To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Paliwo i jego zużycie - Szukam posiadaczy Pumy 1.4 z instalacją sekwencyjną

monż - 20-03-2015, 10:06
Temat postu: Szukam posiadaczy Pumy 1.4 z instalacją sekwencyjną
Helą
Szukam posiadaczy Pumy 1.4 z instalacją sekwencyjną.
Będę zakładał u siebie i chce podejrzeć rozwiązania i metody żeby nie wyważać otwartych.
Tak że jak ktoś ma i jest skłonny cyknąć kilka fotek proszę tu lub na priv.
Z góry dzięki

Chm.Oskar - 20-03-2015, 17:30

Ja takową w swoim 1.4 posiadam i nie narzekam. Instalację mam Stag 4, butla 50l w bagażniku, koło zapasowe nietknięte, także tutaj się nikt czepiać nie będzie. Jak chcesz jakieś fotki, to napisz co i gdzie, a postaram się coś porobić i Ci wrzucić.
Kania - 21-03-2015, 07:35

1.4 pali mało i jeszcze chcesz gaz? Rozumiem 1.6 bo ford i łatwo i 1.7 bo spalanie większe. Zrobisz z Pumy Tico :/
I tak najważniejsze to dobry fachowiec, popytaj o to też.

Chm.Oskar - 21-03-2015, 08:35

Tak twierdzisz Kania ;>? Pościgamy się kiedyś to zobaczysz :P
screen - 21-03-2015, 09:24

Gaz do Zetec,a to nie jest dobry pomysł. W tych silnikach jest delikatna głowica która jest czuła na wyższą temperaturę spalania. Są zakłady które dają tzw: lubryfikację która ma za zadanie chronić gniazda zaworowe przed wypalaniem. Cy tak jest to nie wiadomo. Silnik do gazu powinien być w bdb stanie, świece i kable też. Pamiętaj że przy gazie znacznie częściej trzeba sprawdzać luz zaworowy- bo można bardzo szybko narobić sobie kłopotów z silnikiem. Niestety Zetec ma regulację płytkową.
monż - 22-03-2015, 08:28

Więc po kolei
Chm.Oskar - jak możesz to potrzebował bym ujęcie komory silnika takie ogólne, oraz miejsce i sposób zmocowania reduktora, wtryskiwaczy, wpięcie do instalacji wodnej oraz wkrętek do kolektora. Mam swoje pomysły ale czasem warto podejrzeć.
Kania - lepsze jest wrogiem dobrego - a robił będę sam. I jak powiem Żonie że porównałeś jej Pumę do tico to będzie krucho! :)
screen - dzięki za ostrzeżenia, ale powiedz mi czy udało ci się uszkodzić głowicę w swoim egzemplarzu lub znasz taki przypadek osobiście? Czy tylko powielasz, tak jak inni, to co ktoś kiedyś napisał w sieci. Osobiście nie wierzę że głowica wyprodukowana pod koniec wieku, zaprojektowana do stosunkowo "wyżyłowanego" silnika może gorzej znosić gaz niż głowica z Poloneza wyprodukowana pod koniec lat osiemdziesiątych a zaprojektowana w latach siedemdziesiątych. A widziałem "od środka" taki silnik po kilkudziesięciu tysiącach przebiegu na gazie.
Autami z gazem jeżdżę prawie 20 lat i popieram to co napisałeś o dobrym stanie silnika i dbałości u kable, świece, filtry itp.
Z lubryfikacją moim zdaniem to jest tak jak z lekami homeopatycznymi. Pomagają tym którzy w to wierzą. 1 litr na 10kkm na cztery cylindry (czasem po dwa zawory) dozowany kropelkowo - ile tego trafi na trzonek zaworu i jaki by to musiało mieć właściwości smarne!?!?!
A jak z temp. w twoim aucie Chm.Oskar? Ile już jeździsz na LPG? Coś się dzieje z głowicą, zaworami?

Barman91 - 03-05-2015, 21:58

Ja posiadałem w pumie 1.4 LPG.
Super sprawa - spalanie na poziomie 8-8,5 l/100 km.
Z gazem 0 problemów - użytkowałem przez 3 lata :)
Butla w bagażniku - 45 l (36 l lpg wchodziło).
Na mocy w ogóle nie straciła - to już nie te instalacje, które zakłądali 15 lat temu do polonezów.

Jeśli masz jakieś pytania. Pisz śmiało :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group