To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - centralny zamek, podwójne ryglowanie, fabryczny alarm

Anonymous - 05-09-2008, 14:00

Witam ja mam takie zapytanie czytałem o ryglowaniu,alarmie i nic z tego nie czaję a mianowicie w jaki sposób sprawdzić w moim aucie czy ten alarm działa zamknąłem kociaka zostawiając uchyloną szybę i otworzyłem od środka i nic się nie działo czyżby w moim kociaku była atrapa a nie alarm przy zegarku jakaś dioda mruga i po zdięciu panela od radia też chyba nie będę wybijał szyby żeby to sprawdzić pozdro i szerokości :grin:
robertpuma1910 - 05-09-2008, 14:09

Jeśli na pasie przednim pod maską na środku masz taki przycisk tzn, że masz alarm fabryczny. Czasem jak zamkniesz z pilota np. będąc w środku i otworzysz ręcznie drzwi to może alarm nie zadziałać bo z kolei może być problem z przyciskiem w drzwiach, który m in. odpowiedzialny jest za włączenie światła w aucie po otwarciu drzwi. A przy zegarku miga dioda immobilajzera.
Słoodzik - 05-09-2008, 14:14

Andrzej, czyli wygląda na to, że nie masz podwójnego ryglowania zamków, skoro zamknąłeś auto od zewnątrz i przez otwarte okno otworzyłeś drzwi. Nie wszystkie Pumy mają podwójny rygiel.
robertpuma1910 - 05-09-2008, 14:27

To podwójne ryglowanie nie jest łatwo załączyć. Zamki są tak rozregulowane, że przekręcanie kluczyka jest utrudnione bardzo często. Ja u siebie 2 próby mam negatywne a za 3 się udaje :wink:
Słoodzik - 05-09-2008, 14:30

możliwe, aczkolwiek u mnie od razu się załącza
clevinger - 22-09-2008, 22:08

Ciekawa sprawa....Ciekawa z tego względu, że nieco mija się z tym co do tej pory czytałem na forum. Otóż postanowiłem sprawdzić, czy mam fabryczny alarm (wcześniej upewniając się, że posiadam ów gumowy dzyndzelek pod maską, za pomocą którego wprowadza się Pumexa w tryb serwisowy). No więc spróbowałem wprowadzić auto w ten stan naciskając ten guzik 5 razy, jak radził Hadzi, i nic. Próbowałem też wcisnąć go 3 razy, tak jak radził już nie pamiętam kto. Oczywiście najpierw uzbroiłem alarm zamykając normalnie, potem załączając podwójne ryglowanie. Potem, idąc za radą Opoyi, wlazłem do Pumy, załączyłem alarm i otworzyłem drzwi (oczywiście bez podwójnego ryglowania, bo inaczej nie otworzyłbym drzwi :wink:
I tez nic.
Wreszcie, przyszedł mi do głowy pomysł, żeby przy uzbrojonym alarmie przekręcić kluczyk w stacyjce. No i zaczęło wyć... :mrgreen:
Czy ktoś mi może napisać o co chodzi? Dlaczego nie wyje przy otwartej masce, bagażniku lub drzwiach, a wyje tylko kiedy próbuje uruchomić silnik? Dodam, że krańcówki drzwi i klapy chyba działają, bo kiedy są otwarte, zapala się lampka niedomkniętych drzwi...

Anonymous - 22-09-2008, 22:22

NIe szkodzi, może być tak, że kabelek do lampy działa, ale inny jest przetarty. Żeby sprawdzić te dzyndzelki o których mówisz, musiał byś go najpierw wprowadzić w tryb serwisowy. Ale skoro sie nie da..... Może Opoya coś zaradzi.
rafalski69 - 22-09-2008, 23:38

Witam a ja mam inne pytanie odnośnie alarmu.
Jak wiadomo w pumach zasięg pilota do alarmu jest niesamowicie krótki. teraz moje pytanie jak go wydłużyć. Tam jest chyba dioda podczerwieni a nie można by tak BT zamontowac tak jak jest w tych nowszych typach samochodów.

clevinger - 23-09-2008, 00:35

Pewnie można by cokolwiek zamontować, tylko po co....
Według mnie nie ma to najmniejszego sensu.
Po zakupie Pumy byłem bardzo zdziwiony i zniesmaczony faktem, że zasięg pilota jest tak krótki. Teraz, szczerze mówiąc, cieszę się z tego, bo będąc właścicielem auta z pilotem radiowym, często zdarzało mi się przypadkowo otwierać drzwi podczas wkładania pilota do kieszeni. Rano wchodząc do auta okazywało się, że drzwi są otwarte...
Więc po co większy zasięg? Żeby móc popisać się przed kolegami, że mój samochód fajnie mruga światłami po drugiej stronie ulicy? :wink:

Opoya - 23-09-2008, 02:46

clevinger, myślę, że tak jak mówi Franek - problem polega na braku połączenia elektrycznego z przyciskiem pod maską. Sprawdź kable idące do/od przycisku.
I jeszcze mała errata - to nie Pumę wprowadza się w tryb serwisowy, tylko alarm.

rafalski69, a ja jestem zadowolona z tak małego zasiegu pilota i tego, że jest na podczerwień. Dzięki temu nie ma szans na "podsłuchanie" kodu :mrgreen:

clevinger - 23-09-2008, 04:11

Opoyko....Puma....alarm w Pumie....to już jest kwestia raczej filozoficzna.
Małe erratum....mam nadzieję, że będziemy mieli kiedyś szansę rozwiązać tę zagwostkę oko w oko. Swoją drogą...nie o to mi chodziło przecież. Dzięki za odpowiedź.

Luki - 23-09-2008, 11:44

Jak chcesz mieć gigantyczny zasięg alarmu to wbijaj do Kalisza :) Jest tu ziomek, który montuje alarmy do autek ale z takim zasięgiem, że szok :shock: Bawiliśmy się alarmem zainstalowanym w VW Polo i zasięg skończył się chyba na 2 km... Niemal nie widzieliśmy właściciela auta ;)
Mnie osobiście cieszy taki zasięg w pilocie jaki jest :) Wolę słyszeć, że autko się zamyka, czuje się wtedy pewniej ;)

rafalski69 - 23-09-2008, 14:06

no ale ja jednak wole żeby był dłuższy no bo z przodu samochodu to dość ładnie łapie ale tył to mam masakra. łapie dopiero jak wkładam pilota pod spoiler klapy bagażniki. Według mnie powinien on być o 1m dłuższy :cry: Może jestem upierdliwy :wink: ale jakoś musi iść go wydłużyć, przynajmniej z tyłu. Może by tak zamontować dodatkową czujkę z tyłu, oczywiście tu bym już był w tym miejscu w pełni zadowolony.

Opoya napisał/a:
Dzięki temu nie ma szans na "podsłuchanie" kodu :mrgreen:


Nasza najdroższa Opayko więc o to się nie martwię. No bo kto byłby taki głupi ukraść samochód który sie tak rzuca w oczy :mrgreen: No jeszcze na dodatek z takim rażącym kolorem jak ja mam :wink: :grin:

Luki napisał/a:
Jak chcesz mieć gigantyczny zasięg alarmu to wbijaj do Kalisza :)

Troszkę za daleko :mad:

Luki napisał/a:
zasięg skończył się chyba na 2 km... Niemal nie widzieliśmy właściciela auta ;)


To byłby szpan :twisted: Jednak nie o to mi chodzi chce to zrobić tylko do własnej wygody. Bo sie troszkę męczę. dodam jeszcze ze baterie mam nowe w pilocie czyli wszystko jest tak jak powinno byc.


P.S przepraszam, że sie tak rozpisałem :oops:

Intruz - 27-12-2008, 21:26

witam
Mam centralny zamek w pumce, ale bez pilota. Czy powinno dać sie otworzyc wszystkie zamki przekrecając tylko zamek w tylnej klapie? Pytam, bo u mnie sie tak nie da. Zeby dostac sie do bagaznika musze najpierw otworzyc drzwi, a czesto jest to uciazliwe np. gdy niose ciezkie pakunki...
Druga sprawa- w kluczyku mam latarke, ktora nie dziala, a nigdzie nie moge dostac bateryjek do niej. Czy wiecie gdzie mozna je kupic?

CikCiak - 27-12-2008, 21:39

Bateryjki na Allegro lub w zwykłym sklepie z bateriami lub u zegarmistrza. Kupiłam tak swoją. Jeżeli masz starą w pilocie to przecież nic trudnego dokupić taka samą. :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group