maż pod kolektorem sacym wężyk dziurawy jak dostanie guma ciepło to się Rościgniewa posłuchaj czy niessa lewego powietrza

sharky - 07-09-2014, 22:40

lostlast, o którym wężyku mówisz? Gdzie on dokładnie się znajduje i za co odpowiada?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group