Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lampka ostrzegawcza hamulca ręcznego - świeci non stop.
Autor Wiadomość
Barman91 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 12-10-2011, 23:05   Lampka ostrzegawcza hamulca ręcznego - świeci non stop.

Witam.
Mam pewnien problem od około 10-12 dni prawie non stop (ok. 90% czasu podróżu) świeci lampka ostrzegawcza hamulca ręcznego :shock:
W instrukcji pisze:
"...jesli lampka pali się po zwolnieniu hamulca ręcznego, sygnalizuje niski poziom płynu hamulcowego."
Jednak jego poziom jest prawidłowy :!:
Dodam, że na początku lampka paliła się wyłącznie przy ostrym skręcie w lewo (np. jazda po rondzie) i długim hamowaniu.
Nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości w jeździe (przejechane prawie 500 km).
Miał ktoś podobny problem :?:
Co to moze być :?:
Pozdrawiam :smile:
Ostatnio zmieniony przez Opoya 12-10-2011, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2011, 00:03   

Sprawdź klocki i tarcze.
Poziom płynu może być prawidłowy w trakcie sprawdzania, czyli na postoju, ale spadać przy hamowaniu, a później znów wracać do normy.
Możesz podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić hamulce, taki test może dużo dać (określić na które koło zwrócić uwagę).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2011, 22:42   

Sprawdź pompę sprzęgła, która też korzysta z płynu hamulcowego.

Pod pedałami, pod wykładziną będziesz miał do niej dostęp, sprawdź czy nie ma wycieku.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Barman91 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 15-10-2011, 20:49   

Pomimo tego, że poziom płynu był prawidłowy ... dolałem prawie do pełna i problem zniknął.
Opoya, chyba postawiłeś dobrą diagnozę.
Dzięki :smile:
Pozdrawiam!
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2011, 01:08   

Barman91, w takim razie tym bardziej sprawdź klocki i tarcze. Prawodopodobnie kończą się (jedne, drugie lub i jedne i drugie).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 18-01-2013, 13:35   

Przedwczoraj zdarzyło mi się zjeżdżając z górki ze skrętem (w lewo - rondo), iż zaświecala się kontrolka od ręcznego. Dziś to samo zjeżdżając z górki ze skrętem (w lewo i prawo) oraz gdy podrzuciło lekko pumę na wybojach. W międzyczasie jeździłam wiele razy tą samą drogą i nic się nie działo. Klocki wymieniane były jakiś ok pół roku temu, tarcze nie. Sama mogę sprawdzić zapewne poziom płynu, tarcze czy już są do wymiany sama pewnie nie określę. Dziś obczajałam jak autko hamuje i hamuje normalnie. Czy zatem od razu jechać sprawdzić hamulce na stacje diagnostyczną, czy może to być jakis przypadek (mróz, cokolwiek), poczekać jeszcze, zobaczyć czy to się będzie powtarzało :?:

Sprawdziłam przed chwią poziom płynu, jest nad min, tak ok może 1/3 wysokości między min a max.

Przy okazji zobaczylam, że poziom płynu wspomagania jest z cm, połtora poniżej min - uzupełnić pilnie czy bez pośpiechu - przy okazji ?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 18-01-2013, 14:52   

tusia8510 napisał/a:
Sama mogę sprawdzić zapewne poziom płynu

Kontroluj, bo u mnie najpierw kontrolka świeciła od czasu, do czasu mimo właściwego poziomu płynu. Później już musiałem uzupełnić. Na końcu okazało się, że szlag trafił przewód.
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 18-01-2013, 14:54   

U mnie nie ubywa w sumie tego od wspomagania- tak mi się wydaje, że zawsze taki poziom był, ale nigdy nie luknęłam na miarkę :oops: Będę stan w sumie dla pewności obserwować. Sharky gdzie jest ta pompa od wspomagania? Zobaczę jak to tam u mnie wygląda.

Gaydek napisał/a:
Na końcu okazało się, że szlag trafił przewód.
- czyli jak będzie ubywało płynu hamulcowego to gdzieś pęknięty przewód :?: I zapewne powinny byc widoczne jakieś plamy pod autem :?: Ewentualnie jak pisał Sloodzik sprawdzić pompę sprzegła.

BTW mam właśnie w planach wymianę wszystkich przewodów hamulcowych, ale jak na razie nie wiem ile ich jest ( nie licząc tych czterech idących do kół) i czy dużo z tym roboty :oops: Nikt się jeszcze nie pochwalił czy tego dokonywał :(
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 19-01-2013, 15:15   

tusia8510 napisał/a:
czyli jak będzie ubywało płynu hamulcowego to gdzieś pęknięty przewód :?: I zapewne powinny byc widoczne jakieś plamy pod autem :?:

W moim przypadku akurat plam nie zauważyłem. Może dlatego, że szybko poszło ;) .


U mnie były zmieniane. Zdaje się, że to prosta robota.
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 19-01-2013, 15:34   

Gaydku zatem czy wiesz ile jakiego materiału do tego potrzebowano, jaki koszt tego wyszedł itp. ? Bo tutaj próbowałam już się coś w tym temacie dowiedzieć, ale za wiele i tak mi to nie wyjaśnia -> http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=175632#175632

BTW dziś nieco jeździłam. Na płaskiej drodze nic, ale kilka razy zjeżdżałam z tej stromej górki i kontrolka zaświecała się za każdym razem przy hamowaniu, ale za każdym razem dopiero, gdy zaczynał się skręt - czy to nie świadczy właśnie, że wyłapuje nieco za niski poziom płynu przy skręcie ? BTW może dolać płynu do maxa i zobaczyć czy dalej będzie to samo? (Jeśli tak, to jaki płyn nabyć? )
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 19-01-2013, 16:27   

tusia8510, ja nie wiem ile mnie ta cała operacja kosztowała. Niestety, czasami z moim mechanikiem rozliczam się jak za komuny, taki trochę barter ;) .

tusia8510 napisał/a:
Jeśli tak, to jaki płyn nabyć?

A w instrukcji to nie napisali? :razz: ;)
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 19-01-2013, 16:34   

Jak na razie w instrukcji znalazłam ile płynu - czyli MAX hehe .

BTW a czy wiesz ile jakich materiałów? Czy części też mechanik załatwiał ?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 19-01-2013, 18:08   

tusia8510, to jeszcze raz. 132 strona.



Każdy markowy DOT 4 będzie dobry.

U mnie wymieniane były tylko przewody, nie instalacja, że tak powiem. Materiały kupiłem sam. Mechanik tylko je wymienił, przy okazji wymieniając płyn na DOT 5.1.
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 19-01-2013, 18:30   

Thx Gaydku. A czy można dolać inny niż jest zalany obecnie ? (bo nie wiem jaki jest). Gdy pękł jeden przewód kiedys w warsztacie, to zapytawszy jaki płyn wlali po wymianie przewodu, powiedzieli z oburzeniem - "odpowiedni do forda" ...

[ Dodano: 21-01-2013, 11:59 ]
Dziś rano zjazdy z górek - kontrolka ręcznego się zaświecała. Podjechałam nabyć płyn, dolałam - test na górce - brak światełka kontrolki. Jak na razie ok , zobaczę jak będzie dalej...
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 21-01-2013, 13:30   

tusia8510 napisał/a:
A czy można dolać inny niż jest zalany obecnie ?

Wlej DOT 4 i będzie dobrze, ale... Rozumiem, że dolewka była i już jest OK.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo