To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Hyde park - Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy?

kapuju - 27-07-2016, 20:23

jakieś zauważalne zmiany po wymianie filtra? wiadomo że kunie nie urosły ale może inaczej brzmi?
Erecik - 27-07-2016, 22:17

Na pewno auto znacznie lepiej wchodzi na obroty, to jest niezaprzeczalnie odczuwalne.
Co do dźwięku, jest lepiej. Myślałem że to subiektywna ocena, ale znajomy ma te samo zdanie. Odgłos jest "głębszy" (?), ma więcej basu, nie jest głośniej, ale głębiej.
Wydatek może nie konieczny, ale jakoś tak lepiej na duszy, że w końcu jakaś inwestycja :)

sharky - 28-07-2016, 14:41

Erecik napisał/a:
Wymieniłem klosze lamp przednich na nowe ( ! )
Czy w Polsce można gdzieś dostać takie nowe klosze?
Erecik - 28-07-2016, 16:02

Nie mam pojęcia :/

Swoje kupiłem od niemieckiego sprzedawcy, niestety nie miał nic więcej do Pumy...

A co do samego autka, dzisiaj zmieniłem zderzak przedni... W koncu! 4h roboty...



Spodziewałem się rdzy, ale było na szczęście czysto :)




[ Dodano: 29-07-2016, 13:39 ]
I ostatnia rzecz w tym stuleciu... Finał moich wygłupów!





Do drobnych poprawek, ale to jutro...

Darkdog89 - 30-07-2016, 12:46

Ciekawa naklejeczka nie powiem :mrgreen:
Erecik - 31-07-2016, 15:47

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kolejna sprawa dotyczy airboxa... Jako że miałem dwie sztuki, postanowiłem zrobić mały eksperyment.

W starym airboxie, który leżał w piwnicy z 5 miesięcy wywierciłem 3 otwory na dnie skrzynki, 5mm średnicy. Oczywiście pod filtrem. Otwory skierowane są w strone nadkola i koła także nie powinny łapać dużo ciepłego powietrza.

W sumie efekty jest ciekawy. Ta mała modyfikacja + dodatkowy dolot + Pipercross + te 3 otwory sprawiły że Puma nie mruczy, a warczy! Brzmi znacznie, ale to na prawde znacznie lepiej! Zobaczymy jak się ta pseudo modyfikacja sprawdzi w warunkach gdzie temperatura na zewnątrz będzie nieco wyższa :) Wiejski tuning for the win!

Przestanie padać to wrzucę film

P.S. No i przeczyściłem MAF

Dukes - 31-07-2016, 16:55

Erecik, a o tym kolega słyszał? :P
Erecik - 31-07-2016, 16:59

W sumie zapomniałem :o Gdzieś mi się w zakładkach wala i chyba się za to wezmę! Dziękuje

[ Dodano: 31-07-2016, 19:20 ]
kapuju napisał/a:
jakieś zauważalne zmiany po wymianie filtra? wiadomo że kunie nie urosły ale może inaczej brzmi?


https://youtu.be/AgP8-aip6EE?t=1m35s

liptoneq - 03-08-2016, 20:25

No co prawda dziś tylko dolałem oleju po tej trasie na Chorwację, ok 18 godzin jazdy 1400 km, ale bez problemu dała radę, jestem dumny :) Warszawa -> Chorwacja, Pag. :)

https://www.dropbox.com/s...9359_o.jpg?dl=0

Kolejny raz link do dropboxa, bo zdjecie może ważyć maksymalnie 50kb...

Erecik - 11-08-2016, 18:03

Wyszlifowane, wyczyszczone, wyrównane i pomalowane na czarno lusterka




leman - 21-08-2016, 20:31

Wczoraj, odkręciłem tylny zderzak. Wyczyściłem i podmalowałem wykwity;

Spodziewałem się zdecydowanie gorszego stanu. I zapewne w porywie zadowolenia, zrobiłem wreszcie oświetlenie bagażnika, do czego zabierałem się chyba ....(sic!) z cztery lata.

Po zamontowaniu widać że w bagażniku jasno, nawet w słoneczny poranek :razz:

Anonymous - 21-08-2016, 22:27

leman, co to za puszka z farbą na zdjęciu?, zabezpieczyłeś to zwykłą farba na rdze??
Nie było lepiej zrobić to bardziej profesjonalnie, kupić w sklepie z lakierami samochodowymi podkład anty korozyjny i na to podkład zwykły i by było git :wink:
Wiadomo że jak zabezpieczyłeś to tym hammeritem to zawsze coś da i jest lepiej niż było, no ale mi się wydaję że jak już wszystko ładnie wyczyściłeś to było lepiej kupić te profesjonalne podkłady i cena by cię wyszła praktycznie ta sama co za tą puszkę farby.

Dukes - 22-08-2016, 17:49

O Hammerite krążą różne opinie, jedni wieszają na nim psy, drudzy chwalą :P Sam osobiście zabezpieczyłem nim spawy w podwoziu i od 2 lat nic tam się nie dzieje. Na dodatek dodam, że w UK dużo osób używa tego typu specyfików do zabezpieczania przed rdzą, a oni mają krótko mówiąc "świra" na tym punkcie :P
Anonymous - 22-08-2016, 20:08

Znaczy ogółem hammerite jest raczej chyba dobrą farbą na rdzę.
Na pewno jest lepiej niż było jak była rdza :wink: A po za tym najważniejsze jest to żeby dobrze wyczyścić rdzę i dobrze zmatować powierzchnię żeby się trzymała farba :razz:

leman - 23-08-2016, 20:26

pumbart, w tamtym roku "robiłem" przedni pas. Mycie detergentem, szczotka druciana, ze dwa papiery, odtłuszczanie benzyną ekstrakcyjną, cortanin F (albo Brunox- już nie pamiętam), po wyschnięci zaś mycie, odtłuszczanie, podkład dwa razy i na koniec warstwa zabezpieczająca. Pieprzyłem się z tym półtora dnia, ale byłem zadowolony i nawet mi się podobało

Ale uważam, że jest to przerost formy nad treścią! Rzekłbym zboczenie :razz: Nio bo drugą (wewnętrzną) stronę pasa i tak wymalowałem ... Hammerite, z przyczyn dla mnie obiektywnych (nie miałem pod ręką 6l borygo :mrgreen: )
Pod tylnym zderzakiem; były dwie godziny roboty, woda z detergentem, szczotka na wiertarce, papier, benzyna i pędzel. Zamierzam jeszcze, dolny rant (~10cm) spryskać czymś ----> takim bo akurat została mi resztka po psikaniu tylnych nadkoli.
Może to nie jest, (jak nazwałeś) profesjonalnie, ale ja mam przekonanie, że skuteczne!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group