Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 22:08
WODA POD NOGAMI pasażera..
Autor Wiadomość
dj seba 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Electric Green
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 50
Skąd: kamieniec
Wysłany: 13-05-2012, 22:05   

tusia8510, Jest to guma przy pedale hamulca albo tak jak bylo umnie wiązka co przechodz z komory silnika do skrzynki bsi
_________________

 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 14-07-2012, 17:58   

Mi dalej woda sączy się w rancie po prawej stronie pod schowkiem po blasze. Za modułem też jest mokre.
Wyjęłam moduł włożyłam rekę najwyżej jak to możliwe i od góry pod wygluszeniem na tyle ile dałam rade sięgnąć sucho.

Nie mogę pod modułem zobaczyć jak to wygląda (tylko tyle ile wsunę troszkę rękę), bo nie mogę zdjąć ramki.

Ktoś podpowie jak ją zdjąć, żeby nie połamać :?:





Wygląda na to, że trzyma ją jedna śruba , wygląda również, że jest ona włożona od strony nadkola za szmatą. Czy trzeba zatem od strony szmaty ją odkręcać :?:

Kolejne pytanie: jak woda tam się dostaje :?:

Napewno nie od klimy, odpływy wyczyszczone - auto stoi, pada deszcz - wodę widać sączącą sie delikatnie po rancie blachy.

Odkryłam, że brakuje jednej śruby mocującej błotnik od góry pod tą czarną kratką podszybia - czy tędy może dostawać się woda :?:



Jaki może być rozmiar tej śruby :?: :oops: To pojadę, nabędę i zakręcę. Jakieś podkładki dać czy coś ?


Ma ktoś jakiś pomysł ?? Bo szlag mnie już trafia :567: Na szczęście woda nie leci mocno i szybko wysycha, ale tak nie może być :evil:
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 14-07-2012, 18:52   

tusia8510 napisał/a:
Odkryłam, że brakuje jednej śruby mocującej błotnik od góry pod tą czarną kratką podszybia - czy tędy może dostawać się woda
Raczej nie, ponieważ nawet kiedy śruba jest wkręcona to nie ma ona żadnych uszczelek itp. A woda przedostanie się wszędzie bez uszczelnień. Ale lepiej na wszelki wypadek ją wkręcić. Aby to zrobić będziesz musiała zdjąć podszybie. Chyba, że uda Ci się odgiąć je tak aby nie pękło lub nie odkształciło się.
tusia8510 napisał/a:
Jaki może być rozmiar tej śruby To pojadę, nabędę i zakręcę. Jakieś podkładki dać czy coś ?
Ta śruba jest identyczna jak pozostałe, którymi przykręcony jest błotnik. Jak otworzysz maskę masz na całej długości błotnika 3 takie śruby. Możesz wykręcić sobie jedną na wzór, najlepiej tą środkową. Oryginalnie jest już ona z podkładką. Nie wiem czy będzie łatwo ją dokupić w zwykłym sklepie ponieważ ma ona szeroki gwint i nie jest ona zwykła, na którą można nakręcić zwykłą nakrętkę. Ta śruba bardziej przypomina gruby blachowkręt.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 16-07-2012, 11:27   

Ktoś ma jakiś pomysł jak zdjąć ramkę, żeby nie połamać i skąd ta wspaniała woda może lecieć :?:
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 16-07-2012, 11:32   

Tusia, ja w piątek spotkałem pewnego pana, który ma pumę. Nie jest z klubu. Też ma problem z wodą w podszybiu. Ma zamiar zdjąć tą ramkę i pod spodem sylikon przezroczystym posmarować.
Moim zdaniem rozwiązanie może i wodoszczelne, ale chyba mało profesjonalne.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 16-09-2012, 14:50   

Czy ktoś wie jak najłatwiej dostać się do miejsca, gdzie kabelek od bocznego kierunkowskazu przebiega do środka po stronie pasażera :?:
Czy wystarczy zdjąć koło i będzie dostęp, czy trzeba będzie zdejmować błotnik :?:

Dziś próbowałam bez zdejmowania koła, odkręcając i odginając szmatę. Mimo małych dłoni mych nie ma szans znaleźć tego miejsca - przeszkadza zbiorniczek płynu spryskiwaczy.

BTW czy jest tam jeszcze jakieś wejście jakichś przewodów do środka auta, gdzie może się zdarzyć nieszczelność i którymi to mogłaby zaciekać woda :?:
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 17-09-2012, 11:14   

tusia8510 napisał/a:

Dziś próbowałam bez zdejmowania koła, odkręcając i odginając szmatę. Mimo małych dłoni mych nie ma szans znaleźć tego miejsca - przeszkadza zbiorniczek płynu spryskiwaczy.


Tusia, wyjmij całkowicie nadkole - szmatę. To jest jedyne możliwe dojście.

tusia8510 napisał/a:
BTW czy jest tam jeszcze jakieś wejście jakichś przewodów do środka auta, gdzie może się zdarzyć nieszczelność i którymi to mogłaby zaciekać woda :?:


Dziura od kierunku jest nad nadkolem. Moim zdaniem tą dziurą nie ma szans, aby dostała się woda.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 17-09-2012, 12:16   

Da się bez zdejmowania szmaty z tego co wczoraj widziałam. Chyba wystarczy odkręcić o odgiąć tę cześć od strony zbiorniczka spryskiwacza, ale czy właśnie ów zbiorniczek nie będzie jeszcze przeszkadzał :?:
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 17-09-2012, 18:02   

Ręką tam dojdziesz dzisiaj to sprawdzałem jest tam szczelina za zbiorniczkiem. trojan6, Ja tak miałem że właśnie tam mi się lało do środka. Wtedy cieknie tak jakby wewnątrz profilu, a później wydostaje się da środka :???:
_________________

 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 17-09-2012, 18:16   

Byłam dziś znów obczaić. Niestety nie dałam rady odkęcić jednej nakrętki, zatem nie zdjęłam koła, ale podniosłam auto na lewarku i był lepszy dostęp. Odgięłam szmatę, ręką znalazłam to miejsce, niestety nie udało mi się tego widzieć. W każdym razie, czuć pod palcami, że ta gumowa osłona jest lekko zmęczona, ale luźna nie jest. Wydaje mi się, że najlepiej zdjąć błotnik... i obczaić blachy, i dokładnie tę gumę, i ewentulanie naprawić, może jest sparciała i gdzieś tam przepuszcza. Bo to leci troszeczkę, nie ma kałuży, ale leci...
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 22-09-2012, 15:54   

A dasz radę sama zdjąć błotnik? Tak delikatnie?
_________________

 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 22-09-2012, 15:59   

Próbowałam odkrecić śruby , te od góry. Nie ma szans, żeby się ruszyły. Tak w ogóle, mam nadzieję, że dobrze myślę, że zdjąć ten błotnik to nie jest jakoś dużo pracy. A poźniej zamontować z powrotem i spasować też nie będzie problemem :?:
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 22-09-2012, 16:03   

ja się kiedyś męczyłem. Szczerze to najgorzej jest odkręcić dwie nakrętki ( te od strony drzwi jak je otworzysz) i później to wyjąc z tych szpilek odpowiednio.
_________________

 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 22-09-2012, 16:06   

Tak myślę, czy nie byłoby najlepiej oddać do lakiernika. Oni chyba się najlepiej znają na zdejmowaniu części karoserii, powinni mniej więcej się orientować gdzie woda mogłaby się dostawać do środka itp. Czy to kiepski pomysł :?:
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 22-09-2012, 23:49   

Wszystko zależy ile by chcieli za taką usługę :neutral: A ostatnio słyszałem taką anegdotkę że jak ktoś coś za drogo kupi, a chodzi o to że towar/usługa jest tyle wart/a ile za nią jest w stanie/chce klient zapłacić :razz: .
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo