Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
26-09-2007, 13:59
Poślizgi Pumą. Jak to robić? & Procedura startowa
Autor Wiadomość
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-02-2006, 23:27   Poślizgi Pumą. Jak to robić? & Procedura startowa

Dokładnie chodzi mi o to jak wy najczęsciej wprowadzacie samochód w poślizg.
tzn. jak pracuje pedał gazu jak sprzęgła w którym momęcie używacie hamulca ręcznego i czy udaje wam się przechodzić płynnie z poślizgu w poślizg?

Pytam się o te żeczy bo własnie dziś stwierdziłem że jestem w tym cienki jak d..a węża i chce się wtych sprawach podszkolić.

Jakie ćwiczenia proponujecie aby lepiej panować nad samochodem?
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-08-2006, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jacek 


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 272
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 24-02-2006, 23:47   

Z aktywnym TC to ciężka sprawa. Nawet głupi bączek na wstecznym to makabra. :evil:
Już Lanosem lepiej mi wychodziło. :lol:
Do różnych bączków ja używam tylko gazu(wysokich obrotów) i ręcznego. :wink:
_________________
www.nieruchomosciwysocki.pl
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 25-02-2006, 01:02   

NO ja tak samo..w sumie tylko reczny i gaz bo inaczej ciezko z TC albo tez nie umiem......bez TC to juz cos innego od razu :twisted:
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Waluś 
Alfa...?! Yesss.... :-)


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1438
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 25-02-2006, 07:57   

Wyłącz trakcje - wtedy samo wyjdzie... :P
A jak to zrobić? Musisz wyjąć bezpiecznik od niej - który - to jest gdzieś na forum jak dobrze pamiętam, a jeśli nie znajdziesz - pisz do Pawła z łodzi - on wyjmuje średnio raz na tydzień... :D
 
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2006, 12:17   

Lukas, nie wierzę, że mając najszybszą pumę w mieście nie potrafisz dobrze nią zakręcić.
Taka fura !
Albo taki skromny jesteś :wink:


Ja nie potrafię mojej pumki wyprowadzić z równowagi.
:|

Za to ona czasem wyprowadza mnie :mrgreen:
 
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-02-2006, 13:23   

Ostatnio byłem na parkingu pod Factory i tam zobaczyłem jak kierowc seryjnej 307 świetnie sunie poślizgam po całym parkingu który jest teraz bardzo kręty z powodu przebudowy. Chciałem poslizgać się tak jak on i wtedy zrozumiałem że sam ręczny nie wystarczy ten kierowca wkorzystywał metode na wahadło i naprawde elegancko wchodził z poślizgu w poślizg. Ja też tak chce!!
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
 
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2006, 13:27   

Mogłeś go zapytać, jak to robi.
 
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-02-2006, 13:49   

Nie zdążyłem bo ja skończył to odjechał a ja wpadłem na tor parkingowy i chciałem jak dziecko powtarzać to co on ale niestety z miernym skutkiem :x
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
 
 
 
Bacha 
& Łasia


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005
Posty: 587
Skąd: Nisko
Wysłany: 25-02-2006, 14:19   

moim zdaniem ciezko to wytlumaczyc, najwazniejsze to wprowadzic auto w pierwsz poslizg potem jest wazny pedal gazu :mrgreen: a co do rak to same zatancza na kierownicy ... poki jest snieg warto potrenowac gdzies na uboczu, bo przeciez trening czyni mistrza...

kidys przy predkosci 130km/h zajechal mi klient droge i wpadlem w boczny poslizg, myslalem ze pomnie, przez okolo 300m slizgalem sie po dwoch pasach az opona zeszla z felgi ...
łasia.
_________________
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* :-P ...
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 25-02-2006, 19:32   

lukas, sory za OT ale Ty wyjmujesz bezpieczniki od TCS jak sie scigasz..??TEz tak zrobilem i zauwazylem duzo gorszy efekt... :| Jak wsadzilem bylo o niebo lepiej....
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
miro0906
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2006, 03:52   

własciwie jak sie powinno ruszac przy sciganiu sie z kims???jest jakas metoda ruszania?czy gaz do dechy i puszczamy sprzegło?
 
 
Jacek 


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 272
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 26-02-2006, 10:02   

miro0906 napisał/a:
własciwie jak sie powinno ruszac przy sciganiu sie z kims???jest jakas metoda ruszania?czy gaz do dechy i puszczamy sprzegło?


Gaz do dechy nic Ci nie da tylko stracisz na starcie bo koła zaboksują. Najlepszy sposób to obroty w których zaczyna Ci się pełny moment obrotowy czyli chyba gdzieś w przedziale 3-3,5 tyś obrotów i póżniej zmieniać biegi gdzieś około 5 tyś obrotów ponieważ przy ok. 5,5 tyś moment zaczyna spadać.
_________________
www.nieruchomosciwysocki.pl
 
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-02-2006, 10:07   

Ja zawsze wyciągam bezpiecznik a tak naprawde to mam przycisk w kabine.

mi lepiej startuje się bez tcs bo nie ma ingerencji alektroniki i ty tylko decydujesz czy palisz gume na starcie czy nie. TCS ma to do siebie że przy gwałtownym puszczeniu sprzęgła i poślizgu kół zaciśnie ći klock na kołach i zmuli przez to obroty silnika.

Ja startuje tak. Najpier przygazówka żeby koleś obok też chciał sie popisać i wkręcał się na wyrzsze obroty i najlepiej jak by na nich został :D potem schodze na 3000obr utrzymuje je i puszczamy sprzęgło nie pale gumy i ładnie ruszam do przodu.
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
 
 
 
Jacek 


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 272
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 26-02-2006, 10:09   

lukas napisał/a:
Ja startuje tak. Najpier przygazówka żeby koleś obok też chciał sie popisać i wkręcał się na wyrzsze obroty i najlepiej jak by na nich został potem schodze na 3000obr utrzymuje je i puszczamy sprzęgło nie pale gumy i ładnie ruszam do przodu.


To tak jak ja 8)
_________________
www.nieruchomosciwysocki.pl
 
 
 
Paweł 
---------------

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 06 Wrz 2005
Posty: 745
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 27-02-2006, 12:57   

Pobawimy sie i pocwiczymy na zlocie :D :D:D Wedlug mnie kazde auto to indywidualna sprawa i nie da sie tak poprostu dobrac obrotow. Trzeba to poprostu wyczuc i tyle :twisted:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo