Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Opoya
26-12-2006, 01:31
Wiatrak na chłodnicy
Autor Wiadomość
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-05-2006, 10:08   Wiatrak na chłodnicy

Mam taki epytanko czy w pumach jest wiatrak na chłodnicy czy tylko w moim egzemplarzu nie ma?? Bo wisza mi jakieś kostki a wiatraka nie widać.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-08-2006, 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Natali 


Dołączyła: 19 Gru 2005
Posty: 282
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: 21-05-2006, 10:41   

W każdym aucie jest wiatrak więc u ciebie go brakuje :roll:
_________________
POPRZEDNIO FORD PUMA 1.4 1999r
Nastepne..RENAULT MEGANE CABRIO 1.9 DCI 2006r

Obecnie Renaut Megane IIsport 2.0T
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-05-2006, 10:46   

Już kiedyś sie spodkałem w wózku widłowym że nie nie było wcale. I wiatrak jest montowany od strony silnika tak dla jasności żebym miał 100% pewności że nie jestem ślepy.

I czy ten wiatrak bedzie pasowal z pumy 1.4/1.6?? Jakby ktoś mugł niech wyśle foto jak wyglada kompletna chłodnica z witrakiem.
Dzieki za cała pomoc
 
 
 
Anka
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2006, 13:16   

Wiatrak musi być...ja przynajmniej mam..tylko moze mi ktoś powie kiedy wiatrak w pumie się załacza tzn.przy jakim stanie wskaźnika temperatury powinien zacząć pracowac..bo u mnie doszła temp. do L (NORMAL)..i jeszcze stoi w miejscu..:( czy powinnam sie zacząć panikować?
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 25-05-2006, 13:26   

Wentylator koniecznie musi byc na chlodnicy od strony silnika bez niego autko (silnik) bedzie sie przegrzewal latem i podczas jazdy w korkach w miescie. Wentylator rzadko sie włącza chyba ze ktos non stop katuje auto .... U mnie, wiem ze sie wlącza jak auto jest odpalone i dlugo sobie stoi na biegu jałowym okolo 5 min wtedy słychac jak załącza sie wentylator.
Z tego co wiem to chlodnica i wentylator jest taka sama jak w pumach 1.4 czy 1.7
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Anka
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2006, 13:34   

chapter322 napisał/a:
U mnie, wiem ze sie wlącza jak auto jest odpalone i dlugo sobie stoi na biegu jałowym okolo 5 min wtedy słychac jak załącza sie wentylator.

a mozesz przy okazji zerknąc na wskaźnik temp. i sprawdzic na jakiej pozycji sie znajduje strzałka w momencie załączenia sie wentylatora? Dzieki..:)
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 25-05-2006, 14:07   

Aniu hmm ja mam zegary juz te nowsze niz ty ale strzalka jest prawie na polowie zawsze. Wlacza mi sie wentylator tylko jak autko dlugo stoi na wlączonym silniku bo podczas jazdy raczej nie.
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Danae 


Dołączyła: 10 Wrz 2004
Posty: 513
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-05-2006, 21:17   

Anka napisał/a:
Wiatrak musi być...ja przynajmniej mam..tylko moze mi ktoś powie kiedy wiatrak w pumie się załacza tzn.przy jakim stanie wskaźnika temperatury powinien zacząć pracowac..bo u mnie doszła temp. do L (NORMAL)..i jeszcze stoi w miejscu..:( czy powinnam sie zacząć panikować?

Koniecznie sprawdź co masz z wentylatorem lub układem chłodzącym - tak nie powinno być. Wentylator nie powinien doprowadzić do literki L w NORMAL, przy M, góra A już powinien zadziałać jeśli wszystko jest ok. Nam raz w życiu doszło do L - wtedy jak nam się wentylator uszkodził. Także z tym nie ma żartów.
_________________
https://rod-nekla.pl/
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28-05-2006, 12:30   

chapter322, Mam takie same zegary jak ty. I normalna tem pracy oscyluje u mnie okolo polowy wskaznika (minimalnie przed polowa jest wskaznik). Czy u ciebie jest tak samo. I jak daleko powinien wychylic sie wskaznik zeby wlaczyl sie wiatrak. Auto chodzilo z 15min i nic wskaznik dochodzi do polowy i nie podnosi sie wiecej temperatura. Czy wiatrakiem steruje komputer w pumie bo jesli tak to jade podlaczyc pumke pod komba i bede wiedzal czy wszytko jest oki na 100%
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Danae 


Dołączyła: 10 Wrz 2004
Posty: 513
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28-05-2006, 22:07   

No najprościej sprawdzisz to podłączając się pod komputer - który pokaże kiedy wiatrak powinien się włączyć, a jeśli się nie włączy to będziesz wiedział czy to coś z wiatrakiem. Swoją drogą jeśli nie masz wiatraka to chyba widać to gołym okiem ;) Wiatrak jest duży i ciężko go nie zauważyć.
_________________
https://rod-nekla.pl/
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 29-05-2006, 15:27   

Wiatrak juz mam ale auto rozgrzewa mi si emaksymalnie tak ze jest w polowie skali. A jestem ciekaw kiedy sie wlaczy wiatrak. Termostat sprawny, wiatrak sprawny wiec pozostalo do sprawdzenia tylko czy uklad odpowiedzalny za zalaczenie wiatraka jest sprawny.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Danae 


Dołączyła: 10 Wrz 2004
Posty: 513
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31-05-2006, 01:10   

Jeśli temperatura jest w połowie skali (literki R, M) to wiatrak się nie włączy. Temperatura powinna jeszcze trochę podskoczyć, aby się załączył. Jak masz klimę to włącz klimę i sprawdz czy wiatrak chodzi.
_________________
https://rod-nekla.pl/
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31-05-2006, 14:39   

Sprawdze z klima. Od samego wlaceni aklimy wiatrak bedzie sie zalaczal. Ja mam te nowe zegary i nie mam wlasnie tych literek.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Anka
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2006, 21:29   

Normalnie jestem załamana ...mialam dzisiaj niemiłą niespodziewajkę....Od ostatniego mojej wizyty w klubie..temp. w aucie trzymała normę, u mnie literkę R (NORMAL) ale dzisiaj przejechałam zaledwie 20km po mieście (zrobiło się cieplej na dworze)na włączonej klimie i tuż przed dojazdem do domku nagle temp. podskoczyła do A..zatrzymalam się żeby sprawdzić czy działa wiatrak,bo moze taki jakiś wyciszony....i dalej to juz szybka akcja...jak otworzyłam maskę to z węża dochodzącego do chlodnicy poszła para i nastąpił wyciek płynu chłodzącego...Nadmięnię że mimo że płyn w chlodnicy wrzał wiatrak jak stał tak stał...No i teraz mi strasznie smutno..bo jestem unieruchomiona do poniedziałku i zastanawiam się jak dojechac do warsztatu żeby znowy mojej Pumki nie przegrzać...:(
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2006, 23:28   

W takim przypadku nie uruchamiałabym samochodu. Może to być drobiazg, typu przecięty wąż, czy niedokręcony korek zbiornika wyrównawczego płynu, a może poważna awaria...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo