| Przesunięty przez: Gaydek 08-01-2013, 15:39
 | Instrukcja czyszczenia przepływomierza | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Yojimbo   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 02 Mar 2014
 Posty: 131
 Skąd: Oppeln
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2015, 23:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do tego trzeba mieć torxa z wpustem. Ot cała filozofia  W castoramie można takie kupić. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sharky   
  
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Radiant Red
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 992
 Skąd: Kalisz/Opatówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2015, 15:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | No tak trzeba ale zauważ, że jedna śrubka jest zalana czymś czarnym i tu torx z dziurką nie pomoże, bo w ogóle go tam nie wsadzisz. Trzeba najpierw wydłubać to czarne. To jest chyba coś w rodzaju plomby, jeżeli jest to wydłubane i śrubka jest "czysta" to znak, że ktoś rozkręcał przepływomierz. |  
				| _________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek.
  http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948 
 Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Yojimbo   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 02 Mar 2014
 Posty: 131
 Skąd: Oppeln
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-03-2015, 22:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do wydłubania tej plomby przydaje się zestaw "haczyków" do oringów   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darkdog89   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Kolor Pumy: Jewel Green
 Dołączył: 25 Gru 2013
 Posty: 328
 Skąd: Barcin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-03-2015, 21:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja wyczyściłem wczoraj wszystko ładnie pięknie wsiadam jadę wszystko gra. A dziś mi obroty falują samochód zrywa się w dziwny sposób lub traci na mocy a jak dojeżdżam do skrzyżowania i sie zatrzymuje to obroty spadają poniżej 500 i samochód gaśnie. Sprawdzony błędów żadnych nie było. Jakiś pomysł? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | leman   12 lat myję i reperuję
 
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 2000
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 20 Paź 2010
 Posty: 434
 Skąd: okolice śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-03-2015, 11:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Darkdog89,sumienna i porządna "samoadaptacja"   (zmieniłeś warunki spalania, to powiedz o tym pumie
  ) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darkdog89   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Kolor Pumy: Jewel Green
 Dołączył: 25 Gru 2013
 Posty: 328
 Skąd: Barcin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-03-2015, 11:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli porządny reset ? Rozumiem rozłączyć kleme "+" odczekać 30 minut podłączyć poczekać aż obroty się ustabilizują i pojeździć co najmniej 8 km ? 
 [ Dodano: 24-03-2015, 17:13 ]
 Jak mówiłem tak zrobiłem i nie pomogło jakies pomysły ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dukes   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 2000
 Kolor Pumy: State Blue
 Dołączył: 09 Sty 2013
 Posty: 735
 Skąd: Pniewy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-03-2015, 18:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | TIS podaje trochę inną procedurę adaptacji, po rozłączeniu klemy i odczekaniu 30 minut lub ręcznym wykasowaniu pamięci przez OBD należy uruchomić silnik i poczekać 3 minuty lub do osiągnięcia temperatury roboczej, wsiąść do auta i utrzymać obroty silnika 1200 RPM przez około 2 minuty, a następnie przejechać się ~8 km, przynajmniej ja tak zrozumiałem   
 
  	  | Kod: |  	  | 5.    Note: When the battery has been disconnected and connected, the stored idle and drive values contained within the powertrain control module (PCM) will have been erased. The following steps must be carried out to allow the PCM to relearn its idle and drive values.
 
 Start and run the engine at idle for three minutes.
 
 6.    When the engine reaches normal operating temperature, increase the engine speed to 1200 rpm and maintain for approximately two minutes.
 
 7.    Drive the vehicle for approximately five miles/eight kilometers of varied driving.
 
 
 | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darkdog89   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Kolor Pumy: Jewel Green
 Dołączył: 25 Gru 2013
 Posty: 328
 Skąd: Barcin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-03-2015, 23:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze jedno głupie pytanie samoadapacje robimy na zimnym silniku bo już zgłupiałem ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | screen   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 2000
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 247
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-03-2015, 07:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Silnik i tak wystygnie (lub prawie)przez te 30 minut. Ja robiłem samoadaptacje na zimnym. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darkdog89   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Kolor Pumy: Jewel Green
 Dołączył: 25 Gru 2013
 Posty: 328
 Skąd: Barcin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-03-2015, 09:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | No wiem ale coś mi tam nie gra dziś odłączę klemy na noc i jutro rano zrobię samoadaptacje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
 
 
 |