| 
		tarcze nawiercane nacinane | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kivi89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 61 Skąd: Inowrocław 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 laurenth1981 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 10:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak warto brać te tarcze. To tarcze Mikody które uważane są za bardzo dobre w swojej klasie cenowej    Sam się przymierzam do nich     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cobraswiecie  		  
		 
         CSW Kuj-Pom
  
  
                  Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 10:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Podobno nacinane są lepsze;)więc bierz:).A dobór klocków jak się ma do tego?ile za komplet dasz? | 
             
						
				_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
 
Moja Pumka:
 
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kivi89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 61 Skąd: Inowrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 10:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a bedzie to lepiej hamowac niz zwykla tarcza czy raczej nie bedzie roznicy ?:P
 
 
bo zalezy mi zeby bylo troche lepiej niz normalnie:) 
 
 
[ Dodano: 12-06-2009, 11:36 ]
 
wyslalem @ z zapytaniem odnosnie klockow    zobaczymy | 
             
						
				_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/67228 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 laurenth1981 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 10:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No będzie na pewno lepiej, ale wymień też płyn hamulcowy i to też pomoże    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Misiek89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 12:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W swojej klasie cenowej mikoda to dobry wybor. Lecz musisz dobrze dobrac klocki bo te tarcze nieslyna raczej z nadmiernej wytrzymalosci. Slyszalem opinie ze np Mikoda nacinana + EBC greenstuff to kilka mocniejszych przyhamowan i tarcze pogiete...
 
Nacinane faktycznie lepiej wygladaja ale z wytrzymaloscia to roznie bywa. Nawiercane Zimmermany maja w miare dobra opinie bo sa twarde, ale gdy sie troche zjada to podobno pojawiaja sie pekniecia miedzy nawiertami.
 
Wiec pod te mikody polecam jak najmiekciejsze klocki i licz sie z tym ze na nacinanych tarczach klocki beda sie scierac w masakrycznym tempie. Jesli masz srebrne alusy to znacznie bardziej widac pylenie klockow i tez nie za ciekawie to wyglada. Z piszczeniem tez roznie bywa, zalezy jakie sie klocki trafia. Jak juz celowac w porzadne nawiercane to tylko EBC i spokoj na pare lat. Ostatnio pojawila sie ciekawa alternatywa nacinane Speedmax w przyzwoitej cenie, jednak puki co malo o nich opini. Ja mam brembo max'y i ferrodo premier i przyzwoicie hamuja, ani razu niezapiszczaly i pylenie tez znikome. Duzo klubowiczow jezdzi na nacinanych ATE wiec jesli wybor jest wielki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kivi89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 61 Skąd: Inowrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 13:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               klocki polecili mi TRW-Lucas, cena 69 PLN/kpl
 
 
plus tarcze 2 x 88,13 zł 
 
 
[ Dodano: 12-06-2009, 14:26 ]
 
w takim razie moze jeszcze przemysle i dozbieram na cos lepszego bo w sumie chodzi mi o to by poprawic skutecznosc hamowania bo moje obecne sa jeszcze git ale ogulnie seryjne hamulce w pumie wg mnie pozostawiaja do zyczenia    | 
             
						
				_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/67228 | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez nomka 16-06-2009, 13:46, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gaydek  		  
		 
         admin
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 13:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kup komplet (zaciski, tarcze, klocki i co tam jeszcze potrzeba) z Pumy po liftingu, Fusiona, nowszej Fiesty (chyba 258 mm), ew. z Fiesty ST (chyba 280 mm). Teraz, o ile mnie pamięć nie myli, masz 239,5 mm. To chyba podstawowy problem.
 
 
IMO tarcze nawiercane i nacinane (jednocześnie) są dobre na tor a nie do jazdy codziennej. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Misiek89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 13:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wlasnie. Przekladal ktos zaciski i tarcze z 239 na 258? i duzo z tym roboty? Bo wiekszy wybor jest w 258 a koszt tarczy czy wiekszej czy mniejszej jest praktycznie taki sam. Chociaz te 2 cm srednicy to niewiem czy taka furore zrobia. A z fiesty ST troche ryzykowne bo niekazda felga wejdzie.
 
TRW imo znana i ceniona firma, ale niech sie wypowie jakis uzytkownik. A speedmaxy tez fajnie wygladaja:
 
http://www.allegro.pl/ite...iesta_puma.html
 
+
 
http://www.allegro.pl/ite...focus_w_wa.html
 
    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Passenger  		  
		 
          
                  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 13:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nacinane tarcze znacznie szybciej zjadają klocki niż tarcze gładkie.
 
Rób jak pisze Gaydek - lepiej od razu pójść w większe tarcze, w tym wypadku rozmiar ma znaczenie    | 
             
						
				_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gaydek  		  
		 
         admin
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 14:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tarcze z FST mieszczą się pod seryjnymi felgami Pumy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 14:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Misiek89 napisał/a: | 	 		  | Przekladal ktos zaciski i tarcze z 239 na 258? | 	  Tak, ja zmieniałam. Jest już o tym kilka postów.
 
 
 	  | Opoya napisał/a: | 	 		  | Zmieniasz tylko zaciski i oczywiście tarcze i klocki. Mówię o zmianie na tarcze z Pumy poliftingowej. Mam tak zrobione w mojej Pumie ('98). Aha - zaciski i cała reszta pasują od Fusiona.  | 	 
  | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pusia  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.6 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: India Yellow 
                  Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 15:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja polecam zestaw EBC Greenstuff + tarcze ATE Powerdisc - jak to niektórzy powiedzieli - nie do zajechania    i nie pylą   
 
 
Ale to już większy wydatek    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Damianos  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 269 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2009, 18:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               kuurde, bardzo dobry temat    
 
 
co opinia to kazdy co innego poleca    
 
 
ja tez nosze sie wlasnie z zamiarem wymiany tarcz i klockow, juz mam mega namieszane w glowie    
 
 
juz mialem takie koncepcje:
 
-najpierw mikody nawiercane czy tam nacinane (za 200zl) + klocki ferodo premier
 
-potem tarcze brembo + ferodo premier
 
-teraz zaczalem myslec o zestawie w rozmiarze 258mm, ale to juz za duzy chyba wydatek bo i tarcze drozsze i wiecej czesci trzeba kupic, i nie wiem czy z ojcem sobie poradzimy z wymiana. Aczkolwiek pewnie roznica jest i w wygladzie i dzialaniu     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kivi89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 61 Skąd: Inowrocław 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |