To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Zagotowany płyn chłodniczy...

Venom_4x4 - 06-02-2016, 20:10

kapuju napisał/a:
Venom_4x4 napisał/a:
Google poczytaj :razz:


czyli blefowałeś?

A czemu miałbym blefować? Zła porada? W necie artykułów sporo, może ktoś opisze to tak, że kolega wątpliwości miał nie będzie. Dodatkowo podszkoli się.
Złe sposoby sprawdzenia podałem?

tusia8510 - 06-02-2016, 22:06

markko napisał/a:
temek15 napisał/a:
Znajomy stwierdził, że nie działa termostat, ponieważ jak auto chwile pochodzi to grzeje się także chłodnica
czyli termostat jest otwarty i wali na duzy obieg wody, ja sie przychylam do wypowiedzi Venoma uszkodzony wirnik w pompie wody. Przy uszkodzonym zaworze nagrzewnicy nie zagotowałby sie płyn.


Ja miałam podobnie jak Ty, tyle, że zauważyłam wskaźnik temperatury i nie doprowadziłam do strzału korka ;) Stawiam, że markko może mieć rację. Ja miałam połamane łopatki w pompie wody, a wszyscy na około (mechanicy) twierdzili - uszczelka, ale ja się nie poddałam. Dla pewności sprawdziłam u jednego mechanika testerem obecność spalin w płynie chłodniczym - spalin nie było. Byłam przy wymianie pompy - jest trochę roboty, ale da się ;) A termostat można wymontować i sprawdzić przecież łatwo.

kapuju - 06-02-2016, 22:10

sam osobiście wole objawów szukać pod konkretny silnik lub auto bo co mi po tym że przeczytam o objawach astry ropniaczka jak mam pume i nie wszystko będzie się zgadzać. Myślałem że masz jakieś doświadczenia w tym temacie
Venom_4x4 - 06-02-2016, 22:20

Termostat pewnie masz dobry. Po prostu silnik szybko się nagrzewa i otwiera duży obieg, ale że pompa słabo tłoczy to się silnik przegrzewa. płyn zbyt wolno przepływa przez silnik i chłodnicę, przez co nie stygnie wystarczająco szybko.

Kapuju, objawy padniętej pompy w każdym aucie są podobne, bo konstrukcja silnika też jest podobna. pompa może być inaczej napędzana np paskiem rozrządu a nie paskiem napędowym (wieloklinowym) ale pełni te same funkcje.
Wymiana pompy to co innego - trzeba szukać pod konkretny silnik.

temek15 - 06-02-2016, 22:44

Po cichu mam jednak nadzieje, że to będzie termostat (koszt naprawy). Choć w sumie już wole zapłacić za tą pompę niż żeby okazało się, że uszczelka głowicy jest uszkodzona.

No i chyba będę musiał zakupić taki tester i sprawdzić.

markko - 06-02-2016, 22:47

spaliny czuć jak są w płynie
temek15 - 06-02-2016, 22:49

Czuć je będzie cały czas? Czy muszę dopiero rozgrzać silnik?
markko - 06-02-2016, 22:51

generalnie cały czas
temek15 - 06-02-2016, 22:56

Jutro sprawdzę. Oby to nie był koniec mojej pumci
Venom_4x4 - 06-02-2016, 22:56

temek, martwisz się na zapas. zrób co trzeba, potem gdybaj. uszczelki tak od razu ci nie wydmucha.

spalin czasem nie czuć jak masz "pachnący" płyn, ale na pewno zaobserwujesz bańki w zbiorniczku (ale to nie coca cola - szału nie będzie)

temek15 - 06-02-2016, 23:01

Moje zmartwienie wynika zapewne z tego, że mój tata miał podobną sytuację z fordem mondeo czego skutkiem była wymiana silnika.
markko - 06-02-2016, 23:13

termostat nawet jak uszkodzony to nie zagotuje silnika. ciesz się że kompresja Ci chłodnicy nie rozwaliła :mrgreen:
Venom_4x4 - 06-02-2016, 23:13

a ja jeździłem z tak schetaną pompą wody, że mechanik stwierdził że takiego szrotu to jeszcze w rękach nie miał.
Co 80km wlewałem bańkę wody (zazwyczaj jak nawiew przestał grzać albo kałuża pod autem sięgała do progu kierowcy) i głowica nie ucierpiała.
Nie ma reguły, poza tym uszkodzenie głowicy nie zawsze jest spowodowane akurat tym ostatnim przegrzaniem. czasem to ostatnie zagotowanie wody po prostu ujawnia wcześniejszą usterkę.

temek15 - 06-02-2016, 23:18

Najlepsze jest to, że stało się to podczas I jazdy od mechanika.. ;)
markko - 06-02-2016, 23:21

Znajomek w ten sposób zabił MK 6 MS EDITION RQB wirnik w pompie wody :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group