Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
26-12-2006, 00:01
Termostat
Autor Wiadomość
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 24-05-2007, 15:32   

czy to normalne żeby po jeździe po mieście jednak wskazówka podchodziła pod czerwone pole? dodam że jest upał chyba 35 stopni i klima dmucha na drugim biegu. Oczywiście wentylartor dmucha pełną parą, po kilku minutach schłodzi silnik ale potem znów się podnosi, i znów schładza. A po odstawieniu samochodu do garażu spod maski słychać psspsssspsss, chyba ze zbiornika z cieczą chłodzącą. A myślałem że już wszystko gra z moim chłodzeniem....
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-05-2007, 16:13   

Nie, to nie jest normalne. Jeśli sprawdziłeś już termostat i rezystor, sprawdź zawór. Ostatnio tak było w znajomej Fieście. Grzała się bardzo, pomagało włączenie ogrzewania kabiny. Termostat OK, rezystor sprawny... Pomogła wymiana zaworu.

PS. słysząc to psspssspssss nie zajrzałeś pod maske? :shock:
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 24-05-2007, 20:47   

Opoya napisał/a:
słysząc to psspssspssss nie zajrzałeś pod maske

oczywiście ze zajżałem już jakiś czas temu, ten dzwięk dochodzi spod zakrętki zbiornika płynu chłodzącego.
A co do układu, było sprawdzane i jest sprawne: termostat, pompa wody, chłodnica, cały układ przeczyszczony. A ten zawór to jak sprawdzić czy działa co to za zawór?? gdzie on jest? To zawór nagrzewnicy? z ogrzewania?
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 25-05-2007, 08:51   

moze to glupie ale skoro spod korka cos takiego slyszysz to moze gumowa uszczelka ktora jest w korku jest jakas sparciala albo cos. Tak gdybam...wkoncu to nie nowe auto...
 
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 25-05-2007, 23:08   

a więc gdy włączyłem ogrzewanie to temperatura momentalnie zaczęła spadać
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Yamaha 
Back on the road :-)

Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 240
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-05-2007, 15:25   

No to jest jasność. Musisz jeździć na włączonym ogrzewaniu i z otwartymi oknami ;-)
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2007, 16:18   

Wymienilem u siebie termostat, choc watpie ze to byla jego wina zagrzania sie mojej pumki w drodze z lotniska do zajazdu na obiad! prawdo podobnie uklad byl zapowietrzony, lub termostat dopiero co zaczynal szwankowac! Ci co wtedy stali pamietaja ze wentylator sie nie wlaczyl, bo czujnik przy chlodnicy najwyrazniej wskazania mial takie ze nie ma potrzeby uruchamiac wentylatora! Teraz jak zmienilem termostat i odpowietrzylem uklad wsio jest oki i wentylator sie tez normalnie zalacza zarowno na pierwszym biegu jak i na drugim! Mam nadzieje ze z grzaniem sie auta problem sie skonczyl!
A oto kilka fot:)
termostat jest pod alternatorem w czarnej plastikowej obudowie ( nie wiem dlaczego ktos w Borkach pokazywal mi ze jest on z drugiej strony - od strony akumulatora) aha i termostat do 1.7 wystepuje bez obudowy :P



do wymiany termostatu wystarcza... zestaw kluczy Yamahy :mrgreen:
nie potzrebny jest kanal/podnosnik!!! wystarczy wymontowac prawy reflektor, zdemontowac alternator i jest bardzo latwy dostep to termostatu!!! Oto dowod: :)
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2007, 17:03   

no i kolejny zonk...
Temperatura wody wlazi na literke "L" i zatrzymuje sie w tym miejscu. Wentylator juz pracuje na drugim biegu. Jednak zauwazylem wczoraj ze gdy wrocilem z trasy i juz na podworku na luzie wkrecilem silnik na ponad 4000 obr to ten wskaznik w kilkanascie sek spadl na swoje normalne "R" miejsce. Co to moze byc? boje sie ze pompa wody, ale nie slysze by wyla...
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-07-2007, 18:14   

Pierwszy bieg też się włącza, czy od razu drugi?
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
ewa40 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączyła: 28 Paź 2006
Posty: 1003
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-08-2007, 02:59   

Eee tam Ja juz wszystko chyba wymieniłam co mozna bylo i tak cały czas jeżdżę ze wskazówka na L,ale chyba sie nic nie dzieje.Nie mam pojecia co to moze być :(
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2007, 06:49   

Opoya napisał/a:
Pierwszy bieg też się włącza, czy od razu drugi?


musze sprawdzic ale pierwszy bieg tez sie wlacza

[ Dodano: 03-08-2007, 23:51 ]
tak wiec na 100% wlacza sie pierwszy bieg i nastepnie drugi. Silnik sie nie przegrzeje bo chlodzi go wentylator a temp zatrzymuje sie pomedzy "A" i "L". Gdy pompa zaczyna szybciej chodzic (obroty powyzej 4000) to temp spada nawet do pomiedzy "N" i "O". A moze to czujnik temperatury??

[ Dodano: 17-08-2007, 16:32 ]
kudre problem sie nasila i coraz czesciej sie tak dzieje! W ASO powiedzieli mi ze to uszczelka pod glowica, ale mi sie cos wierzyc nie chce! Paweł (mechanik nasz nadworny :D ) tez w to watpi. Dzis znow jak wkrecilem silnik na wysokie obroty to tem spadla i to szybko! Wczoraj po wymienieniu czujnika (tego pod cewka)bylo oki ale polowe drogi do pracy, bo w takiej wiosce przy nawet mocnym hamowaniu (jechal traktor :mrgreen: ) w przeciagu 30sek temp. weszla z literki "O" za literke "L" wiec to chyba nie uszczelka...
Troche/bardzo sie boje... i mam ochote sprzedac szybko auto... :cry:

[ Dodano: 22-08-2007, 07:51 ]
i znowu sie uspokoilo :smile: ale wciaz mnie to martwi :sad:

[ Dodano: 24-08-2007, 22:33 ]
nio nie do konca sie uspokoilo... kurde raz sie grzeje a raz nie ( przy normalnej jezdzie) jak sie grzeje to standardowo podkrecam obroty sporo w gore i na czas jakis jest spokój ...
 
 
petosik
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2007, 17:06   

Kiedy to piszę mam nadzieję na rozwiązanie tego tematu raz na zawsze. Nie jestem pierwszą osobą tu, którą to spotkało. Przeczytałem ten, i nie tylko, temat już kilkukrotnie i się nie poddaję ale coraz bardziej mam tego dość. Ale niech zacznę od początku.
Jestem właścicielem Pumy od 1,5 roku i jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Wymienione co powinno być, poza termostatem, zostało wymienione i autko chodziło jak strzała. Do sierpnia...
Najprawdopodobniej od wstrząsów urwała mi sie podczas jazdy plastikowa końcówka od elektrozaworu nagrzewnicy. Cały płyn zgubiłem na trasie ale mniejsza o to, jazdę przerwałem w porę. Sprowadziłem auto do domu i niewiele myśląc zakupiłem nowy elektrozawór i wymieniłem. Uzupełniłem poziom płynu chłodzącego. Nie miałem wyboru - różowe nowe Borygo. Parę tygodni później jadąc w dalszą trasę patrzę i nie wierzę - wskazówka od temperatury silnika maksymalnie wychylona na czerwone pole! szok! ta wskazówka nigdy wcześniej nawet nie drgnęła nawet powyżej połowy skali! zatrzymałem się, po ostygnięciu pojechałem dalej ale już najspokojniej jak tylko się dało. Po powrocie zakupiłem termostat i sposobem z tego tematu go wymieniłem. Lekka poprawa na około 2 tygodnie - wskazówka wychylała sie w stronę czerwonego pola ale wentylator, który huczał, schładzał silnik do temperatury w normie w ostatniej chwili. Wcześniej nigdy nawet nie słyszałem, żeby działał, a teraz od razu szalał na 2 biegu i starczało to "na styk". Teraz jest znowu pogorszenie objawów. Wentylator włącza się na najkrótsze trasy. Apogeum było wczoraj - trasa 10 km - i parkowałem ze wskazówka na czerwonym polu temperatury silnika. Co to może być?

w skrócie:
1. elektrozawór nagrzewnicy jest nowy.
2. termostat jest nowy.
3. jak w końcu jest z odpowietrzaniem w Pumie? trzeba odpowietrzyć czy jest to sławne
samoodpowietrzanie?
4. im wolniejsze obroty, tym silnik się bardziej chłodził (na odwrót niż u kolegi co
opisywał sprawę wcześniej)
5. CIEKAWOSTKA: w momencie kiedy temperatura silnika zaczynała wariować w trasie,
wychylając się w stronę czerwonego pola, z dmuchawy zaczynało lecieć maksymalnie
zimne powietrze, a było ustawione na gorące. kiedy temperatura została opanowana to z
powrotem zaczynało z dmuchawy lecieć ciepłe powietrze. Jeszcze jedno: odkąd mam te
problemy temperatura w dmuchawie nie jest taka gorąca jak było za czasów kiedy było
wszystko w porządku.
6. Czy jest możliwość sprawdzenia czy elektrozawór dostaje sygnał z panelu kontrolnego?
Z tego co się orientuje pokrętłem ciepło-zimno kierujemy częstotliwość sygnału, który
dostaje elektrozawór więc powinien się dać sprawdzić na wtyczce zwykłą 12V żarówką,
czyli np. daję zimno - żarówka świeci sie pojedynczymi impulsami, daję gorąco - świeci
serią błysków. U mnie to nie działa. Czyżby panel do wymiany? Czy jestem w błędzie?
7. Jeśli chodzi o nagar pod korkiem oleju, nie ma śladu, sam silnik chodzi jak bajka, to nie
powinna być uszczelka.
8. Płynu chłodniczego czy oleju nie ubywa.
9. Może przytkane przewody od chłodnicy, uszkodzona pompa wody a może rąbnięta
chłodnica?

Troszkę przynudziłem i dzięki jeśli ktoś przez to przebrnął ;) ale będe bardzo wdzięczny, za każdą konstruktywną uwagę w tej sprawie. pozdrawiam
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 22-10-2007, 18:11   

petosik napisał/a:
Może przytkane przewody od chłodnicy, uszkodzona pompa wody a może rąbnięta
chłodnica?

może tak być. Ale najpierw przeczyść cały układ, wężyki, chłodnice. Być może masz gdzieś zatkaną. Tak samo miałem ja i Hadzi, mechanicy już nam chcieli wymieniać uszczelki pod głowicą, starczyło tylko przeczyścić układ.
Awaria panelu z pokrętła zimno ciepło nie ma chyba żadnego znaczenia jesli chodzi o bardzo mocne i szybkie grzanie się płynu. Ale, gdy masz na wskaźniku temp wody czerwone pole i włączysz na max ogrzewanie to temp. silnika powinna błyskawicznie spadać.
Miałem tak że nie mogłem przejechać nawet 2 km, woda schładzała się tylko podczas jazdy na LUZIE, nawet na postoju temp się podnosiła.
Przeczyść układ, jeśli to nie pomoże możliwe że pompa wody będzie zrąbana.
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
petosik
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2007, 17:05   

Nie pozostaje mi nic innego jak zrobić to co napisałeś.
Z ciekawości byłem u 2 mechaników popytać o to, obydwaj mówią, to jest albo wszystko wskazuje, że to właśnie głowica lub uszczelka. Chcieli planować głowice, a tego się tu nie robi podobno. Ewidentnie się silnik przegrzewa. Jak to by miało kosztować około 1000 zł sama naprawa to robie swapa z nerwów :twisted:

p.s.
czy wam też z węża, który prowadzi od silnika do pojemnika wyrównawczego, podczas pracy silnika (już nagrzanego), ledwo płynął płyn tak jak mi, czy troche bardziej zdecydowanie? :idea:
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 25-10-2007, 20:00   

petosik napisał/a:
obydwaj mówią, to jest albo wszystko wskazuje, że to właśnie głowica lub uszczelka

mi też tak gadali...
petosik napisał/a:
Jak to by miało kosztować około 1000

jeden wołał 1500-2000 a jeden 500-700
Ale to i tak kupa kasy... a możliwe że ta kasa pójdzie na marne, więc najpierw przeczyść układ a potem pomyślimy :)
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo