To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Forum techniczne - porady - Stuki przy dodawaniu gazu, problem z pilotem zamka centr.

Opoya - 03-12-2014, 14:26

D@niel, wg którego schematu kodujesz pilot?

Jaki dokładnie był kod błędu? Nieprawidłowe działanie sondy o którym piszesz może być skutkiem, a nie przyczyną, której trzeba szukać gdzie indziej.

D@niel - 03-12-2014, 23:52

Dokładnie nie wiem. W przyszłym tyg bede wiedział dokładnie ale nie mam grzania sondy i jeszcze jednego od sondy.Tak jak by sonda wcale nie działała.
Mam jeszcze jakiś błąd położenia tłoka, ale nie wiem dokładnie jak to pisało jak bede wiedział to dam znać.
Dziwne bo na wysokich obrotach nie ma szarpania, a co chdozi o to stukniećie to obstawiam przegub, bo ja chce ostro ruszyć to stuknie tak jak by w okolicy koła.
A co chodzi o pilot to nie bedzie to wina kodowania raczej bo raz na jakiś czas działa normalnie, a chwile pózniej wcale :( KOdowałem schematem z forum i i dochodze do momentu jak włąćzaja mi sie swiatła przeciwmgłowe i wtedy trzeba wcisnąć przycisc zamykania, dodam ze mam pilot radiowy.

A czy w waszych samochodach jest jakiś dzwięk jak zamkniecie auto? u mniejak podwójnie zamkne (podwójne ryglowanie)samochó do tylko mrugną mi kierunkowskazy.

Jak sprawdzić czy działa mi alarm?

WieSiu - 04-12-2014, 10:38

D@niel napisał/a:
Jak sprawdzić czy działa mi alarm?


otworz szybe przed zamknieciem auta, po zamknieciu otworz maske albo przekrec kluczyk w stacyjce na zaplon, zacznie wyc

D@niel - 04-12-2014, 11:47

Dzis zobaczyłem ze mam uszkodzony ten czujnik na srodku pasa przedniego pod maska :( czy moze byc to wina ze nie działą mi alarm?
Dzis byłęm w sklepie i zamówiłem podobny zobaczyny czy bedzie działać.

A co do tego szarpania to ma ktos jeszcze jakis pomysł?
A To stukniecie podczas szybkiego ruszania i gwałtownego przyspieszenia moze byc przez przegub?

Opoya - 04-12-2014, 13:25

D@niel napisał/a:
KOdowałem schematem z forum i i dochodze do momentu jak włąćzaja mi sie swiatła przeciwmgłowe
Że co? Przeciwmgłowe? Podaj proszę link do postu w którym jest taki schemat i opisz krok po kroku co robisz i co się dzieje.
D@niel - 04-12-2014, 23:35

Oj tak świecą.
wkładam klucz do stacyjki na pozucje 2 i czekam az zgasną kontrolki pozniej zracam do pozycji 1 i trzy razy krece kluczykiem z pozycji 1 do 2 i słychac charakterystyczne piknięcie i swieci dida na zegarku i włączaja się swiatła przeciwmgłowe i wciskam przysisk na pilocie( prubowałem wszystkie kombinacje jakie znalazłem) na tym forum w poscie z kodowaniem pilota jednemu posiadaczowi Pumci też sie swiecą te swiatła :mrgreen:
Tylko ten sposób u mnie działa by swieciała sie kontrolka zegara i był pisk, jak sprawdzałem inne to nie przynosiły zadnego rezultatu.

[ Dodano: 04-12-2014, 23:36 ]
Ale i tym sposobem nie zakodowałem piolta.

Dukes - 05-12-2014, 07:51

Puma nie ma fabrycznych świateł przeciwmgłowych, bynajmniej przednich, a tylne uruchamiane są poprzez włącznik obok zegarka więc nie rozumiem jakim cudem mogą Ci uruchamiać w takiej sytuacji :P
D@niel - 05-12-2014, 09:53

No właśnie świeną mi się te z tyłu na zderzaku :mrgreen:

[ Dodano: 05-12-2014, 11:03 ]
Czy w waszych samochodach lekko działa wspomaganie?
Czy przez zużyty pasek klinowy kierownicą sie ciężej kręci? (raz mi ktos tak mówił)

WieSiu - 05-12-2014, 11:32

D@niel napisał/a:
Czy przez zużyty pasek klinowy kierownicą sie ciężej kręci? (raz mi ktos tak mówił)


nie, co najwyzej dziwne odglosy dobiegaja z kolek napedzajacych taki pasek i jak je slychac to wtedy moze gorzej chodzic.

Opoya - 06-12-2014, 00:37

D@niel, zacznij wreszcie odpowiadać na zadawane Ci pytania.
Napisałam - podaj link i co? Skoro chcesz odpowiedzi, to zacznij szanować respondentów.

Po co przekręcasz kluczyk do pozycji 2? Gdzie tak jest napisane? I gdzie, że mają się zapalić przeciwmgłowe...


PS. a skąd wiesz, że się świecą przeciwmgłowe? Wysiadasz i sprawdzasz? Aha - to ironia, gdybyś nie wiedział...

D@niel - 07-12-2014, 00:26

Niestety nie znalazłem tej strony, a co chodzi o świecenie swiateł przeciwmgłowych to swieci mi sie kontrolka na przycisku do ich włączania.

A moj sposób to:

Przekręcić kluczyk do pozycji zapłon, cofnąć na 0 i powtórzyć jeszcze 3-5 razy, zaczekać jak dioda zacznie świecić światłem ciągłym na zegarku. Na pilocie nacisnąć obojętnie, który przycisk. Następnie włączyć i wyłączyć zapłon.

Wczesniej pomyliłęm pozycje za co przepraszam :oops:

Ma ktoś jakiś sposób na kodowanie pilota rediowego który działał?

Opoya - 07-12-2014, 02:47

W moim Foocusie (pilot radiowy trzyprzyciskowy, taki jak w Pumie) działa taki schemat:

Cytat:
1. Zamknij wszystkie dzwi, aby mieć pewność, że podczas programowania nie włączą się sprzeczne sygnały
2. przełacz wyłącznik zapłonu z położenia I w położenie II cztery razy w ciągu sześciu sekund
3. przełącz wyłącznik zapłonu w położenie 0
4. rozlegnie się sygnał akustyczny i zapali się dioda LED na tablicy rozdzielczej sygnalizując uruchmienie trybu zapamiętywania i możliwość zaprogramowania nadajników
5. w ciągu 10 sekund od poprzedniego kroku naciśnij którykolwiek przycisk na programowalnym nadajniku aż usłyszysz sygnał dźwiękowy i zacznie migać dioda LED, oznacza to, że nowy kod nadajnika został pomyślnie odebrany
6. po każdym zaprogramowaniu urządzenie pozostaje w trybie programowania przez kolejnych 10 sekund do czterech razy
7. aby zarogramować dodatkowe nadajniki pwtórz krok 5
8. system wyjdzie z trybu zapamiętywania po przełączeniu wyłącznika zapłonu w położenie III, nie zostanie zaprogramowany kolejny nadajnik w ciągu 10 sekund lub po zaprogramowaniu czterech nadajników
9. nieprawidłowa procedura nie ma wpływu na zachowane kody / po pomyślnym programowaniu akceptowane będą tylko ostatnio zaprogramowane nadajniki

PS. o przeciwmgłowych nic nie napisali :razz:

D@niel - 07-12-2014, 12:30

Ja robiłem i według tego schematu i nic :(
Jak jak by pilot wcale nie dawał sygnału.

Ale mi dodatkowo pali sie lampka na wlączniku od przeciwmgłowych i te swiatła z tyłu na zderzaku sie siwecą :mrgreen: kolega stał z tyłu i patrzył :mrgreen:
Musze pożyczyć taki pilot od kogoś i sprawdzić.

Opoya - 07-12-2014, 13:04

No to musisz mieć coś skopane w aucie. Nie wiadomo co poprzednicy w nim robili.
Sprawdź bezpiecznik od centralnego, ale jeśli auto zamyka się z klucza to zły trop.

Chyba potrzebny Ci dobry elektryk, który zna się na Fodach lub Pumie. Ale oczywiście poźyczenie pilota od kogoś może zawęzić obszar poszukiwań.

D@niel - 07-12-2014, 23:53

Sądze ze to cos w pilocie nie łączy bo podwójnie ryglowanie i reszta działą jak kluczem zamyka.
Raz na jakiś czas pilot zadziałą ale bardz ożadko.
A co chodzi o to szarpanie to w tym tyg bede cos wiedział to dam znać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group