Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
02-06-2011, 13:30
Drgania gdy przyspieszam do 100km/h
Autor Wiadomość
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 24-02-2012, 18:19   

Jak jest wyrobiony kielich wymiana samych krzyżaków nic nie da. W dodatku jak już crxdor na używkach wymieniał, to zamiast bawić się w demontaż półosi i dalej przegubów, kielichów i krzyżaków wyszło zapewne taniej i szybciej wymienić całą półoś. Poza tym oryginalne krzyżaki ja spotkałam w cenach 125zł do 344zł. Zatem używana cała półoś w cenie jednego krzyżaka ? Tylko stan półosi jak pisze kolega trzeba dobrze sprawdzić , zeby nie wtopić i lepiej sprawdzić osobiście , zeby 3 razy nie kupować ;)
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
TomSon 
Rider of the storm


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 130
Skąd: Cieszanów
Wysłany: 24-02-2012, 18:39   

No ale co można sprawdzić? półoś jest wymontowana można ewentualnie sprawdzić czy nie jest krzywa. Chyba że się mylę ale wydaje mi się że o luz między półosią a krzyżakiem czy przegubem to raczej ciężko. Krzyżak kosztuje 80zł nowy;p
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 24-02-2012, 18:49   

No zamiennik pewnie tak. Ja kupowałam oryginalne. Sądzę, ze mozna sprawdzic czy jest luz ruszając tymi elementami. Tak mi się wydaje, bo jak jest wyrobiony kielich to tam będzie to wyczuwalne, ale może się mylę :roll:
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
TomSon 
Rider of the storm


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 130
Skąd: Cieszanów
Wysłany: 24-02-2012, 19:06   

W sumie to pewnie masz racje ten luz może i da się wyczuć ale problem jest inny.. Jeżeli ktoś mieszka w większym mieście to jeszcze ma fizyczna możliwość i tanią alternatywę na sprawdzenie półosi pochodzącej np. z tego samego miasta. A co zrobić gdy nie jest blisko? ;p trzeba wierzyć na słowo;D
P.S.
Przed chwilą dzwoniłem do mojego kolegi od któego kupiłem pume i opowiedział mi szczegółowo jak przelegał proces pojawiania się drgań;p
Strasznie zawiła ta historia;p
 
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-02-2012, 12:38   

TomSon, odnośnie sprawdzenia to trzeba złapać za środek pół osi a następnie za jeden przegub docisnąć go i próbować ruszać raz w jedną raz w drugą nie ma prawa być najmniejszego luzu (na pewno to wyczujesz) tak samo sprawdza się przegub zewnętrzny jak ani na jednym ani na drugim nie będzie luzu to pół oś jest sprawna przynajmniej ta krótka, bo druga jest dłuższa i nie dość że trzeba zwrócić uwagę na luzy na przegubach to jeszcze na łożysko podpory pół osi które będąc niesprawne może wydawać dziwne dźwięki. Tylko jeszcze raz podkreślam o sprawną pół oś bardzo ciężko wiadomo zaoszczędzi się sporo w porównaniu z nowymi częściami (ja płaciłem coś około 150zł za pół oś tylko musiałem najpierw zainwestować w trzy uszkodzone żeby się nauczyć to sprawdzać :)) . Odnośnie wymiany samych krzyżaków to dokładnie tusia8510, ma racje problem polega zazwyczaj bardziej na wyżłobieniu kielichów, niż starciu samych krzyżaków.
 
 
 
TomSon 
Rider of the storm


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 130
Skąd: Cieszanów
Wysłany: 25-02-2012, 16:16   

Patrzyłem dzisiaj i luz jest tylko ruszając w przód i w tył ale na boki raczej nie ma jak będzie cieplej to sprawdzę to dogłębniej.
 
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-02-2012, 16:20   

TomSon, mam nadzieje że nie sprawdzałeś na założonej pół osi i to w dodatku jeszcze w montowanej w skrzynie biegów?? jak chcesz ją sprawdzić to musisz ją całkowicie wyjąć (mieć ją w rękach)
 
 
 
TomSon 
Rider of the storm


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 130
Skąd: Cieszanów
Wysłany: 29-02-2012, 15:50   

No właśnie tak sprawdzałem;p
Ale dzisiaj postawiłem sobie dwa pustaki na nie dwie grube i szerokie deski i wszedłem sobie pod samochód żeby mieć lepszy dostęp i wydaje mi się że chyba nie trzeba nawet demontować... Od początku czułem że z lewej bije bardzie najlepiej było to czuć na pedale sprzęgła który wraz z dodawaniem gazu zaczynał coraz bardziej drżeć. Dzisiaj sprawdzałem obie jak się okazało w zły sposób;p ale różnicę i tak odczułem między lewą półośką a prawą, na prawej był bardzo mały luz ale lewa przy niej jest po prostu rozklekotana.
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 29-02-2012, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-03-2012, 08:56   

jeśli nie wyjąłeś pół osi ze skrzyni biegów to sorry ale raczej nie sprawdziłeś luzów na przegubach ewentualnie na zewnętrznych mogłeś to zrobić.
 
 
 
TomSon 
Rider of the storm


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 130
Skąd: Cieszanów
Wysłany: 01-03-2012, 09:42   

Aha no to raczej tego nie zrobie bo nie mam takiej fizycznej możliwości...
 
 
 
grand20
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2012, 22:05   

ja też mam ten problem z drganiami... i przymierzam się do wymiany półosi... kupilem używane ale obie są do bani... dzisiaj znalazłem na e-bayu nowe półosie w cenie 100 euro za sztukę... niedługo jadę do włoch na kilka dni i tam sie rozejrzę bo moja pumka przyjechała właśnie z italii
 
 
TomSon 
Rider of the storm


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 130
Skąd: Cieszanów
Wysłany: 12-04-2012, 09:27   

Po dłuższej przerwie w jezdzie czas na naprawę... lokalny ale zaufanych mechanik początkowo wysyłał mnie na wykazanie kół (wykazanie kół bez ściągania ich z auta usługa kosztuje 50zl) ale uparlem się że to napewno lewa Półoś. Dzięki wam miałem niemalże pewność poza tym drgania świetnie bylo czuć na pedalach. Wczoraj mechanik za moja rada zabrał się za to i sprawdził to w najlepszy mozliwy sposób który można polecić. Podniósł samochód i dodał gazu, odrazu lewe koło zaczęło drgac razem z półosią. Po wyjęciu polosi ze skrzyni olej wogóle nie wyciekl okazało sie że prawie wogóle go tam nie ma... przez co samochód pracował głośniej. Na dzień dzisiejszy Półoś zamowiona na allegro za 120zl z gwarancją i możliwością zwrotu zobacze co przyjdzie ale jestem dobrej myśli.

[ Dodano: 16-04-2012, 19:22 ]
Witam Półoś założona zapłaciłem za wszystko 296zl łącznie z półosią, uszczelnieniem i zmiana oleju skrzyni biegów.
P. S.
Gdyby ktoś szukał sposobu na sprawdzenie półosi (czy to wogóle półoś i przede wszystkim która).. Wystarczy podnieść auto do góry i postawić na dwóch klockach (najlepiej zrobić to na podnośniku u mechanik) a nastepnie odpalić samochód i dodać gazu. Uszkodzona półoś da o sobie znać trzepiąc kołem z góry na dół;D (ja miałem tylko domysły która to może być strona i w taki właśnie sposób potwierdziłem swoje domysły).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo