Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Opoya
25-12-2006, 23:37
Obroty silnika
Autor Wiadomość
Patriqs 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 248
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 04-11-2005, 13:38   Obroty silnika

Mam do was pytanie...czy spotkaliście sie z czymś takim jak spadające obroty silnika np przy parkowaniu bądź w momencie włączenia klimy? Czy ktoś może wie co to może być?
 
 
 
abazur 


Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 33
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-11-2005, 15:58   

sprawdz czy wtyczka ci sie nie wypieła przy przepływomierzu ja miałem cos takiego jak stawałem np. na swiatłach.
 
 
 
majkel23 
prawniczek


Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Gru 2004
Posty: 83
Skąd: Prudnik
Wysłany: 04-11-2005, 16:02   

Mysle ze w przypadku wlaczenia klimy to to jest normalny efekt...z reszta sie nie spotkalem...
 
 
 
Patriqs 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 248
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-11-2005, 16:36   

słyszałem taką opinię, że to może być jakiś silniczek od niskich obrotów czy coś??... :? co wy na to??
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-11-2005, 17:43   

przy uzywaniu klimy i wszelkich urzadzen typu halmulc i swiatla normalna sprawa sa spadajace obroty. wzrasta wtedy obciazenie silnika.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 04-11-2005, 22:01   

a przy parkowaniu jak sprzeglem operujesz bez gazu tez normalka :D Co do przeplywomierza to nie ma nic do rzeczy..dzis pol dnia jezdzilem z wylaczonym i zadne obroty nie spadaja :) Przynajmniej u mnie :)
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Patriqs 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 248
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-11-2005, 22:09   

obciążenie silnika to fakt...przy światłach, klimie i innych pierdołach ale mi coś tu nie pasuje...musze podjechać i pod komputer ją podłączyć i sie zobaczy...dzięki za info i tak
 
 
 
abazur 


Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 33
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-02-2006, 14:59   

No i dzis pierwszy raz moja pumka mnie zawiodła. Po przekręceniu kluczyka chodzi 3-4 sekundy i gaśnie. na wysokich obrotach za to chodzi bo jakos dojechałem do mechanika. Wymieniłem filtr paliwa ale to nie to. Myślałem że moze to pompa paliwowa ale to wykluczył mechanik bo na wysokich obrotach by gasł. Doradził mi podpiecie pod komputer. Co waszym zdaniem mogło się "rozlecieć" w mojej pumce? Szkoda mi troche tego podpinania pod kompa bo to kolejne kosztay ale chyba nie mam wyjścia? Może Gaydek lub Bankowy coś doradzą????
 
 
 
ksolk 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 357
Skąd: Olkusz
Wysłany: 01-02-2006, 16:07   

Ja miałem podobnie jak padł przepływomierz,ale później już wcale nie odpalał.
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-02-2006, 20:20   

moim zdaniem , sprawdz silniczek krokowy od regulacji obrotow
tez potrafi zawodzic
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 02-02-2006, 01:35   

Ja jezdzilem bez przeplywomierza ok 2 tygodni i zadnych efektow obocznych wiekszych nie zaobserwowalem :)
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 02-02-2006, 10:25   

Proponuję zacząć od sprawdzenia silniczka krokowego - w końco to właśnie ten element jest odpowiedzialny za "wolne obroty". Najpierw - styki. Lubią zaśniedzieć, a tym samym "ginie" połączenie. Następny krok - wyjąć silniczek, rozebrać (to co się da, nie roznitowywać) i dokładnie oczyścić trzpień (kulista główka) oraz gniazdo. Na pewno będzie na nich sporo nagaru. W tym celu najlepiej użyć benzyny ekstrakcyjnej, ewentualnie jakiegoś dobrego rozpuszczalnika. W przypadki nierówności główki trzpienia/gniazda - trzeba "pobawić się" drobnym (np.500) papierkiem ściernym (najlepiej na mokro). Po w/w zabiegach dokładnie oczyścić i zamontować. Zdać relacje czy pomogło. Jeśli nie - przyjdzie czas na kolejne elementy :wink: A opisana konserwacja silniczka krokowego przyda się każdemu, kto ma przejechane 100tys.km i więcej. Pozdrowienia!
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-02-2006, 13:57   

piekny opis , chyba juz to przerabiales ?
 
 
abazur 


Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 33
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-02-2006, 14:03   

dzięki bankowy
Kurzki napisał/a:
piekny opis

podzielam uwagę kurzki-ego jutro sie za to zabiorę. Odezwę się co z tego wszystkiego wyszło.
Ps. Oby mi tylko częsci nie zostało! :)
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 03-02-2006, 09:59   

Kurzki napisał/a:
chyba juz to przerabiales


I to nie jeden raz. A w Pumie była to jedna z pierwszych czynności po zakupie auta :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo