To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Hamulce

Anonymous - 22-04-2014, 22:10

Beliar napisał/a:
ciągle mam zabrudzone felgi

Jedne klecki brudzą bardziej inne mniej. Materiał ściera sie więc powstaje pył który odkłada sie na felgach. I nie jest to uzależnione od tego czy klocki są ori czy zamienniki.
Beliar napisał/a:
Lewe kolo jest bardziej osadzone od praweg (...) odleglosc(szczelina) miedzy kolem a blotnikiem zakrywajacym zbiorniczek plynu do spryskiwaczy jest inna w prownaniu po stronie kierowcy.

Beliar napisał/a:
wedlug mnie bylo bite i chyba mam wahacz krzywy
Nie koniecznie wahacz, może masz całe auto krzywe :P Sprzawdzałes z kimś kto sie zna przekątne auta?
Beliar napisał/a:
mam więcej zużyte po prawej stronie

Domyślam się że opony masz bardziej zużyte? Czy może klocki?
Jeśli opony to zbieżność musisz zrobić. Geometrii w Pumie chyba sie nie ustawia - nie jestem pewien. Jeśli klocki z jednej strony szybciej sie zużywają to mogą być rożne przyczyny.
Znajomy w E46 miał tak, że zbieżność, geometria były idealne, auta wcale nie ściągało, ale strasznie szybko i nierówno zużywały mu się opony - okazało sie że auto miało dzwona.
Beliar napisał/a:
Niewiem juz co robic

Skoro tyle kasy już władowałęś w Pumę, to by mieć pewność udaj się do specjalisty i niech sprawdzi Tobie czy Puma jest prosta. Jeśli tak, to IMO walcz dalej, doszukuj się problemów. Jeśli się nie mylę to ktoś z forum miał w prawej strony inny wahacz niż z lewej :) Ja w Ani mam za to tuleje na wahaczach założone "do góry nogami". :) - na całe szczeście prawą i lewą stronę, więc nic się złego nie dzieje poza szybszym zużywaniem sie tych tulei.
Powodzenia i trzymam kciuki! Nie poddawaj się! (chyba że Puma jest krzywa)

Opoya - 22-04-2014, 23:44

Hadzi napisał/a:
Geometrii w Pumie chyba sie nie ustawia
Prawda, ale częściowa. Geometrię ustawia się z przodu. Tyłu się nie rusza.
Beliar, sprawdzałeś zbieżność? Od tego trzeba było zacząć. Sprawdzanie zbieżności jest na liście spraw obowiązkowych do zrobienia po zakupie samochodu (tak jak m.in. wymiana płynów i filtrów).

Beliar - 22-04-2014, 23:52

przed kupnem jakis tuman wymienial koncowki drazkow i nie powiedziano mi.. jak pojechalem na przeglad to mi znajomy powiedzial ze jakim cudem ja nim jezdze mialem kola do srodka 19 cos bylo teraz jest git. poza tym zapomnialem dodac hamujac jedna ze stron bardziej hamuje i sciaga mnie chyba na lewa strone przy hamowaniu juz nie pamietam z tego wszystkiego przyzwyczailem sie po prostu. Klocki jedynie po prawej a kola juz nie zdzieraja sie tak jak zimowki ktore nie chce komentowac..


Hadzi jestem 5 wlascicielem tej Pumy i stad tyle kasy wpakowalem..Termostat jak wymienialem to motocrafta chyba org jeszcze..
Kiedys opisze co wymienilem juz a czego jeszcze nie zrobilem..

Nie powiem kupujac te auto nie znalem sie w ogole na autach. Teraz siedzac i samemu naprawiajac Pume ,gdyz w moim miescie zaden nie chce sie brac za naprawy( od kazdego fachmana tak uslyszalem) nauczylem sie co nie co :)

Opoya - 23-04-2014, 00:05

Beliar napisał/a:
hamujac jedna ze stron bardziej hamuje
I się dziwisz, że jedna strona bardziej Ci się zużywa? Rozbierałeś hamulce? Sprawdzałeś tłoczki?
Pomijam stwierdzenie, że przyzwyczaiłeś się do tego... Zero odpowiedzialności - hamulce to podstawa, można mieć wiele rzeczy w samochodznie niesprawnych, ale hamulce muszą być idealne. Od tego często zależy bezpieczeństwo - nasze i innych użytkowników dróg.

Kiedy wymieniałeś tarcze i klocki? W jakim są stanie? To pytania retoryczne, od tego zacznij, łącznie ze sprawdzniem działania tłoczków.

Beliar - 23-04-2014, 00:12

Tarcz i klockow nie wymienialem jeszcze gdyz byly wazniejsze rzeczy do zrobienia..obecnie koncze meczarnie z recznym.. zostala mi wymiana cylinderkow..czyli wychodzi ze przez brak geometrii zuzyla sie prawa strona bardziej i teraz nie sa rowne..

wymienilbym na cos lepszego te hamulce:)

Opoya - 23-04-2014, 00:42

To od razu podpowiem - najmniejszym kosztem i najłatwiej wymienić przód na hamulce z nowszej Pumy, po liftingu. Pasują z Fusiona, to ten sam zestaw co w nowszej Pumie (ja tak wymieniłam w swojej). Wymienia się zaciski, jarzma zostają te same. No i oczywiście tarcze i klocki.
Można też wymienić całość (łącznie z jarzmami) z Fiesty ST (modelu produkowanego równolegle z Pumą).
Beliar napisał/a:
byly wazniejsze rzeczy do zrobienia
Nauka na przyszłość: najpierw hamulce, nie ma ważniejszych rzeczy (no poza tym, jeśli auto nie jeździ, ale zwykle nie kupuje się nie jeżdżacych). Oczywiście nie zawsze trzeba je wymieniać, ale zawsze się sprawdza w jakim są stanie.
Beliar - 06-05-2014, 23:05

No i wymienione klocki z przodu.. Nie zgadniecie jakie mialem.. Brembo :P i ladnie sie hamowalo nie powiem a teraz tanim kosztem kupilem jakies Raicam.. Zrobie foty i wstawie jak wygladaly klocki z lewej i z prawej strony..

foty rozmazane lekko..
tam gdzie mnie okladziny to wiadomo prawa ta piszczaca co pisalem..





WieSiu - 07-05-2014, 21:02

jeszcze mnóstwo km mozna by na nich zrobic
Beliar - 07-05-2014, 23:53

no tak ale jak mi juz piszczalo i wkurzalo to wymienilem i spokoj mam
Pietia - 08-05-2014, 14:28

Beliar, tylko proponuje je dobrze dotrzeć bo inaczej znowu zaczną piszczeć :)
pawcioss - 20-05-2014, 23:11

Powoli zbliza się pora wymiany tarcz hamulcowych, w związku z tym proszę o podanie sprawdzonych producentów tarcz do pumki pozdr ;)
Gaydek - 20-05-2014, 23:22

Motorcraft
pawcioss - 20-05-2014, 23:30

drogie :(
slawek535 - 21-05-2014, 08:03

Ate :smile:
Anonymous - 21-05-2014, 14:01

TEXTAR
ps
Albo wybierasz tanie, albo sprawdzone. Tanich i sprawdzonych nie znam (pytanie jeszcze, co rozumiesz pod pojęciem tanie :?: )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group