Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Opoya
26-12-2006, 01:31
Wiatrak na chłodnicy
Autor Wiadomość
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2008, 19:59   

Przejeżdżałam dziś koło zakładu, gdzie Shaki naprawiała pumkę - już była do odbioru :grin:

Zatem jak dobrze pójdzie to Sha nie będzie musiała maździny pożyczać ;-)

[ Dodano: 02-07-2008, 19:59 ]
PS. Sorry Shakirko, że za Ciebie odpowiadam, ale wiem, że jesteś strasznie zaganiana ostatnio :sad: dlatego Cię wyręczam :grin:
_________________

 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 24-07-2008, 18:24   

Jak zdjąć wiatrak z chłodnicy razem z tym plastikiem na którym sie trzyma :?: Wlaśnie z tym walcze, i nie mam pojęcia jak do sprawy podejść, bo trzyma sie u góry na dwóch "gumkach" a u dołu na takich jakby zachodzących zatrzaskach, niestety pole manewru jest na tyle małe, ze wentylator nie daje sie wyjąć :cry: Upalił mi sie rezystor wentylatora i nie wiem czy nie przytopił tej osłony. Musze wyjąć i zobaczyć jakich szkód to to narobiło. I jeszcze jedna sprawa - czy można gdzies dokupić złącze (elektryczne) którym jest podłaczony ten rezystor :?: Niestety też sie upaliło :cry: Symbol tego rezystora
Kod:
96FB9A819 AC
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 25-07-2008, 09:54   

Ja zakladalem wentylator wiec powiem Ci ze ja go lekko wyginalem tak zeby z ogry zeszly te zatrzaski co go lapia delikanie z wyczuciem i zejdzie.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 25-07-2008, 13:20   

Dziś, albo jutro bede nad tym ostro pracował, w sumie mam jeszcze kupe innej roboty. Ten rezystor wentylatora chlodnicy można zastąpić zwykłym opornikiem mocy. Wyliczylem że potrzeba 0,1Ohm/90W i dorwałem go w elektronicznym za około 30zł. Do puki nie zdobęde kostki i docelowego rezystora bede na tym jeździł, bo spisuje sie na 5+ :wink: Szkoda ze tak mało ludzi samodzielnie grzebie w pumkach, bo naprawde cieżko na forum o jakieś konkretne informacje na ten temat :sad:

[ Dodano: 30-07-2008, 20:51 ]
Shakira napisał/a:
Niestety padlo na wentylator, rozrusznik jest ok, sam wiatrak tez (był poki sie nie spalił). Mechanik probowal oddzielnie podlaczyc rozrusznik i oddzielnie wentylator, bo jak razem to chodzilo to wywalalo bezpiecznik.


Właśnie skończyłem walke z moim wentylatorem i najpierw Ci Shakira dam dobrą rade. Jeśli twój mechanik próbował podłączać oddzielnie rozrusznik i wentylator, to jedź teraz niech sprawdzi rezystor pierwszego biegu wentylatora chłodnicy, na 99% jest upalony. Nigdy nie pozwalajcie na takie operacje - własnie sam padłem ofiarą takiej kombinacji :( Bez tego rezystora wentylator chłodnicy nie będzie sie załączał razem z kilmą, a jego praca jest NIEZBĘDNA do prawidłowego działania klimy :!: :!: :!: Dłuższa jazda może doprowadzić nawet do uszkodzenia sprężarki klimatyzacji. Aha i przy wymianie wentylatora każcie mechanikowi sprawdzać ten rezystor pierwszego biegu. Znajduje się on poniżej wentylatora po stronie kierowcy.
 
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2008, 21:45   

tomcio, dzięki za info i pamięć, ale na szczęście obeszło się bez kombinacji, kupiliśmy używany wentylator i jest podłączony jak fabryka nakazuje. Jeśli chodzi o rezystor to znowu na szczęście jest ok, bo początkowo ja panikara szukałam wentylatora z rezystorem, ale uspokoił mnie i obyło się bez dodatkowych kosztów oprócz wiatraka.
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 31-07-2008, 10:31   

No ja sie na tym zdrowo przejechałem wczoraj, upaliło mi też rezystor :/ Naszczeście sprężarka klimy ocalała :cool: Ale dziwna sprawa jest z tym wentylatorem, bo po wyjęciu i podłączeniu pod zasilacz okazuje sie że sie kręci jak głupi... Musze dokładnie przetrzepać ten silnik, może ma jakieś zwarcia na uzwojeniach. Powalcze i zobacze...
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2008, 11:01   

tomcio napisał/a:
dziwna sprawa jest z tym wentylatorem, bo po wyjęciu i podłączeniu pod zasilacz okazuje sie że sie kręci jak głupi...
z moim było tak samo, gdy niezależnie ppracował kręcił jak powinien natomiast z rozrusznikiem nie dość,że praca była spowolniona to już później nie można było odpalić auta, doprawdy toż ta puma to prawdziwy wynalazek
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 31-07-2008, 11:31   

Ja już musze dojść dlaczego sie sie tak dzieje :mrgreen: Z reszta da sie zauważyć że dociekliwy jestem jeśli o prądy chodzi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nie można było odpalić bo upalało bezpiecznik F36 (60A) który również zabezpiecza obwód cewki automatu rozrusznika. Wiem, bo też przez to wczoraj przechodziłem :/
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 31-07-2008, 14:50   

To dodam jeszcze że orginalny rezystor wentylatora chłodnicy ma rezystancje 0,69Ohm gdyby ktoś chciał zastępować.

[ Dodano: 31-07-2008, 16:21 ]
Shakira napisał/a:
gdy niezależnie ppracował kręcił jak powinien natomiast z rozrusznikiem nie dość,że praca była spowolniona to już później nie można było odpalić auta, doprawdy toż ta puma to prawdziwy wynalazek


Już nie taki wynalazek :razz: Coprawda zajeło mi to pare godzin, ale przyczyną takiego zachowania są zwarte zwoje wirnika w tym silniku. Z tego co sie zorientowałem są dwie odmiany - jedna bezkomutatorowa, a druga z komutatorem (tą własnie mam ja). Objawem takiej awari jest właśnie zbyt duży pobór prądu przez silnik wentylatora, zwłaszcza podczas uruchamiania co pali bezpiecznik. Niestety silnik jest nierozbieralny - ja swój rozcinałem zeby podłubać w środku :mrgreen: Jeszcze cechą charakterystyczną tego uszkodzenia jest buczenie silnika podczas kręcenia wiatrakiem.
 
 
 
robertpuma1910 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 1088
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 12-06-2010, 19:15   

Pytanie mam: czy jeśli nie ma czynnika chlodzącego to po włączeniu klimatyzacji ten wiatrak powinien się uruchomić? U mnie nie załącza się i nie wiem czy to normalne czy może walnięty wiatrak?
_________________
Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
 
 
 
Sid0r 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-06-2010, 20:09   

Hmm u mnie dzieje się to samo. Ale nie przy każdym włączeniu klimatyzacji.
 
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2010, 09:34   

robertpuma1910, jest ok - jak nie ma czynnika to wiatrak nie ruszy.
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 14-06-2010, 09:56   

Wiatrak dostaje sygnal z sprezarki. Jesli nie ma czynika to czujnik w sprezarce nie pozwala sie jej zalaczyc. Wiec dlatego wiatrak tez nie drgnie.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 13-06-2014, 10:15   

Witam

Jak powinien zachowywać się pierwszy bieg wiatraka? Na zegarze temp odpowiednia, wskazówka w pionie, a pierwszy bieg wiatraka ciągle chodzi. Spotkałem się już z autami, gdzie wiatrak chodził non stop od momentu odpalenia auta, może w Pumie jest podobnie, ale od momentu gdy silnik ma temp roboczą? Jak wy macie u siebie, czy wiatrak załącza się seriami, czy chodzi ciągiem?
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 13-06-2014, 10:28   

Wiatrak na chłodnicy - 1 bieg, powinien załączać się przy temp cieczy chłodzącej około 87*C. Wiatrak na chłodnicy nie chodzi non stop. Jeśli wyłączysz silnik, a temp będzie większa nawet niż 100*C wiatrak przestanie chodzić.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo