Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 21:24
Sprzęgło
Autor Wiadomość
Salamander2033 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 51
Skąd: Konin
Wysłany: 22-11-2013, 19:09   

Nieraz sprzęgło mi się zapadało i po chwili odbijało za wymianę zapłaciłem 680 zł z robocizną a to dlatego że skrzynię biegów trzeba było wyjmować no ale teraz już wszystko gra :mrgreen:

[ Dodano: 22-11-2013, 19:13 ]
Za wysprzęglik ok 300 zł wydałem
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-11-2013, 08:39   

A stan sprzęgła idealny że przy okazji jego nie wymieniales/regenerowales
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Salamander2033 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 51
Skąd: Konin
Wysłany: 23-11-2013, 12:26   

Sprzęgło jest wporządku i powiedzieli że nie ma sensu zmieniać
 
 
Bryckas 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 26
Skąd: Pagórki
Wysłany: 01-02-2014, 23:44   

Witam,
mam do Was szybkie pytanie dot. sprzęgła.
Dzisiaj "mechanicy" zmieniali silnik, stary padł, co za tym idzie przekładali też sprzęgło ze starego silnika do "nowego". Teraz sprzęgło ślizga się jak szalone. Komplet sprzęgła zmieniałem na nowe 3 m-ce temu, ori Forda i wysprzęglik LUK-a.
Jak myślicie, co mogli schrzanić? Czy przy założeniu tarczy sprzęgła odwrotnie będzie się ślizgać? Ew. inna mysl, która mi przychodzi do głowy, to że jakimś cudem w układzie wysprzęglika jest cały czas pewne ciśnienie płynu, które powoduje lekkie wysprzęglanie i dalej uślizg, ale czy to jest w ogóle możliwe?
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 02-02-2014, 06:36   

spróbować jeszcze raz odpowietrzyć wyprzęgnik może akurat.
 
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-02-2014, 09:05   

Bryckas napisał/a:
czy przy założeniu tarczy sprzęgła odwrotnie będzie się ślizgać?

Teoretycznie nie będzie, obie strony mają materiał cierny. W większości przypadków nie da się jednak pomylić stron - jedna przeważnie jest opisana (np. "gearbox side"), a i wielowpust nie jest symetryczny, jest dłuższy po stronie wieloklinu wałka skrzyni. Chociaż jeśli to "magicy"... nie pamiętam w naszej Pumie, ale jeśli tarcza wejdzie odwrotnie, może się gdzieś opierać (o koło zamachowe?) i nie dochodzić do końca - nie wiem, nie próbowałem źle zakładać :P

Odpowietrzenie układu, albo syf na kole/docisku. Odwieź auto i niech poprawiają.
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
Bryckas 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 26
Skąd: Pagórki
Wysłany: 08-02-2014, 21:12   

Nie wiem dokładnie co schrzanili, ale jak wyjąłem tarcze to była mokra od oleju, albo raczej płynu hamulcowego. Jak i skąd, nie mam pojecia. Po ich poprawce wszystko było umyte itd, tylko tarcza tłusta została.
Założyłem używaną i wszystko gra.

Tak czy inaczej, znowu potwierdza się prawda, że jak chcesz mieć dobrze zrobione to zrób to sam.
Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 08-02-2014, 21:53   

Bryckas, płyn hamulcowy znajduje się w wysprzęgliku :) pewnie przeciekał i dlatego też właśnie była tarcza sprzęgła mokra :)
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
Bryckas 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 26
Skąd: Pagórki
Wysłany: 08-02-2014, 22:11   

Pietia napisał/a:
płyn hamulcowy znajduje się w wysprzęgliku


No co Ty, poważnie??? :shock:
...a tak na serio wiem, wysprzęglik ma 3 miesiące, bardziej myślałem o tym, że coś zmanili przy odpowietrzaniu, tym bardziej, że podobno mieli z tym duży problem i coś tam kombinowali. Mi to zajmuje 35 sec.
Tak czy inaczej juz działa...
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 08-02-2014, 22:53   

Twoja odpowiedź jest troszke ironiczna :)

Bryckas napisał/a:
Nie wiem dokładnie co schrzanili, ale jak wyjąłem tarcze to była mokra od oleju, albo raczej płynu hamulcowego. Jak i skąd, nie mam pojecia


A więc albo wiesz że płyn hamulcowy znajduje się tam albo nie wiesz :) zacytowałem Cie więc na dobrą sprawe następnym razem nie pisz "Jak i skąd, nie mam pojęcia"

Żeby nie było OT : No to dobrze że Kociak śmiga już :)
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
Piccardo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 36
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-03-2014, 14:55   

Cześć.

Ja tu z oczywistym pytaniem dod. sprzęgła :D czy jeżeli po sprincie czuć sprzęgłem a w momencie gdy np. wsiadam do auta zimnego odpalam jadę i przy 3cim biegu gdzieś po 3 tyś obrotów auto dostaje lekkiego kopa jak gdyby mu mocy przybyło to wszystko to wiąże się z sprzęgłem czy może to być też coś z silnikiem?
 
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 08-03-2014, 16:41   

Piccardo, właśnie tak działa drugi wałek rozrządu w Pumie :) coś typu DOHC w Hondzie i V-Tec :)
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
Piccardo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 36
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-03-2014, 18:40   

W skrócie mam to uznać za normalne ten "kop" przy trójce? Bo bynajmniej ciężko mi określić czy sprzęgło muszę wymienić, co prawda mi nim zaśmierdziało jak zrobiłem sprint 4+ tyś obr zmiana płynna bez szarpania, ale tak po za tym biegi wchodzą normalnie. Samo sprzęgło nie łapie co prawda od góry, gdzieś w połowie raczej no i jest hydrauliczne a z takim nie miałem styku. Przyznam też że to moje pierwsze auto bo wcześniej miałem 2 koła ;p ale jestem z niego zadowolony i chcę go "odratować" i pojeździć ile jeszcze da rade :D
 
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 09-03-2014, 09:08   

Piccardo, nie, nie powinno się nic dziać z nim ;) jezdzij i nie pal więcej sprzęgła :) Widze że z Kato jesteś to pewnie na Hute na Szopki jeździłeś ? :)
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
Piccardo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 36
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-03-2014, 11:14   

Nie teraz w Niemczech mieszkam :D i tutaj można pojeździć i przycisnąć :) z końcem czerwca zjeżdżam do PL na naprawy bo tutaj za drogo wszystko wychodzi :(
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo