To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Lampy przód rozbieranie czyszczenie

lukaszg94 - 22-12-2017, 21:44
Temat postu: Lampy przód rozbieranie czyszczenie
Hejka. Ktoś rozbierał lampy przednie? Strasznie słabo mi świecą nawet po wymianie żarówek, więc stwierdziłem, że mogą być zabrudzone soczewki. Na jednym poście ktoś pisał, że czyszczenie pomogło, ale niestety nie było opisane jak rozebrać lampy. Światła są ustawione po wymianie żarówek przez stację diagnostyczną, gdyż byłem na przeglądzie 2 tygodnie temu, więc jedyna opcja, to raczej brudne soczewki. Jakby ktoś dał jakiś opis mniej więcej na rozebranie lamp i wyczyszczenie ich, to byłbym wdzięczny. Będę robić szczęki oraz świece wraz z kablami w przyszłym tygodniu, to przy okazji mógłbym zrobić lampy. Z góry wielkie dzięki ;)
sharky - 22-12-2017, 22:11

Lampy przednie w Pumie świecą tragicznie - to taka wada fabryczna. Oprócz brudnych soczewek, brudnych i zmatowiałych kloszy możesz też mieć już wypalone odbłyśniki. Ja swoje oddawałem do regeneracji czyli ponownego malowania próżniowego. Efekt był zauważalny, ale w każdym innym aucie światła i tak zawsze będą świecić lepiej niż w Pumie. Lampę możesz rozebrać. Klosz jest odpinany. Na koniec mycia kloszy należy je przepłukać wodą destylowaną i wysuszyć - nie ma wtedy zacieków. :)

Przydatny link z instrukcją czyszczenia kloszy i soczewek :arrow: http://klubpumy.pl/viewto...14627f87#157233

Polerowanie kloszy :arrow: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=9230

lukaszg94 - 23-12-2017, 11:34

A inwestycja w jakieś żarówki z większą mocą światła jakieś +60% bądź +120% jest sensowna? Kumpel swego czasu zakupił do Escorta takie i pamiętam, że chwalił, więc może, to jest jakiś sposób.
Dukes - 23-12-2017, 13:24

Opisywałem demontaż lampy na części pierwsze, jest temat w dziale "Sam naprawiam" jednak zdjęcia padły, a nie mogę się ich doszukać na dysku. Generalnie wystarczą podstawowe zdolności manualne i Torx 25 (o ile dobrze pamiętam) aby odkręcić soczewki od ramki w reflektorze.
lukaszg94 - 23-12-2017, 14:32

Jak tylko ustaną deszcze u mnie,to wykręce lampy i spróbuję zrobić wszystko jak opisujecie. Jedynie będę mieć problem z lampą od strony kierowcy,gdyż jest ona gdzieś przymocowana jakąś śrubą w bliżej nie określonym miejscu i przy wymianie żarówek nie mogłem jej zdemontować,więc odkręciłem osłonę filtra bodajże powietrza,aby jakoś się dostać i wymienić żarówki..
Dukes - 23-12-2017, 15:44

Demontujesz grill, następnie obok śrub od grilla masz śruby od lamp. Wykręcasz śrubę, a całym tym ustrojstwem, w które śruba była wkręcona przekręcasz zgodnie z oznaczeniami na plastiku (Open - Close). Potem zostaje jedna śruba na błotniku i to wszystko, wysuwasz lampę do siebie, odłączasz kostkę elektryczną i przewód do odparowywania.
lukaszg94 - 24-12-2017, 13:28

W ten sposób wymontowane lampę od pasażera. Od kierowcy jest coś pokombinowane prawdopodobnie przez poprzedniego właściciela,bo po odkręceniu tych śrub lampa nadal trzyma. Strasz pociągnąć, aby nie urwać 😐
leman - 24-12-2017, 16:10

^^ rozłącz wpierw wtyczkę (taka zielona :razz: ), jak kojarzę, to lewa zasilająca wiązka elektr. jest dość krótka.
Ewentualna druga przypadłość, to połamany, nie odblokowujący ślizg podreflektorowy

lukaszg94 - 24-12-2017, 21:22

Może ta wtyczka tak trzymała.. chociaż sam nie wiem.. od pasażera nie było problemu. Sprawdzę jutro.

[ Dodano: 25-12-2017, 14:14 ]
Lampy wymontowane, klosze wymyte i na tyle ile można było wypolerowane domowym sposobem i czekają,aż wyschną. Soczewki jedynie przetarte, bo nic więcej nie zrobię. W środę jadę odebrać jeszcze żarówki hb3 +50% i zobaczymy jak to będzie.

Dukes - 25-12-2017, 16:44

Z mojego osobistego doświadczenia, a przerobiłem już różne żarówki i xenony w Pumie - najlepszym rozwiązaniem w moim odczuciu są zwykłe nowe żarówki jakiejś porządnej firmy, czyste lustro soczewek i sama "szybka" reflektora w dobrym stanie. Xenony - fajna sprawa ale w dzisiejszych czasach łatwo stracić dowód, a jeszcze trudniej go odzyskać więc jeśli ktoś lubi ryzykować i mieć palpitacje na widok drogówki to spoko :P Ostatnie dwa lata używałem żarówek Osram Nightbreaker Plus, wydawało się, że super - dopóki jedna z nich się nie przepaliła i kupiłem pierwsze lepsze Narva HB3 (tylko takie były w sklepie na miejscu). Świecą o wiele lepiej niż te Osramy. Nie wiem czy wynika to z tego, że żarówka przy końcu swojego życia świeci po prostu drastycznie słabiej czy może z typowo żółtej barwy światła z Narvy, która lepiej spisuje się na mokrym asfalcie. W każdym razie jestem zadowolony :)
lukaszg94 - 25-12-2017, 19:45

Obecnie mam tungsramy i naprawdę jazda w nocy po nie oświetlonej drodze, to modlitwa, aby w coś nie uderzyć, jadąc mimo wszystko 60 na godzinę.. 🙄🙄🙄
leman - 25-12-2017, 22:35

Dukes napisał/a:
Nie wiem czy wynika to z tego, że żarówka przy końcu swojego życia świeci po prostu drastycznie słabiej
--->żywotność żarówki :razz:
Gaydek - 28-12-2017, 17:13

Z przetestowanych przeze mnie najbardziej warte polecenia są Osram Night Breaker Unlimited.
leman - 28-12-2017, 19:22

Mam "swoje" :P teorie, ale generalne zgadzam się z myśleniem Dukesa. :wink:
7 lat temu wywaliłem ksenony (bo mi mądry diagnosta doradził, a ja dodatkowo zauważyłem "pęknięcia-przegrzanie" na kloszach). Dwa lata jeździłem w bólach :sad: Potem wymyłem, wyczyściłem, wypolerowałem reflektory i ... niebo w gębie, na zwykłych żarówkach! Tyle że, min. raz do roku je wymieniałem! Ale jak ponad dwa lata temu zrobiłem "ringi-dzienne", to te dwuletnie są jeszcze OKi!! Konsekwentnie raz do roku myje, szlifuje, poleruje i te inne badziewia z kloszami i odbłyśnikami... (jeszcze nie lakierowałem!)
Zużycie żarówek, zależy też od instalacji elektrycznej i jak się eksploatuje Pumkę, więc trudno uogólniać.
Ciekawostka, że w 20-toletnim TIS jest specyfikacja, która mówi o 60 Wat żarówkach, a teraz ino 55 W. :roll:




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group