To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Hyde park - Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy?

zygiboos - 04-06-2016, 18:30

Proponuję plastidip :) Dobrze zrobiony (7-8 cienkich warstw) jest wytrzymalszy i ładniejszy od folijki + taniej.


A ja dziś dokończyłem temat kamerki w Pumia, Aga chciała to już ma. Zostało mi już tylko zamocowanie kamery bo wcześniej wszystko przygotowałem i leżała gotowa podpięta w bagażniku. Jednak ostatnia operacja okazała się najtrudniejsza.


Powyciągałem kable przez lampę:





Wstępnie tutaj planowałem otwór na kamerę:



Okazało się jednak, że po drugiej stronie nie ma miejsca na przeciągniecie kabli i przykręcenie kamerki ręką, tak żeby nie trzeba było zdejmować zderzaka. Zmieniłem więc taktykę i postanowiłem skonstruować uchwyt pod daszek rejestracji:






No i wszystko działa:




Przy okazji naprawiłem jeszcze nawiew kierowcy bo urwał się zaczep i zawiesił w zamkniętej pozycji - 2 śrubki załatwiły sprawę:






Jakby się komuś nie ładowały fotki ze "zdjęć google" - link do galerii:

https://goo.gl/photos/si5rVLaebCNuJ9Wz5

leman - 04-06-2016, 19:05

zygiboos napisał/a:
No i wszystko działa:

nio, --> nie do końca :razz:

Ema88 - 04-06-2016, 19:11

Nie zgodzę się co do plastidip, że jest wytrzymalszy od folii :)
Może i lepiej się prezentuje od folii, w zależności jakiej jakości folia została użyta, ale z plastidip np, nie pojedziesz na myjkę automatyczną już :)

Z resztą, plastidip trzyma ok. rok, a moja folia już prawie 3 lata i ciągle jakby nowa :)

zygiboos - 04-06-2016, 20:57

Co do zdjęć, google zdjęcia nie wyświetlają sie osobom niezalogowanym w google, dlatego dałem link do gallerii https://goo.gl/photos/si5rVLaebCNuJ9Wz5 .



Co do dipa:
Wytrzymałośc i myjka to jeden z mitów - prawidłowo założony Plastidip trzyma około 5 lat, zrywa się w jednym kawałku jak folia, można go śmiało myć na myjce.

Jeżeli np. dasz 4 warstwy zamiast 8, lub będą one zbyt grube, źle przeschną między warstwami to rzeczywiście i wytrzymałość i zrywalność diabli strzelają - będzie samo odpadać a przy zrywaniu rwać się na kawałki zamiast w jednym kawałku odchodzić jak folia.

Polecam pooglądać filmiki na YT, najlepiej z tego kanału: https://www.youtube.com/watch?v=SqJGBr4DD-Q


Problem Plastidipa polega na tym, że jest zbyt łatwy w nakładaniu i biorą się za niego amatorzy - dobrze zrobiony będzie o wiele lepszy i wytrzymalszy niż folia - zerwie się też bez szkody dla lakieru, z folią nie zawsze tak jest.

Venom_4x4 - 04-06-2016, 21:34

Ale metalika plastidipem nie zrobisz. Mat i satyna (a satyny z dipa jeszcze na żywo nie widziałem więc nie wiem czy to samo co folia)
zygiboos - 04-06-2016, 22:25

Tylko 2 kolory z tego co wiem są na razie metalizowane w plastidipie (gun metal i cameleon i nie wygląda to 100% jak metalik) - ale generalnie ja uwielbiam maty, marzy mi się ceglany lub niebieski mat :)


Już oczyma wyobraźni widzę mojego Mesia w takim dipie (Pigment Merck Xirallic: Galaxy Blue 80gr. mat):


Ema88 - 05-06-2016, 09:16

Polecam jednak trochę informacji od kuchni, czyli bezpośrednio z serwisu, niżeli z youtube :)
Ja wiem po sobie, bo przeszłam przez to i zdecydowałam się na folię. Pewnie okleję jeszcze raz, z innym rodzajem folii, ale puki ta trzyma, nie ma takiej potrzeby.


Spryskiwanie plastidipem na tyle warstw wiązać się będzie z kosztami, a będąc w serwsie, który zaśpiewał mi taką cenę, że już lepiej nowy lakier :)

Każdy ma inne, jakieś tam, doświadczenie i przekonanie. ;)

zygiboos - 05-06-2016, 13:26

Także miałem już folię:

Galeria: https://goo.gl/photos/MvXnzw9jiPS57sRu6




Zawsze zakładam w serwisie, informacje mam z pierwszej ręki, sąsiad zajmuje się tym profesjonalnie, plastidip wyjdzie zawsze taniej z lepszym efektem - bo jest przy nim o wiele mniej pracy - porządne folie (np. 3M też tanie nie są). Przeciętna cena dipowania to zazwyczaj 1/2 - 2/3 ceny oklejania razem z materiałami.



PS. Znalazłem już chyba sposób aby wstawiać zdjęcia google także dla osób niezalogowanych w google - poprawiłem post wyżej z kamerą cofania i wkleiłem do tego postu jedno zdjęcie seicento - mam nadzieję, że już wszyscy widzą :)

Venom_4x4 - 05-06-2016, 20:29

ok. inaczej: załóżmy że ogarnę sam zarówno dip i folię. jaka jest cena materiałów? odpowiednio dużo dipa vs dobra folia. Co wyjdzie taniej?

Przy folii jest więcej roboty przy przygotowaniu auta. Rozbieranie, czyszczenie... (usuwają czymś ubytki lakieru przed folią?) Przy dipie jadą po całości bez rozbierania jak mniemam?

ps. od czego jest ten przełącznik zamontowany na zaślepce?

Anonymous - 05-06-2016, 21:31

zygiboos, fajny pomysł z tą kamerką do cofania :wink: Ładnie Ci to wyszło!! :smile:
zygiboos - 05-06-2016, 23:24

Venom_4x4 ciężko powiedzieć co wyjdzie taniej, jeżeli będziesz kupować na puszki, to pewnie folia taniej bo z 30 wyjdzie, ale jeżeli na całe baniaki do pistoletu to wyjdzie taniej - główna różnica to cena robocizny, przy folii więcej biorą. Procentowo masz też znacznie większą szansę że Dip ładniej wyjdzie w stosunku do oklejania jeżeli masz jeszcze niewielkie doświadczenie.


Co do przełącznika to po pewnej zimie gdzie nie mogłem ruszyć na lodzie zrobiłem sobie na szybko w miejscu zaślepki przełącznik ABS (podłączony przed bezpiecznik, rozłącza go). W każdym samochodzie jest, w Pumie zapomnieli zrobić - musiałem coś na to poradzić.

Venom_4x4 - 06-06-2016, 16:01

Zygiboos, sorki, ale szczerze powiem że ten hebel jest wstrętny. No masakra jakaś...
Starasz się przy aucie to zadaj ten od TCSu z pumy/fiesty albo dla jaj ten od blokady dyfrów :D
Powinien pasować.


Tu masz aukcję: Allegrosz

screen - 08-06-2016, 20:22

Puma po pierwszych wymianach po kupnie. Na przeglądzie przed sprzedażą '' tylko tuleje z przodu do wymiany i w dalszej przyszłości tuleje z tyłu. Reszta panie ok'' :wink: . Po wizycie u ''swojego'' mechanika- robimy to co na już, czy porządnie ? :roll:
Ponieważ szkoda mi czasu spędzać co trochę u mechanika wymienione:
Przód- tuleje p+l, sworzeń l (jego dni były już policzone), dwie gumy p+l
tył- łożyska p+l (wyły przy wyższych prędkościach), szczęki p+l (jeszcze najgorsze nie były, ale szału też nie było),tuleje wahacza w tylnej belce, ustawiona zbieżność.

zygiboos - 11-06-2016, 00:52

Venom_4x4, niestety to nie jest takie łatwe, to nie są zwykłe guziki 1/0 - są stykowe ich stanem zarządza komputer, nic z nimi nie zrobię.

Natomiast zwyczajnie Ci się wydaje, nikt tego nie zauważa, jest maleńki, czarny, zaślepka pusta gorzej wyglądała :)

Zmieniłbym go tylko z tego powodu, że nie lubię niejasnych sytuacji i wolał bym właśnie coś takiego z rysunkiem koła, no ale na razie nie mam pomysłu jak to zrobić, musiałbym dokupić jakiś przekaźnik z pamięcią impulsu który odcina lub daje prąd co parzystą ilość kliknięć i jeszcze daje znać diodą na przycisk.

- Z Forda Transita

kapuju - 11-06-2016, 08:41

https://www.youtube.com/watch?v=STvWWtUBSn0


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group