To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Hyde park - Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy?

leman - 27-05-2017, 22:13

^^ to dla mnie Venom_4x4 drugorzędna, obecnie nieistotna sprawa.

Dziś uporałem się z małym łożyskiem.
I drobna satysfakcja, że zrobiłem to lepiej niż --> JASAPP-Guru! PP, z porad którego korzystam. Bo on napisał, że do zdjęcia tego łożyska "..użył wszystkich sztuczek..", aż w końcu rozwalił go na kawałki :mrgreen: :mrgreen: Polskie sztuczki okazały się skuteczniejsze niż chorwackie ! :P


Co by nie było tak pięknie, przegrywam z nakrętką koła pasowego, ale ..przejściowo :razz: Choć zwycięstwo okupie pewnie nowym kołem :???: ( bo dobrego wirnika nie narażę)

Venom_4x4 - 28-05-2017, 18:41

Ja robiłem w podobnej sytuacji tak, że najpierw cały zespół do zamrażalnika na kilka godzin, potem zapalniczką podgrzewałem łożysko. Jak zlepione nie było, to schodzi samo. :)
Anonymous - 28-05-2017, 21:08

leman, fajny ściągacz, pomysłowy :wink:
Darkdog89 - 17-06-2017, 11:17

A ja wyzerowałem sobie licznik kilometrów oczywiście podczas normalnej jazdy. :)


leman - 29-06-2017, 09:26

Po prawie pięciu miesiącach :mrgreen: uporałem się z lewym tylnym kanałem audio. Przyczyną było odklejenie się tubki z cewką od dolnego zawieszenia głośnika.

Aż jestem ciekaw ile wytrzyma "moje klejenie" :razz:

animag101 - 02-07-2017, 16:23

Czyste i nawoskowane, żeby z przyjemnością zacząć nowy tydzień :)


Zastanawiam się nad oklejeniem lamp tylnych na wzór tych przeciwmgielnych z dołu... Najcieńsza możliwa czarna folia. Pasowałoby?

leman - 02-07-2017, 18:22

nio, szczerze! podziwiam efekty ścierki w szybkowirującej dłoni szybkomyślącej właścicielki :wink: :grin:
co do lamp, hymm?.. uważam, że mają Pasowałoby tylko Twojemu dobremu samopoczuciu, a resztę olać (przewidując od(pod)powiedzi 50%/50%) :razz:
Chyba, że użyta folia drastycznie ograniczy przepuszczalność światła, to jestem przeciw ale nie z przyczyn estetycznych :mrgreen:

animag101 - 02-07-2017, 19:49

Hah, dziękować!
Polerka już czeka, także niedługo szybkowirująca dłoń zamieni się na szybkowirującą maszynę :D
Też jestem ciekawa jak byłoby z przepuszczalnością światła. Przy tych przeciwmgielnych różnicy nie ma żadnej, bo sprawdzałam w momencie, jak była oklejona tylko jedna lampka :D Ale teraz przy tym oringu ledowym... nie wiem. Samopoczucie w każdym razie by się polepszyło :P

Barbara3121958 - 02-07-2017, 21:34

Wymieniłam przednie sprężyny. troszkę mnie to kosztowało, ale warto było. :smile:
Dukes - 02-07-2017, 23:43

Zabrałem się w końcu za kolektor ssący, roboty trochę było, a będzie jeszcze więcej.
Dobra rada, jeśli Wasza Puma cierpi na wahania obrotów, szarpanie, odpala i gaśnie, pobiera olej, ma chwilowe zaniki mocy, a wymieniliście już zawór bocznikowy wolnych obrotów i nie ma poprawy to radzę zajrzeć do uszczelki między kolektorem ssącym, a głowicą i całego układu odpowietrzenia skrzyni korbowej.
U mnie oczywiście Sodoma i Gomora...



Pięknie zapaskudzone kanały w kolektorze i samej głowicy mieszaniną pyłu i oleju...







Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej - szrot.



Kolejny potencjalny podejrzany. Jest to otwór, w którym jest zamocowany przewód podciśnieniowy idący do serwa pompy hamulcowej. Przewód oczywiście siedział całkiem luźno, plastikowy klips mocujący nie spełnia swojego zadania.



Zafajdana przepustnica. Na zdjęciu aż tak tego nie widać, ale w miejscu styku przepustnicy z korpusem jest dobry milimetr ubitego pyłu.



Dodam, że silnik chodził całkiem żwawo i sprawnie. Jak wspominałem wcześniej miał drobne problemy z utrzymaniem wolnych obrotów, szczególnie po włączeniu klimatyzacji. Albo lubił odpalić i od razu zgasnąć. A ostatnim hitem było "żarcie" oleju, litr na 5 tyś. km.

Nie pozostaje nic innego jak pozamawianie części, dokładne umycie wszystkiego i poskładanie z nadzieją, że rozwiąże to sporą część problemów z silnikiem. Chyba zajrzę jeszcze do rozrusznika z racji bezproblemowego dostępu po zdemontowaniu kolektora. Wspominałem już o tym na forum, że czasami rozrusznik kręci, ale bendix się nie wysuwa.

leman - 04-07-2017, 17:23

^^ Jak dla mnie to chapeau bas do kolan! Sam o czymś takim myślałem w "marcowym filtrowaniu". Z lenistwa zatrzymałem się na na przepustnicy, która wyglądała u mnie jak opisał Dukes ; syf i Sodomia :P

jedno co mnie zastanowiło to;
Dukes napisał/a:
Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej - szrot.
toż tam naprawdę nie ma co się spieprzyć, chyba że piszesz o całym separatorze? a tego nie przerabiałem.

A ja w wydechu, który mam cały od lutego, zauważyłem nieszczelności przed złączem elastycznym.
Pasta montażowa Bosal, na to folia aluminiowa, nio i trochę nurkowania po betonie na kartonie..... ale może jakoś to będzie :razz:

Dukes - 04-07-2017, 23:34

leman napisał/a:
toż tam naprawdę nie ma co się spieprzyć, chyba że piszesz o całym separatorze? a tego nie przerabiałem.


Oj może, zaworek w środku jest zasyfiony smażonym olejem przez co się nie rusza i przepuszcza olej zamiast powietrza. Pewnie można by go wyczyścić ale nie był drogi więc go wymienię na nowy.

Dzisiaj umyłem cały kolektor i przy okazji przyjrzałem się temu otworowi gdzie podłącza się podciśnienie do serwa pompy hamulcowej. W środku pod plastikowym klipsem znajduje się oring.



Stary (po lewej) był już skruszały i wytarty w środku przez co przewód miał dużą swobodę ruchu i zapewne przepuszczał powietrze. Dopasowałem nowy (po prawej) z zestawu naprawczego pompy wtryskowej common rail i teraz przewód wchodzi z oporem.



I po zamontowaniu :)

U mnie też przepuszcza złącze elastyczne po wymianie, na zimnym silniku czuć chwilę spaliny w środku ale widzę, że sukcesywnie sam "uszczelnia" się sadzą :mrgreen:

ps. chyba już tylko nam chce się tutaj publikować jakiekolwiek fotorelację z napraw :D

sharky - 05-07-2017, 10:34

Ja w swojej Pumie wymieniłem kilka dni temu filtr powietrza na nowy + nowe, grubsze wkręty do obudowy filtra. Stare już nie trzymały - wyrobiony gwint w plastiku. Przy okazji wyczyściłem przepływomierz. Po tych zabiegach ustąpiły leciutkie poszarpywania i wróciła "płynność i lekkość" w jeździe. :D

Nowy filtr kabinowy czeka na wymianę, ale to wymienię jak oddam Pumkę na serwis klimatyzacji. Póki co dzisiaj odstawiona do mechanika na wymianę rozrządu, bo już przyszedł na niego czas a nie kilometry :P (rozrząd kompletny firmy SKF wraz pompą wody SKF), wymianę oleju (Mobil Super 2000 X1 10W-40) + filtr oleju (oryginał Ford), nowa uszczelka pod pokrywę zaworów (Victor Reinz) i nowy płyn do chłodnicy (Borygo różowy).

Dukes napisał/a:
ps. chyba już tylko nam chce się tutaj publikować jakiekolwiek fotorelację z napraw
Nasze forum to już dawno umarło...
Venom_4x4 - 05-07-2017, 19:00

Dukes napisał/a:

ps. chyba już tylko nam chce się tutaj publikować jakiekolwiek fotorelację z napraw :D

I chwała wam za to. :)
im auto starsze, tym typowych "userów" jest coraz mniej. zostają tylko wierni fani.
Tak trzymać! :D

[ Dodano: 19-07-2017, 23:00 ]
Założone nowe wycieraczki bezstelażowe. :)
Żadne aj waj, marketówki. Od kierowcy szersza. rozebrałem wycieraczkę i przesunąłem punkt mocowania o 5mm i wycieraczki się nie dotykają.
Mała rzecz a cieszy.

leman - 21-07-2017, 20:20

^^ jeżeli chodzi o "banany" , to od wielu lat używam zestaw 20"(510mm) i 19"(480mm) i bez żadnych machlojek się nie zaczepiają :smile:

a ja korzystając z upałów, podkonserwowałem nadkola i progi. Ale na razie od wewnątrz :P

Cztery dni jeździłem rozbebeszony. A w tym czasie szczoty druciane, pędzelki, szpachelki, odkurzacz!!, detergent, neutralizator rudej (CortaninF i Pattex) i na koniec jakaś "stara" farba podkłatowa i bitum. Nio i pranko i płukanko w czarnym lenorze boczków i wykładziny. Poświęcałem na to mniej niż 1-1,5godz/dzień. Satysfakcja duża, bo "co samemu to samemu.." jak powiedziała; szybko(..).. , niewstydząca się rewersu :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group