To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - wysokie obroty

Anonymous - 06-09-2005, 12:16
Temat postu: wysokie obroty
witam wszystkich,

niedawno kupilem pume 1,7,99 rok. przejechalem 3000km i bylo wszystko ok.
do wczoraj.podczas jazdy np na swiatlach jak dalem na bieg jalowy,obroty nie spadaly tak szybko do 850 tys/min jak normalnie.teraz obroty na biegu jalowym zostaja na 3000 tys/min i dopiero po jakims czasie spadaja na 1500 tys/min. nie mam pojecia co to moze byc. prosze o pomoc.

z góry dziekuje

abazur - 06-09-2005, 15:52

ja miałem coś podobnego ale niewiem czy to jest to tylko ze u mnie dochodziły do 2000 i trzeba było wpiąć wtyczkę do przepływomierza bo coś nie łączyło jak się stawało na np. swiatłach. Strasznie to wkurzało mnie jak sie zatrzymywałem bo obroty skakały. Mechanik powiedział ze takiego czegoś nie można olewać bo można silnik rozpierniczyć więc moja rada lepiej podjedz gdzieś z tym albo sam sprawdz wtyczkę przy przepływomierzu.
Rathi - 06-09-2005, 20:31

U mnie byly problemy z obrotami jak rozlaczyl mi sie przewod podcisnienia (o ile dobrze pamietam nazwe).
Ten przewod jest z przodu silnika, po prawej stronie, gdzies na wysokosci kolan.
Sprawdz. Jesli to nie to, to pewnie czeka Cie wizyta u mechanika.

Speedy - 06-09-2005, 21:36

jak nie masz gazu ani innych bajerow to ja stawiam na przeplywomierz :) Jesli nie wiesz gdzie to jest to daj znac ;) Sprawdz tam wtyczke faktycznie albo czy wszystko sie trzyma na miejscu..aha.. i sprawdz tez filtr powietrza czy nie jest zapchany na maksa...
Gaydek - 07-09-2005, 16:01

A może to wina jakiegoś syfu w filtrach :?: ( przeczytaj również ten topic ).
czarny - 07-09-2005, 16:52

jak dla mnie przypływomierz czyli coś z oddychaniem ;)
justynka5000 - 30-08-2009, 18:54

Mam podobny problem dzisiaj, gdy jechałam wrzuciłam na luz a obroty w ogóle nie spadły były na poziomie (około 3tys) nawet gdy zatrzymałam samochód w ogóle nie spadły cały czas około 3 tys. Problem powtórzył się kilka razy, ale za drugim chyba razem po zatrzymaniu samochodu obroty zaczęły powoli spadac. Co to może by pomóżcie
Anonymous - 30-08-2009, 18:56

Też tak miałem, ale przeczyściłem przepływomierz i już tego nie ma.
justynka5000 - 30-08-2009, 22:58

a w jaki sposób to zrobic? Gdzie on się znajduje?
akfarium - 02-09-2009, 10:36

jest to bardzo prosta czynność i na pewno sobie poradzisz - uważaj tylko na małe elementy przepływomierza podczas czyszczenia a wszystko będzie ok. Podaje Ci linka w którym opisane jest wszystko jak postępować podczas czyszczenia ;)

http://www.mondeoklubpols...article&sid=154

p. s. Przy okazji tego zabiegu warto sprawdzić stan silniczka krokowego ( u mnie był on przyczyną zmian obrotów )

Pozdrowionka

KamilHalas - 22-03-2018, 18:50

U mnie tak było, na jałowym i na sprzęgle przy zmianie biegu piłował od 3 do nawet 5 tysięcy. Przepływomierz i filtr powietrza wyczyszczone po dwa razy, silnik krokowy nowy i dalej to samo. Felerny okazał się czujnik prędkości - wystarczyło odpiąć wtyczkę i śmiga jak zły :cool:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group