Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
klimatyzacja
Autor Wiadomość
robertpuma1910 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 1088
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 21-06-2013, 22:27   

zygiboos napisał/a:

A ja dziś:

Napompowałem klimę K2 Klima doktorem (pianką aktywną do czyszczenia i odgrzybiania). Teraz ładnie pachnie jak włączam.
Obrazek



Myślicie, że ta pianka jest skuteczna, tj. faktycznie odgrzybia czy tylko na kilka dni daje efekt "ładnego" zapachu ?
_________________
Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
 
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 21-06-2013, 23:03   

Pachniało przez godzinę, potem już nic. Na opakowaniu napisali, że jest antybakteryjna i niszczy grzyby - jeżdżę już drugi tydzień i nie ma zgniłego zapachu tego co był. Jest przyjemne zimne i bezwonne powietrze, jak z pustej lodóweczki.

Nawaliłem pianki od strony filtra i od strony nawiewów, odczekałem, zapuściłem klimę i pianka się rozprowadziła.


No ale oczywiście odgrzybianą miałem też samą klimę u fachowców (jej hydrauliczne części), bo tą pianką można tylko nawiewy, a to niestety wierzchołek góry lodowej. Tak czy siak mi pomogło bo widać tylko nawiewów zapomnieli zrobić "fachowcy".
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-06-2013, 18:52   

zygiboos, a co Ty tam chcesz odgrzybiac w ukladzie cisnieniowym ? :D

Odgrzybia sie tylko co najwyzej parownik klimatyzacji i to z zewnatrz,bo wewnatrz to czynnik chlodzacy krąży, ale parownik to jest ta sama czesc co nawiewy,wiec wystarczy odgrzybiac same nawiewy od jednej o od drugiej strony (tak jak zrobiles)
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 23-06-2013, 02:11   

Długo nie był używany na dodatek nie było jednej rurki i tak jeździłem, trzeba było wszystko czyścić.

Ale w sumie fakt na zapach nie mogło mieć to wpływu.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 23-06-2013, 12:06   

Na co należy zwrócić uwagę w przypadku serwisu klimatyzacji? Odgrzybianie, nabijanie, coś jeszcze? Jakieś oględziny bądź wymiana części i podzespołów klimatyzacji? Jaki koszt wiąże się z takim porządnym serwisem klimy? Czy można coś zaradzić na duże obciążenie silnika po włączeniu klimatyzacji? Kiedyś oddałem auto na nabicie klimy i podobno prawie cały gaz był, nic dużo nie dobił ale wydaje mi się, że jak kupiłem auto ciut mocniej klimatyzacja chłodziła. Na koniec koleś popsikał mi jakimś preparatem filtr kabinowy i trochę w nawiewy w celu odgrzybienia ale za dużo to nie pomogło bo po wyłączeniu klimatyzacji jest dziwny zapach i takie jakieś wilgotne? powietrze.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 23-06-2013, 14:35   

sharky, dodatkowego obciążenia silnika kompresorem klimatyzacji się nie pozbędziesz bo coś ją musi napędzać. Zauważyłem, że przy wyższych temperaturach >30 stopni na zewnątrz silnik jest bardziej obciążony przez klimatyzację niż w przypadku <30 stopni.
 
 
robertpuma1910 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 1088
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 24-06-2013, 17:59   

sharky napisał/a:
Na co należy zwrócić uwagę w przypadku serwisu klimatyzacji? Odgrzybianie, nabijanie, coś jeszcze?

Szczelność układu klimy. Na początku podłączają maszynę, która właśnie to sprawdza. Ale z doświadczenia wiem, że olewają sprawę bo ciężko jest wynaleźć rozszczelnienie i po prostu uzupełniają czynnik inkasując pieniążki :wink:
sharky napisał/a:
Jaki koszt wiąże się z takim porządnym serwisem klimy?

W ASO są akcje "klimatyzacja" - odgrzybianie za 99 PLN. W innych serwisach odgrzybianie 80 PLN netto , przegląd klimy tj. sprawdzenie stanu oleju i czynnika 80 PLN netto plus 10 PLN netto za każde uzupełnione 100 g czynnika.
W Piotrkowie Tryb. znalazłem serwis, który to wszytsko zrobił za 100 PLN brutto :)
_________________
Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-06-2013, 10:35   

sharky napisał/a:
Kiedyś oddałem auto na nabicie klimy i podobno prawie cały gaz był, nic dużo nie dobił ale wydaje mi się, że jak kupiłem auto ciut mocniej klimatyzacja chłodziła


trzeba bylo nie marnowac pieniedzny na "serwis" klimatyzacji,a po prostu ja uzywac i cieszyc sie sprawna klimatyzacja.


A w upaly to nie tylko kompresor obciaza silnik,bo rowniez alternatur muszacy dostarczyc sporo pradu dla wiatrakow, spada tez znacznie moc silnika w temperaturach >30stC,zwlaszcza jak dluzej postoi sie w korku. Na to niestety nie ma rady :(
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Beata 
BUNIA :)

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 17 Cze 2013
Posty: 179
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-07-2013, 00:37   

gdy włączam klimatyzacje i chodzi dłuższy czas to przy nawiewie na nogi leci mi woda,czy ktoś już tak miał, i co mają ewentualnie w serwisie mi naprawić żeby mnie nie naciągneli
ps.z góry dziękuje za pomoc :wink:
_________________
bo babcia ma zawsze rację ;) i już
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2013, 01:30   

Z plastykowej obudowy nagrzewnicy/parownika klimatyzacji u dołu wychodzi wężyk i wchodzi w podłogę, ma na celu odprowadzenie wykraplającej się wody pod auto - prawdopodobnie masz zapchany. Poszukaj na forum, temat poruszany wielokrotnie
 
 
robertpuma1910 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 1088
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 09-07-2013, 19:28   

robertpuma1910 napisał/a:
Myślicie, że ta pianka jest skuteczna, tj. faktycznie odgrzybia czy tylko na kilka dni daje efekt "ładnego" zapachu ?


Sam odpowiem - przez tydzień pachniało, przez drugi tydzień było neutralnie. W trzecim tygodniu :wink: ponownie smród nielitościwy jak się wyłączy klimę. Więc o kant dup* potłuc te specyfiki
_________________
Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
 
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 09-07-2013, 22:27   

A ja już powoli trzeci miesiąc mam dzięki K2 bezzapachowo :)

Tyle że poszło pół opakowania dośc dużego, waliłem piany do bólu od strony nawiewów i od strony filtra, włączyłem klime na 20 min i wiatraki na max aż piana przeszła z filtra i wylewała się nawiewami, operację powróżyłem ze 2x i dało radę.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-07-2013, 00:47   

zygiboos napisał/a:
powróżyłem
Hmm... ciekawe podejście, co można wywróżyć z klimy? :P MSPANC!

Najczęstszym błędem w używaniu klimatyzacji w aucie jest nie wyłączanie jej przed końcem jazdy lub jazda non stop z włączoną klimą. Wówczas powietrze "kisi" się, a cały układ nie jest "przewietrzany". Przed końcem jazdy powinno się klimatyzację wyłączyć - na tyle wcześniej, by cały układ mógł się "przewietrzyć". To nie pozwoli na namnażanie się bakterii i grzybów, a to one są źródłem brzydkiego zapachu.
Jeśli ktoś ma dostęp do ozonatora (są np. domowe małej mocy), to polecam użyć.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 17-07-2013, 08:07   

Powtórzyłem... tylko to była taka dykcja zła... ;-)
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-07-2013, 19:25   

nastąpiła taka sytuacja że: po włączeniu klimatyzacji silnik przygasa tzn obroty spadaja bardzo nisko co jakis czas w równych odstępach czasu towarzyszy temu dźwięk załączającej sie sprężarki. natomiast gdy jadę wcisnę sprzęgło i hamulec to silnik gaśnie: ciekawa sprawa przy 100 km/h o co chodzi? dodam ze objawy ustępują po wyłączeniu klimy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo