klimatyzacja |
Autor |
Wiadomość |
pietras-007
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-04-2013, 11:20
|
|
|
Mam takie pytanko, czy jest sens nabijać klimę jak działa ? czy wystarczy tylko ozonowanie ?? |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 18-04-2013, 12:00
|
|
|
Też mam ten sam problem. Oczywiście chodzi o $. Ogólnie myślę, że nie zaszkodzi dodać nieco czynnika chłodzącego i mieć pewność. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
Ostatnio zmieniony przez trojan6 19-04-2013, 11:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-04-2013, 09:14
|
|
|
nie warto tego ruszac jak dziala dobrze. Klime nalezy uzywac caly rok dosc czesto i w wiekszosci przypadkow to w zupelnosci wystarcza do tego zeby przez wiele lat dzialala sprawnie A kazde rozszczelnienie ukladu zwieksza prawdopodobniestwo problemow. Nie dajcie sie nabijac na ta wszedobylska propagande,ze nalezy co rok klime serwisowac. Poza wymiana filtra nie nalezy nic robic ! (byle uzywac) |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
MarcinP
Świeżak, ale ambitny!
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 19-04-2013, 11:28
|
|
|
Marcin P, a jak auto kupiłeś to działała, czy była stara śpiewka typu "Klima sprawna, ale nie nabita, dlatego nie działa."? |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
mlody3eci
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 200 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 19-04-2013, 12:07
|
|
|
WieSiu napisał/a: | nie warto tego ruszac jak dziala dobrze. Klime nalezy uzywac caly rok dosc czesto i w wiekszosci przypadkow to w zupelnosci wystarcza do tego zeby przez wiele lat dzialala sprawnie A kazde rozszczelnienie ukladu zwieksza prawdopodobniestwo problemow. Nie dajcie sie nabijac na ta wszedobylska propagande,ze nalezy co rok klime serwisowac. Poza wymiana filtra nie nalezy nic robic ! (byle uzywac) |
Trudno mi się z tym zgodzić. Po pierwsze sprawność klimy maleje więc jak mam jeździć w upał i nie mieć w samochodzie żądanej temperatury to bez sensu. Poza tym w trakcie przeglądu poza uzupełnieniem czynnika chłodzącego wymieniany masz olej. Czy 50-100zł to aż taki majątek? Tydzień temu robiłem przegląd- na promocji 50zł, a w tym nowy olej do sprężarki + 300g czynnika.
MarcinP napisał/a: | Mi klimka nie działa.. Czy jeśli za rzadko ją włączałem, to teraz natnę się na koszta, czy całkiem nie mam co liczyć na klime już? |
Najprawdopodobniej ciśnienie czynnika chłodzącego spadło do tego stopnia, że presostat nie włącza kompresora. Podejrzewam, że po nabiciu gazem będzie wszystko ok. |
Ostatnio zmieniony przez mlody3eci 19-04-2013, 12:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 19-04-2013, 12:09
|
|
|
Pierwszy raz słyszę o wymianie oleju w sprężarce klimy. Powaga! Nikt mi tego nigdy nie oferował. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
mlody3eci
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 200 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 19-04-2013, 12:13
|
|
|
Tak naprawdę nie ma żadnego interesu w tym, by nie uzupełniać czynnika. Jak zrobisz to w momencie, gdy klima się już nie będzie włączać to zapłacisz więcej, bo więcej czynnika zużyto. Wole robić to regularnie i:
1) mniej uzupełniać=mniej płacić
2) w każdym sezonie korzystać z klimy o dużej sprawności
3) wiedzieć, że sprężarka ma świeży olej |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-04-2013, 17:02
|
|
|
mlody3eci, nikt Ci nie broni placic,ale ciekawe czy w lodowce tez co rok uzupelniasz cokolwiek ? Ja z powodzeniem nie dotkam klimy w kazdym moim aucie i od lat chodza tak samo, no chyba ze jest bardzo delikatna nieszczelnosc,to rzeczywiscie trzeba co rok dobijac mimo ze sie uzywa,bo jest coraz slabsza.
Ciekawe jest to ze jakos 10lat temu nie bylo takiej propagandy a klimatyzacje dzialaly bez problemu.
Z czasem po takich wymianach bedziesz mial wiecej oleju niz czynnika chlodzacego
swoja droga to do obslugi klimy trzeba miec mega doswiadczenie,a nie tylko nacisnac przycisk w automacie. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
MarcinP
Świeżak, ale ambitny!
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
|
|
|
|
mlody3eci
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 200 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 20-04-2013, 11:17
|
|
|
Po pierwsze...
Ubytek czynnika chłodzącego jest naturalnym zjawiskiem pomimo braku nieszczelności- gaz przenika przez węże gumowe, których w lodówce brak, a więc nie muszę w niej uzupełniać.
Po drugie...
10-15 lat temu używano innego czynnika np. freonu
Po trzecie...
Z olejem w sprężarce jest jak z olejem w silniku- zanim nalejesz nowy to odciągasz stary. Bądź więc spokojny o jego ilość w kompresorze mojego samochodu.
Po czwarte...
Raz tylko skorzystałem z usług gościa, który potrafi nacisnąć przycisk. Zawsze robi to słynny na wielu forach mechanik z Wrocławia, pomimo, że mam do niego ok. 140km.
WieSiu napisał/a: | nikt Ci nie broni placic |
tutaj zacytuję sam siebie
mlody3eci napisał/a: | Tak naprawdę nie ma żadnego interesu w tym, by nie uzupełniać czynnika. Jak zrobisz to w momencie, gdy klima się już nie będzie włączać to zapłacisz więcej, bo więcej czynnika zużyto |
|
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-04-2013, 14:08
|
|
|
Policz sobie ile lat ma Twoje auto i zweryfikuj to co napisales |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 20-04-2013, 17:47
|
|
|
trojan6 napisał/a: | Pierwszy raz słyszę o wymianie oleju w sprężarce klimy. Powaga! Nikt mi tego nigdy nie oferował. |
Każda firma, zajmujące się serwisem klimatyzacji w podstawowej usłudze np. za 99 zł ma wymianę oleju w układzie i wymianę czynnika chłodzącego. |
|
|
|
|
michalknw
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 1096 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 03-05-2013, 13:48
|
|
|
ile wam tak mniej więcej wchodzi czynnika po roku jak była napełniona do pełna? |
_________________ była 1.4, 1.7 a teraz Puma 1.7 Futura
|
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 03-05-2013, 15:31
|
|
|
Jednemu nie wejdzie nic a drugiemu 700 gram. Bardzo indywidualna sprawa. |
Ostatnio zmieniony przez Opoya 03-05-2013, 16:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|