Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy? |
Autor |
Wiadomość |
kapuju
Fiesta MK5 z sercem Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
|
Wysłany: 27-07-2016, 19:23
|
|
|
jakieś zauważalne zmiany po wymianie filtra? wiadomo że kunie nie urosły ale może inaczej brzmi? |
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko |
|
|
|
|
Erecik
TOP KEK
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 31 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 27-07-2016, 21:17
|
|
|
Na pewno auto znacznie lepiej wchodzi na obroty, to jest niezaprzeczalnie odczuwalne.
Co do dźwięku, jest lepiej. Myślałem że to subiektywna ocena, ale znajomy ma te samo zdanie. Odgłos jest "głębszy" (?), ma więcej basu, nie jest głośniej, ale głębiej.
Wydatek może nie konieczny, ale jakoś tak lepiej na duszy, że w końcu jakaś inwestycja |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 29-07-2016, 12:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Erecik
TOP KEK
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 31 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 28-07-2016, 15:02
|
|
|
Nie mam pojęcia
Swoje kupiłem od niemieckiego sprzedawcy, niestety nie miał nic więcej do Pumy...
A co do samego autka, dzisiaj zmieniłem zderzak przedni... W koncu! 4h roboty...
Spodziewałem się rdzy, ale było na szczęście czysto
[ Dodano: 29-07-2016, 13:39 ]
I ostatnia rzecz w tym stuleciu... Finał moich wygłupów!
Do drobnych poprawek, ale to jutro... |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 29-07-2016, 12:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Darkdog89
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 328 Skąd: Barcin
|
Wysłany: 30-07-2016, 11:46
|
|
|
Ciekawa naklejeczka nie powiem |
|
|
|
|
Erecik
TOP KEK
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 31 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 31-07-2016, 14:47
|
|
|
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kolejna sprawa dotyczy airboxa... Jako że miałem dwie sztuki, postanowiłem zrobić mały eksperyment.
W starym airboxie, który leżał w piwnicy z 5 miesięcy wywierciłem 3 otwory na dnie skrzynki, 5mm średnicy. Oczywiście pod filtrem. Otwory skierowane są w strone nadkola i koła także nie powinny łapać dużo ciepłego powietrza.
W sumie efekty jest ciekawy. Ta mała modyfikacja + dodatkowy dolot + Pipercross + te 3 otwory sprawiły że Puma nie mruczy, a warczy! Brzmi znacznie, ale to na prawde znacznie lepiej! Zobaczymy jak się ta pseudo modyfikacja sprawdzi w warunkach gdzie temperatura na zewnątrz będzie nieco wyższa Wiejski tuning for the win!
Przestanie padać to wrzucę film
P.S. No i przeczyściłem MAF |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 01-08-2016, 10:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 31-07-2016, 15:55
|
|
|
Erecik, a o tym kolega słyszał? |
Ostatnio zmieniony przez Dukes 31-07-2016, 16:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Erecik
TOP KEK
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 31 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 31-07-2016, 15:59
|
|
|
W sumie zapomniałem :o Gdzieś mi się w zakładkach wala i chyba się za to wezmę! Dziękuje
[ Dodano: 31-07-2016, 19:20 ]
kapuju napisał/a: | jakieś zauważalne zmiany po wymianie filtra? wiadomo że kunie nie urosły ale może inaczej brzmi? |
https://youtu.be/AgP8-aip6EE?t=1m35s |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 01-08-2016, 10:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
liptoneq
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-08-2016, 19:25
|
|
|
No co prawda dziś tylko dolałem oleju po tej trasie na Chorwację, ok 18 godzin jazdy 1400 km, ale bez problemu dała radę, jestem dumny Warszawa Chorwacja, Pag.
https://www.dropbox.com/s...9359_o.jpg?dl=0
Kolejny raz link do dropboxa, bo zdjecie może ważyć maksymalnie 50kb... |
|
|
|
|
Erecik
TOP KEK
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 31 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 11-08-2016, 17:03
|
|
|
Wyszlifowane, wyczyszczone, wyrównane i pomalowane na czarno lusterka
|
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 21-08-2016, 19:31
|
|
|
Wczoraj, odkręciłem tylny zderzak. Wyczyściłem i podmalowałem wykwity;
Spodziewałem się zdecydowanie gorszego stanu. I zapewne w porywie zadowolenia, zrobiłem wreszcie oświetlenie bagażnika, do czego zabierałem się chyba ....(sic!) z cztery lata.
Po zamontowaniu widać że w bagażniku jasno, nawet w słoneczny poranek |
|
|
|
|
pumbart [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2016, 21:27
|
|
|
leman, co to za puszka z farbą na zdjęciu?, zabezpieczyłeś to zwykłą farba na rdze??
Nie było lepiej zrobić to bardziej profesjonalnie, kupić w sklepie z lakierami samochodowymi podkład anty korozyjny i na to podkład zwykły i by było git
Wiadomo że jak zabezpieczyłeś to tym hammeritem to zawsze coś da i jest lepiej niż było, no ale mi się wydaję że jak już wszystko ładnie wyczyściłeś to było lepiej kupić te profesjonalne podkłady i cena by cię wyszła praktycznie ta sama co za tą puszkę farby. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 22-08-2016, 16:49
|
|
|
O Hammerite krążą różne opinie, jedni wieszają na nim psy, drudzy chwalą Sam osobiście zabezpieczyłem nim spawy w podwoziu i od 2 lat nic tam się nie dzieje. Na dodatek dodam, że w UK dużo osób używa tego typu specyfików do zabezpieczania przed rdzą, a oni mają krótko mówiąc "świra" na tym punkcie |
|
|
|
|
pumbart [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2016, 19:08
|
|
|
Znaczy ogółem hammerite jest raczej chyba dobrą farbą na rdzę.
Na pewno jest lepiej niż było jak była rdza A po za tym najważniejsze jest to żeby dobrze wyczyścić rdzę i dobrze zmatować powierzchnię żeby się trzymała farba |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 23-08-2016, 19:26
|
|
|
pumbart, w tamtym roku "robiłem" przedni pas. Mycie detergentem, szczotka druciana, ze dwa papiery, odtłuszczanie benzyną ekstrakcyjną, cortanin F (albo Brunox- już nie pamiętam), po wyschnięci zaś mycie, odtłuszczanie, podkład dwa razy i na koniec warstwa zabezpieczająca. Pieprzyłem się z tym półtora dnia, ale byłem zadowolony i nawet mi się podobało
Ale uważam, że jest to przerost formy nad treścią! Rzekłbym zboczenie Nio bo drugą (wewnętrzną) stronę pasa i tak wymalowałem ... Hammerite, z przyczyn dla mnie obiektywnych (nie miałem pod ręką 6l borygo )
Pod tylnym zderzakiem; były dwie godziny roboty, woda z detergentem, szczotka na wiertarce, papier, benzyna i pędzel. Zamierzam jeszcze, dolny rant (~10cm) spryskać czymś ----> takim bo akurat została mi resztka po psikaniu tylnych nadkoli.
Może to nie jest, (jak nazwałeś) profesjonalnie, ale ja mam przekonanie, że skuteczne! |
|
|
|
|
|