Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy?
Autor Wiadomość
Leon 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 18
Skąd: Rydy
Wysłany: 30-04-2016, 22:33   

Od dziś zaczynam swoją walkę z latami
1.Wymiana progów
1.

2.

3.

4.Zgroza :569:
5.Zrodził sie problem z skorodowanym VINEM przerwa???

6.Kawa i rozmowa z ziomalem z stacji diagnostycznej o problemie,oczekiwanie na odpowiedź zamieniłem na polerkę gałki biegów

Tak wyglądają prawdopodobnie progi 90% kociaków po 19 latach ,bez drastycznych zdjęć chyba że ktoś zechce

7. Szukałem w sieci ale nie znalazlem odpowiedzi co do zakupów nowych progów ,jak dla mnie najbardziej będą pasować progi z Forda Ka pierwszych roczników,zamówiłem czekam .Czas przeznacze na inne naprawy.


8.Nie przewidziane
Wymiana kokpitu,wymiana szybki zegarów
 
 
temek15 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 133
Skąd: Dobczyce
Wysłany: 30-04-2016, 23:34   

Leon Liczymy na dalszą relację z renowacji Twojej pumy! :)
_________________
Dziękuję za uwagę!
 
 
Leon 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 18
Skąd: Rydy
Wysłany: 01-05-2016, 15:18   

Dzięki,dzięki jest dużo do zrobienia a czasu bardzo mało ,chciałbym do końca maja uporać się z podstawowymi problemami blacharskimi jak i wyposażeniem wnętrza.
Dziś chociaż niedziela troszeczkę cichutko pomalowałem kilka części
1 Zapodkładowałem dokładki boczne ale jedna potrzebuje jeszcze troszeczkę szpachli bo ma dwa małe zadrapania

2.Udało mi się wykończyć na gotowo tylną lotkę

3.Odnowiłem wygląd kratek nawiewu i zrobiłem próbę farby na schowku nadal mam dylemat co zrobić z całą konsolą -pomalować,okleić ?Nie chcę tutaj iść w zbędne koszty

4.Zamówiłem tarcze indiglo z MoMana :564:
 
 
Chm.Oskar 
Młody, ale zdolny :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 243
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 01-05-2016, 16:07   

Leon, Takie pytanie mam do Ciebie. Bo przed zimą również mam zamiar zrobić u siebie progi i VIN wygląda u mnie identycznie, jak nie gorzej. Na przeglądzie jakoś przechodziło, udało się diagnostę zagadać :D Jak już podpytałem ludzi, którzy się tym zajmują, mówili, że może być problem, żeby wszystko zrobić na legalu, bo niby VINu nie można wybić na nowo itd. Jak Ty masz zamiar u siebie rozwiązać tego sprawę, żeby wstawić nowe progi, a zarazem nie kombinować z nabijaniem VINu, bo to też jakieś dodatkowe koszty są, a pewnie da się to jakoś ominąć?
 
 
Leon 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 18
Skąd: Rydy
Wysłany: 01-05-2016, 16:31   

Tutaj narosną problemy i strata czasu.Na razie czekam na info od kolegi co i jak.
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 02-05-2016, 23:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 01-05-2016, 19:04   

Diagnosta musi wystawić zaświadczenie o tym, że VIN auta jest nieczytelny, wtedy w wydziale komunikacji trzeba wystąpić z wnioskiem o nadanie nowego numeru VIN po czym otrzymamy owe zaświadczenie. Potem znowu do diagnosty żeby naniósł nowe numery na auto i wydał zaświadczenie, że numery naniesiono, i znów do wydziału komunikacji o wbicie odpowiedniej adnotacji w dowód rejestracyjny lub jego wymianę :)

Można też iść na skróty bez zbędnych ceregieli i po prostu udać się do firmy zajmującej się grawerowaniem w metalu i zamówić stalową płytkę o konkretnych wymiarach z wygrawerowanym VINem, ładnie wspawać, pomalować, od dołu spawy również wyszlifować, zalepić później barankiem żeby faktura się zgadzała z resztą podwozia i spokój ;)
 
 
Leon 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 18
Skąd: Rydy
Wysłany: 01-05-2016, 20:45   

Dukes napisał/a:
Diagnosta musi wystawić zaświadczenie o tym, że VIN auta jest nieczytelny, wtedy w wydziale komunikacji trzeba wystąpić z wnioskiem o nadanie nowego numeru VIN po czym otrzymamy owe zaświadczenie. Potem znowu do diagnosty żeby naniósł nowe numery na auto i wydał zaświadczenie, że numery naniesiono, i znów do wydziału komunikacji o wbicie odpowiedniej adnotacji w dowód rejestracyjny lub jego wymianę :)

Może wiesz jak to wygląda czasowo,ile takie coś może potrwać?
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-05-2016, 21:06   

Dukes napisał/a:

Można też iść na skróty bez zbędnych ceregieli i po prostu udać się do firmy zajmującej się grawerowaniem w metalu i zamówić stalową płytkę o konkretnych wymiarach z wygrawerowanym VINem, ładnie wspawać, pomalować, od dołu spawy również wyszlifować, zalepić później barankiem żeby faktura się zgadzała z resztą podwozia i spokój ;)


Jak się diagnosta dopatrzy to powie że przespawałeś VIN z innego auta. A chyba wiesz co to oznacza :027:
Jedyna "normalna" procedura, która nie pociąga za sobą wizyty w sądzie to ta pierwsza. diagnosta nabije ci VIN na kielichu, w urzędzie wymienią ci dowód i wszystko cacy na legalu. Inne zabawy to "inne" zabawy. :619:

Leon, ładnie jedziesz z koksem. :)
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 01-05-2016, 22:27   

Przecież po odsłonięciu zaślepki w dywaniku widać tylko VIN i może po centymetrze dookoła ;) Jak dobrze wstawisz i obrobisz to nikt nigdy się nie kapnie :P A temat trochę znam bo kolega w Fiescie też miał problem z rdzą i zrobił dokładnie jak opisałem i wygląda idealnie, tak samo jak po wyjechaniu z fabryki :P
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-05-2016, 22:53   

Dukes, ja wiem jak takie rzeczy się ogarnia. :wink:
Nie zmienia to faktu że na publicznym forum podajemy sposoby nie podpadające pod żaden paragraf. Z drugiej strony, to jeżeli to nie jest auto rarytasowe, którego VIN jest bardzo ważny (bo potwierdza wyjątkowość modelu) to czemu nie ogarnąć tego tak jak ma być? Puma nie jest tak rarytasowa żeby nabicie nowego VINu ujmowało jej cokolwiek.
Dla mnie vin w 4x4 to była ważna sprawa, ale w zwyklaku nie widzę problemu poza papierkologią + kasą na papiery. A jak masz VIN na kielichu to więcej się o niego nie martwisz, nawet jakbyś miał hamować jak Fred Flinstone. :)
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 02-05-2016, 00:53   

Leon ale ładnie idziesz z robotą aż zazdroszczę Ci czasu umiejętności i nakładów finansowych :)

[ Dodano: 02-05-2016, 00:54 ]
Bo ja u siebie dłubie pomału ale do przodu od ponad roku :)
 
 
Ema88 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-05-2016, 22:19   

@Leon

Daj znać jak wyszedł montaż tych tarcz indiglo, bo też planowałam, ale dużo ludzi mi odradzało, że ciężko zamontować że to że tamto.

Daj proszę znać jak poszło :)
 
 
Leon 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 18
Skąd: Rydy
Wysłany: 03-05-2016, 23:30   

Dziś przerwa jeśli chodzi o pracę,wczoraj szybko zasnąłem ,więc nie miałem czasu aby tutaj wejść.

Myślę ,że z zamontowaniem tarcz nie będzie problemu ,w sieci jest dużo filmików na ten temat,ale to nie jest teraz dla mnie największym problemem.Podczas jazdy wyczuwalny był zapach benzyny przez otwarte okno , krojąc blacharkę progów przyjrzałem się filtrowi paliwa , z którego mocno zalatywało, czyli kolejna dodatkowa praca.Jutro zamówię nowy zobaczymy.Do tego doszło wymiana końcówki wydechu ,bo mocno skorodowana,a co za tym idzie potrzebuję dwóch sztuk mając zamiar zabudować tylną dokładkę ,która potrzebuje jeszcze troszeczkę pracy.Butla LPG zabudowana pod samochodem nie pozwoli mi połączyć oba wydechy więc drugi będzie musiał być atrapą :evil: .
Filtr naprawdę wygląda kiepsko

Cieszące jest to ,że mam już progi i jak wspominałem Ford Ka ma najbardziej zbliżone co daje mi możliwość przyspieszenia prac.

Robiąc stronę kierowcy na pewno trzeba będzie wymontować zbiornik paliwa :569:
No i jutro znów zaczynam
Ostatnio zmieniony przez Leon 05-05-2016, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 07-05-2016, 19:54   

Miałem problem z zaworem ogrzewania, czasem zacinał się na ciepłym w Pumie Agi.

Dziś zafundowałem Pumie płukanie środkiem do odkamieniania, odpowietrzyłem, spuściłem, zalałem nowym płynem i znów odpowietrzyłem. Jak na razie mimo że dośc długo stała na włączonym silniku nie zacina się już na ciepłym.

Dodatkowo mycie i wycieranie mikrofibrą + wosk na mokro :)


Jakby ktoś szukał korka spustowego w chłodnicy to jest tu widoczny z nacięciem krzyżowym po lewej stronie chłodnicy pionowo (od strony kierowcy)




Kilka innych fotek:

_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 07-05-2016, 20:26   

zygiboos, tak z ciekawości; co za "wynalazki" ma Puma Agi na desce nad schowkiem ? :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo