Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 21:24
Sprzęgło
Autor Wiadomość
Michał 

Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2012, 23:36   

Czy w Pumach do roku produkcji 09.1999 przy wymianię wysprzęglika trzeba wymieniać przewód hydrauliczny sprzęgła?

Na stronach Valeo i SACHS'a pisze, że niestety tak..., na stronie LUK'a nie mogę sprawdzić bo aktualnie nie działa.

Moje pytanie wzieło się stąd, że FORD od 09.1999 zmienił wysprzęglik RÓŻNICE NA PRZYKŁADZIE WYSPRZĘGLIKA LUK'A.

Po tej zmianie według moich danych zrezygnowano całkowicie z zaworu utrzymującego ciśnienie (numer 7R290)
 
 
cezary 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Szczecin/Kołobrzeg
Wysłany: 09-03-2013, 08:49   

Wymiana kompletu sprzęgła z wysprzęglikiem - 1350zł - Ford Fach (byłoby 1250 ale niby nie dało się ściągnąć wszystkich części w zestawie i było trzeba je osobno zamawiać, a jak wiadomo tak jest zawsze drożej)

Piszę do wiadomości osób z okolic Szczecina ( + ze względu na fakt, że sam koszt trochę mnie zabolał i muszę się tym podzielić ;] )

Poprzednie sprzęgło, wg mechanika w aucie było od nowości, całkowicie już wytarte i spalone - tak samo wysprzęglik. Jak na przebieg (1)56 000 km, chyba nie najgorszy wynik.
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2013, 17:57   

W Gdańsku zapłaciłem 1120,- (sprzęgło + wysprzęglik + robocizna), na oryginałach.
Robiłem to dokładnie w styczniu 2012r. Pewnie inflacja Cię dopadła :wink:
 
 
Majka 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 05 Mar 2013
Posty: 6
Skąd: Brzeg
Wysłany: 12-03-2013, 21:58   

mnie sprzęgło całość kosztowało 550 zł z robocizną:)
P.S. Chłopak ma warsztat, ale i tak się dziwię, że płacicie ponad 1000 zł, żeby aż 500 zł za robotę?
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 12-03-2013, 22:00   

Majka, ale do 1.7 sprzęgło droższe chyba niz do 1.6 co ;) A robota , no cóż, nie wiem czy tam jej dużo czy nie, niech ktoś się inny wypowie, ale cenią się często warsztaty...
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 12-03-2013, 22:07   

No niestety z sprzęgłem jak w każdym aucie zazwyczaj jest dużo roboty więc i mechanik sobie ceni wykonanie takiego zadania :)
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
Qszysiek 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-03-2013, 22:38   

Trochę po fakcie tu spojrzałem... Moim zdaniem do 1.6 tarcza sprzęgła trwalsza jest z focusa ( 1.6 zetec se 2001 od lipca), szersza powierzchnia tarczy jest.

/ Taka złota myśl :) /
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2013, 02:01   

W Gdańsku stawka za wymianę sprzęgła jest od 350,- do 550,- I nie ma znaczenia, czy wymienia się całe sprzęgło, czy tylko wysprzęglik.
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-06-2013, 19:30   

I u nas powoli zbieram się do wymiany sprzęgła, więc zacznę pytać już teraz. Pytanie do osób, które robiły to samodzielnie - na co zwrócić uwagę? Są jakieś specjalne momenty? Opis może? Sprzęgło wymieniałem dopiero 3 razy i wiem, że czasem potrafi doprowadzić do szewskiej pasji (Golf III TDI kolegi...). Postaram się o relację, jeśli nie ma czegoś takiego.

[ Dodano: 08-07-2013, 14:38 ]
Więc, działam z tym od 11stej. Na razie wygląda to tak:
1. Odkręcamy mocowanie akumulatora – dwie 10 tki
2. Odpinamy klemy i wyciągamy akumulator
3. Wyciągamy obudowę okumulatora – trzy 13 stki, pamiętamy o wypięciu kabli przymocowanych do niej
4. Wyciągamy gumę dolotu – dwie obejmy, przy kolektorze i przy przepływomierzu
5. Odkręcamy masę z budy, która idzie do skrzyni (krzyżak) oraz wszystkie wtyczki.
6. Odpinamy przewód hydrauliczny wysprzęglika – wyciągamy zawleczkę i przewód.
7. Odkręcamy linkę prędkościomierza – 21.
8. Odpinamy węże od nagrzewnicy.
9. Odkręcamy śrubę półosi lewej (32)
10. Odkręcamy koło
11. Odkręcamy łącznik stabilizatora na górze (15) i wyciągamy go z amortyzatora
12. Odkręcamy amortyzator od piasty – 19stka
13. Wyciągamy amortyzator z piasty – u mnie lekko nie szedł, więc w ruch poszedł przyspieszacz kinetyczny
14. Po wyciągnięciu amortyzatora możemy piastą tak manewrować, że da się wyciągnąć półoś.
15. Odkręcamy wybierak – 13stka.
16. Odkręcamy dolną poduszkę skrzyni – 13.
17. Odkręcamy śruby dookoła skrzyni i silnika – 13stki.
18. Odkręcamy górną łapę skrzyni - trzy 17stki, dwie 13stki oraz trzy 8mki.
19. Luzujemy prawą półoś na podporze - dwie 13stki, dzięki temu prawa półoś pięknie wyjdzie ze skrzyni podczas jej wyciągania.
20. Najtrudniejsze chyba - podnosimy auto dość mocno i tak manewrujemy skrzynią, żeby ułożyła się na posadzce ;)

Jak skrzynia będzie na ziemi - banał, odkręcamy docisk (10tki), wymieniamy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Pamiętamy o wycentrowaniu tarczy oraz o podparciu silnika od dołu.

Wielkie podziękowania dla "kolegi" z Francji za opis, z którego skorzystałem: http://www.planetepuma.co...php?f=11&t=2646
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
Pauka 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 19 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Dąbrowa Górnicza
  Wysłany: 19-11-2013, 12:05   Pomocy !

Witam wszystkich posiadaczy Kotka :)

Z moich zaobserwowań mojego kota, dostrzegłam iż niebawem będzie trzeba zrobić sprzęgło.
Dołuje mnie kwota, gdyż znajomi mówią mi różne ceny nie niżej niż 700 zł ...

Moja Pumcia, gdy ustawiam się na 1/4 mili, przy 5,7 -6,3 tyś, bardzo wolno schodzi z obrotów na 1. Dzisiaj podczas cofania ( gdy wyjeżdżałam z parkingu ) , zgasła mi a sprzęgło zostało w środku. Odpaliłam ponownie, chwile pochodziła, mogłam wyjechać spokojnie i bez problemu naciskałam pedał sprzęgła.

Każdy mi mówił, że to na pewno jest sprzęgło. Była u mechanika zostało zrobione wszystko mechanicznie prócz sprzęgła i lewej linki od ręcznego.

Przy spokojnej jeździe tak do 3 tyś obr, jest spokojnie, aczkolwiek ten samochód w przyszłym roku będzie robiony pod KJS :)


Pomóżcie i doradźcie gdzie i tanio można zrobić sprzęgło i w jakich jest cenach.
Jestem z Dąbrowy Górniczej.
Pozdrawiam serdecznie ! :*
_________________
Pauka :)
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 19-11-2013, 12:11   

Pauka, ja płaciłem 750zł f-my LUK bez wyprzęgnika bo był ok ale warto przy tej operacji wymienić wyprzęgnik. Sam wszystko robiłem i przekładałem. Mechanik za przekładkę krzyczy od 300-do 400zł :neutral:
 
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-11-2013, 22:49   

Pauka, jeśli auto będzie robione pod KJSy, to mniemam, że znajdą się ogarnięci koledzy. W takim wypadku można to zrobić samemu, jak ja dla przykładu. Wyjęcie skrzyni nie jest bardzo skomplikowane, tarczę sprzęgła można oddać do regeneracji (jeśli docisk i wysprzęglik są sprawne) i wychodzi kwota ok. 100 zł z płynami włącznie.
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
Pauka 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 19 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 21-11-2013, 17:39   

Tak, aczkolwiek nie wiem czy padł wysprzęglik czy sprzęgło daje mi znać, że czas się nim zainteresować...
_________________
Pauka :)
 
 
Salamander2033 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 51
Skąd: Konin
Wysłany: 21-11-2013, 20:10   

U mnie popsuł się wysprzęglik :neutral: i tylko czekam ile mechanik zawoła za naprawę
 
 
Pauka 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 19 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 22-11-2013, 12:37   

I ile za wysprzęglik ? I jakie były objawy ?
_________________
Pauka :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo