Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie przy hamowaniu/dojeżdżaniu do skrzyżowania itp.
Autor Wiadomość
Ema88 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 01-04-2016, 10:21   Gaśnie przy hamowaniu/dojeżdżaniu do skrzyżowania itp.

Heyka

Czytałam już trochę tematów i znalazłam kilka propozycji co może być przyczyną, jednak zawsze lepiej jeśli ktoś się dodatkowo wypowie lub zaproponuje inne rozwiązanie.

Mianowicie, nigdy nie miałam problemu z pumką jeśli chodzi o silnik.
Natomiast kilka dni temu, zauważyłam, że gdy dojechałam do skrzyżowania, wrzuciłam sprzęgło, samochód się zatrzymał, to nagle zaczęły mi wariować obroty, tak od 800 do 1500.
Dodałam trochę gazu i się uspokoiło.

Parę dni później nagle samochód przy hamowaniu albo dojeżdżaniu do skrzyżowania zaczyna mi gasnąć, albo wariuje obrotami (ok 700-1300) i się uspokaja.

Jakieś porady zanim udam się do mechanika?
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 01-04-2016, 15:31   

Przed wizytą u mechanika na początek koniecznie sama wyczyść zawór bocznikowy wolnych obrotów (często nazywany silniczkiem krokowym). Dostęp i jego demontaż jest bardzo łatwy. Do czyszczenia najlepiej użyj spirytusu i patyczków do uszu, przepłucz go dokładnie kilka razy, potem wysusz. Nie stosuj preparatów typu WD-40. Na czas czyszczenia odłącz akumulator - komputer się wtedy zresetuje. Po zamontowaniu podłącz akumulator, odpal auto i pozwól mu chodzić kilka minut, potem się przejedź spokojną jazdą - komputer dostosuje sobie parametry do "nowego", czystego zaworu. Jeżeli ten zabieg nie pomoże wtedy udaj się dopiero do mechanika.

:arrow: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=4516

Opoya napisał/a:
Reset komputera (cytuję sama siebie):
odepnij aku np. na ok. 20 min. albo na noc. Później włącz silnik, niech sobie pochodzi ok. 2-5 min. na jałowym biegu, później przejedz się ok. 8-10 km w pełnym zakresie obrotów i na wszystkich biegach, ale bez gwałtownego przyspieszania i hamowania.
Prędkość nie musi być duża, ważny jest zakres obrotów.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 02-04-2016, 10:32   

Proponuje sprawdzić wtyczkę która podłączana jest do przepływomierza miałem podobny problem i się okazało że kable sie z wiekiem pourywały. Zaznaczyłem Ci miejsce gdzie wchodzi ta wtyczka o której mówię a sama przypływa znajduje się obok filtru powietrza.

http://wrzucaj.net/image/ofbNO
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 05-04-2016, 00:01   

Na 99% zawór bocznikowy on przejmuje kontrolę na wolnych obrotach. Czyszczenie czasem pomaga - jak mamy oryginał, tak to lepiej sobie kupić nowy lub używkę oryginalną w dobrym stanie.

http://ford.sklep.pl/prod...00-1149611.html
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Ema88 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-04-2016, 14:42   

Heyka

Ponawiam temat. A więc mechanik stwierdził, że z zaworem jest wszystko w porządku, dla pewności go wyczyścił. Przez parę dni był spokój, natomiast teraz znowu masakra. Odpalam samochód, wrzucam ręczny, cofam troszeczkę po czym się zatrzymuję i potrafi mi zgasnąć.
Jadę 30km/h, hamuje samochód i gaśnie. Dojeżdzam do parkingu, zatrzymuje samochód i gaśnie.

No masakra, nie wiem co sie dzieje. Czy wymieniać części bez 100% diagnozy czy co? _-_


A na dodatek, tak z dup*, jak zaparkowałam, zaczęły mi wariować obroty ( po czym silnik zgasł) i poczułam w nawiewie zapach benzyny (co wcześniej nigdy nie miało miejsca). Patrzę pod samochód na włączonym, nic nie kapie (przewody itp nowe).

Ehhhh
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 19-04-2016, 14:53   

Skoro po czyszczeniu zaworu przez chwilę był spokój i znowu problem się powtórzył to pewnie będzie wina zaworu.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Ema88 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-04-2016, 14:59   

Czy zawór dam radę wymienić sama? Albo chłopak/ojciec? Czy potrzebna jest do tego jakaś większa wiedza mechanika?
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 19-04-2016, 16:30   

Nie ma tam filozofii tylko wtyczka i dwie śrubki dasz rade sama wierzymy w Ciebie:)
 
 
Chm.Oskar 
Młody, ale zdolny :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 243
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 19-04-2016, 16:36   

Ema88 napisał/a:
Odpalam samochód, wrzucam ręczny, cofam troszeczkę po czym się zatrzymuję i potrafi mi zgasnąć.

To może zrzuć ten ręczny i wtedy spróbuj cofać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 19-04-2016, 18:44   

Nachyl się jeszcze pod kierownicę w okolicę pedałów i zerknij czy nie wypadł Ci czujnik pedału sprzęgła ;)
 
 
Ema88 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-04-2016, 20:13   

Chm.Oskar napisał/a:
Ema88 napisał/a:
Odpalam samochód, wrzucam ręczny, cofam troszeczkę po czym się zatrzymuję i potrafi mi zgasnąć.

To może zrzuć ten ręczny i wtedy spróbuj cofać ( ͡° ͜ʖ ͡°)



Czepiasz się. Zamiast konstruktywnie się wypowiedzieć to trollujesz. Chodziło mi o bieg, ale nvm.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 20-04-2016, 12:22   

Ema88 napisał/a:
Czy wymieniać części bez 100% diagnozy czy co? _-_

Wżyciu, zapomnij ! :mrgreen: Najpierw zmień mechanika, bo jest cieniutki jak nie naprawił Ci Pumki. A najlepiej "zagoń" chłopaka do roboty, albo ojca ..poproś :smile:
Jak napisał zygiboos bezpośrednio z regulację wolnych obrotów odpowiada zawór bocznikowy ( IAC sensor - Idle air control valve) czy jak go tam nie zwać. Ale pośrednio jest tego więcej. Dlatego proponuję wyczyszczenie całego układu dolotowego począwszy od wymiany filtra powietrza.

I nawet laik powinien sobie z tym poradzić.Wszystko jest opisane, tu na forum. Sugeruję zrobić "sprzątanie" wszystkiego za jednym zamachem i potem jak sharky napisał bezwzględnie zrób samoadaptację PCM (musisz "poinformować" Pumkę, że wyczyściłaś i osuszyłaś czujniki)
Kod:
wg. TIS
5.Note
When the battery has been disconnected and connected, the stored idle and drive values contained within the powertrain control module (PCM) will have been erased. The following steps must be carried out to allow the PCM to relearn its idle and drive values.
Start and run the engine at idle for three minutes.
6.When the engine reaches normal operating temperature, increase the engine speed to 1200 rpm and maintain for approximately two minutes.
7.Drive the vehicle for approximately five miles/eight kilometers of varied driving.
------------------------------
--> w wolnym tłumaczeniu :)
5.Note
Gdy akumulator był odłączony i podłączony, zapisane wartości bezczynności i napędowe zawarte w module sterującym układu napędowego (PCM) zostaną skasowane. Poniższe kroki należy przeprowadzić, aby umożliwić PCM na nowo uczyć wartości jego bezczynności i napędu .
Uruchom i uruchomić silnik na biegu jałowym przez trzy minuty.
6.Kiedy silnik osiągnie normalną temperaturę pracy, zwiększyć obroty silnika do 1200 obrotów na minutę i utrzymuje przez około dwie minuty.
7.Drive pojazdu do około pięciu mil / osiem kilometrów różnorakiej jazdy.
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2016, 12:43   

Hahahaha... Ford to jednak ford. Samoadaptacja taka sama jak w ecc4. końcówka lat 80' :D

A świece i przewody były sprawdzane? bo czasem najprostsze rozwiązanie jest właściwe. :)
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo