To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Obciążenie silnika

Pacyfista - 31-08-2018, 14:00
Temat postu: Obciążenie silnika
Halo forumowicze!

Mam bliżej nieokreślony problem. Mianowicie mam wrażenie, że Pumka jest za bardzo obciążona.
Przy odpalaniu zwykle jest tak, że silnik się wkręca na obroty, po czym szybko z obrotów spada i gaśnie. Za drugim odpaleniem jest już okej.
Kolejna rzecz - na klimie przy postoju obroty mocno falują (amplituda ~200 obrotów). Najpierw obroty spadają do granicy gaśnięcia silnika, potem następuje kontra i podwyższenie obrotów.
Przy jeździe z klimą znaczny spadek mocy, ale to chyba normalne.
Ostatni objaw - el. podnoszenie szyby powoduje obniżenie obrotów (tu notka: szyba nie siedzi prawidłowo w drzwiach, więc stawia nieco większy opór).

Jakieś pomysły co może być przyczyną?
Pozdrawiam

Hurpo - 31-08-2018, 17:47

Stawiam na bocznikowy zawór wolnych obrotów (ciągle niepoprawnie zwany silniczkiem krokowym). To on ma korygować obroty przy zmianie obciążenia.
leman - 31-08-2018, 22:03

nio wg mnie, przyczyn może być kilka, bocznikowy w tym. A czy ostatnio nie odłączałeś akumulatora?
Pacyfista - 17-09-2018, 17:10

Ano odłączałem i ootraktowałem go prostownikiem, ale już po tym, jak to zauważyłem.
A to ten zawór da radę samemu wymienić nie mając absolutnie nic wspólnego z mechaniką samochodową? :D

Hurpo - 18-09-2018, 20:46

Da radę.
Wyjmujesz wtyczkę i odkręcasz dwie śruby. Zdejmujesz stary zawór (uwaga na uszczelkę) i zakładasz nowy. Przykręcasz dwie śruby i wkładasz wtyczkę. Ot cała "fizjologia" :)

Pacyfista - 21-09-2018, 17:08

Dzięki, spróbuję podziałać :)
leman - 21-09-2018, 19:33

Zanim kupisz nowy spróbuj reanimować stary :razz:
1. Po odłączeniu wtyczki, dwie śruby M8 (chyba?)

2.Czyszczenie najlepiej benzyną ekstrakcyjną. Żadnych! smarów, silikonów, WD40, i "tłustych" kurzołapów

3. Jak będziesz miał problemy z uszczelką, to do montażu teraz możesz użyć sylikonu. Ważne, że połączenie musi być idealnie szczelne.
https://i.postimg.cc/2yTc6MFd/przed_16.jpg

Jak będziesz miał zdemontowany zawór bocznikowy, bezwzględnie sprawdź odpowietrzanie skrzyni (takie trzy wężyki i zawór - nic nie ma gwintu wszystko się wyciąga)
https://i.postimg.cc/mgnS1GRq/Engine_Emission_Control.jpg
bez bocznikowego, jest tam łatwy dostęp, a jak masz tam dziury, to mogą one być przyczyną twoich problemów :razz:

Pacyfista - 22-09-2018, 12:58

Dzięki Panowie, mam teraz wszystko jak na tacy :)
Znajdę chwilkę to się tym zajmę i dam znać



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group