Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 23:23
problem z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
pietras-007 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 52
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-06-2013, 00:29   

brakuje najważniejszej części, płytki ze ścieżkami, tranzystorami itd...

[ Dodano: 06-06-2013, 11:35 ]
szukam przepalonego tranzystora na tej płytce, jego oznakowanei zaczyna się od PH9........... 52-10A miejsce kropek jest przepalone. Na allegro znalazłem tylko coś takiego http://allegro.pl/ph7n52-...3287575967.html

[ Dodano: 07-06-2013, 23:45 ]
Problem załatwiony, wymieniłem przepalony tranzystor. Na razie śmiga dobrze
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 30-06-2013, 15:04   

Miał ktoś problem taki, że regulacja zimne ciepłe działa tak że jeśli ustawi się całkiem na zimne to leci zimne, jak całkiem na ciepłe to leci ciepłe (chociaż nie tak ciepłe jak kiedyś) a ustawienia pomiędzy zachowują się dziwnie. Trzeba przekręcić prawie na max w prawo żeby zaczęło lecieć letnie powietrze.

Można gdzieś kupić nowe trójniki do których podłącza się węże z zaworu nagrzewnicy i chłodnicy?
 
 
ZeRT 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WWA
Wysłany: 02-07-2013, 08:41   

Trójniki zapewne nie będą problemem, choć takie drobiazgi to tylko w autoryzowanych serwisach są dostępne.
Co do działania ogrzewania. Jak chodzi pokrętło? Czy nie jest tak, że chodzi za luźno? Możliwe, że tylko potencjometr jest zużyty.
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 02-07-2013, 10:16   

Ja mam trochę podobnie, bo wydaje mi się, że ustawienia pomiędzy ciepło-zimno czasami jakoś tak wolno reagują i trzeba pokrętło bardziej przekręcić ale ogólnie regulacja ciepło-zimno działa dobrze. Pokrętło chodzi lekko, być może to wina tego potencjometru jak mówi ZeRT. W innych autach regulacja jest na linkę i tam ustawienie temperatury jest natychmiastowe, a w Pumie trzeba chwilkę poczekać na efekt jak ustawię pokrętło w danej pozycji.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-07-2013, 10:59   

sharky napisał/a:
a w Pumie trzeba chwilkę poczekać na efekt jak ustawię pokrętło w danej pozycji.


bo tam gdzie jest na linke,to nagrzewnica jest caly czas goraca, bo plyn przeze nia zawsze leci,a regulacja odbywa sie przez klape w nawiewie. A w pumie regulacja jest przeplywem plynu,to nie ma co sie dziwic, ze musisz troche poczekac nim nagrzewnica sie ogrzeje plynem i odda zgromadzone cieplo. Swoja droga to nie wiem po co tak zawodne rozwiazanie stosowac, te z klapami jest duzo duzo lepsze.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
ZeRT 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WWA
Wysłany: 02-07-2013, 11:38   

Działanie potencjometru łatwo sprawdzić wystarczy sprawdzić jakie napięcie dostaje elektrozawór. Powinna być płynna zmiana napięcia w miarę przekręcania potencjometru. Gdzieś opisywany był test żaróweczki i sprawdzenia poziomu jej rozświetlania :lol: . Może być też tak, że zamykanie-otwieranie elektrozaworu nie funkcjonuje w pełnym zakresie, czyli się nie w pełni otwiera. U mnie tak to wyglądało nim elektrozawór padł całkowicie.
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 06-08-2013, 16:12   

Podepnę się. W moim wypadku jest odwrotnie.

Czasami ustawione na max ogrzewania daje zaledwie letnie powietrze. Po chwili ukrop. Po kilku minutach znowu letnie. Zdarza się też tak, że wszystko jest okej.
Rzecz zaobserwowana nocą przy dłuższej trasie. Jazda z prędkością 90-100km/h.

Strzałka temperatury na zegary rusza się. Temperatura na zewnątrz jakieś 15*C.

Czy to może mieć związek z wymianą panelu sterowania nawiewem czy raczej szukać przyczyny w zaworze nagrzewnicy?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 08-08-2013, 18:59   

Bardzo ładnie widać czy panel sterujący działa jak podepnie się oscyloskop zamiast elektrozaworu.

[ Dodano: 08-09-2013, 14:03 ]
Wymieniłem zawór nagrzewnicy, wymieniłem tranzystor na płytce. Sprawdziłem czy potencjometr działa prawidłowo i dalej ogrzewanie nie chce pracować tak jak być powinno. Jak jest ustawione na zimno to po włączeniu silnika leci zimne. Jak przekręci się na ciepłe to grzeje, w położeniu środkowym grzeje słabiej ale po powrocie na zimne leci letnie ciągle i nie chce przestać grzać.
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 09-09-2013, 13:21   

Wygląda na to, że coś się zacina. Wymieniłeś zawór nagrzewnicy na oryginał?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 09-09-2013, 22:03   

Oryginalny zawór zanim rozpadły się króćce zaczął zachowywać się dziwnie, nie było już tak płynnej regulacji ciepło zimno. Potem kupiłem tani na allegro ale rozleciała się w nim uszczelka od razu. Teraz mam włożony niemiecki zawór kupiony w Inter Carsie firmy Topran. Jakość wykonania jest na dosyć wysokim poziomie.

Przeprowadziłem dzisiaj test żarówki. Sterowanie zaworu działa prawidłowo.

Zastanawiam się czy próbować rozkręcić nowy zawór i spróbować założyć do niego trzpień i cewkę ze starego oryginalnego. Próbowałem zrobić ten manewr w chińskim egzemplarzu ale trochę się to nie spasowało.

Mogę także spróbować zareklamować ten zawór.

[ Dodano: 10-09-2013, 20:36 ]
Sprawdziłem czy sterowanie zaworu działa prawidłowo.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9daF_l63-WA[/youtube]
 
 
darpuslo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2013, 22:37   

Witam wszystkich !
Od zeszłej jesieni też miałem problem z ogrzewaniem - po prostu nie miałem ciepłego nawiewu. A ponieważ kupiłem Pumkę w lecie, więc ciepło nie było potrzebne.
Cóż robić , kupiłem podróbkę elektrozaworu za 120zł i założyłem. Z poczatku było ok, lecz po 2-3 tyg. znowu się spaprało :cry: Ale tym razem było tak, że grzało niemiłosiernie i nie można było za nic zmniejszyć ciepła pokrętłem :???: Ale ponieważ nastała zima więc jeździłem z uchylonymi szybkami :smile:
Po zimie znowu zmieniłem na ten elektrozawór, który tylko dawał zimno i znów było ok! Ale ile tak można??? Wymieniłem więc tyrystor na płytce z elektroniką i nic , kupiłem cały panel sterowania ciepłem i klimą - wymieniłem i nic . Elektronika po podłączeniu do miernika dawała prawidłowe impulsy!
Pozostało tylko jedno - elektrozawór !
Rozebrałem na kawałeczki ten, który był w Pumce , gdy ją kupiłem. Po długich oględzinach stwierdziłem , że wewnętrzny element z uszczelkami, który powinien się przesuwać wzdłuż osi i pod wpływem impulsów z cewki zamykać lub otwierać przepływ płynu jest po prostu za długi i w związku z tym zamyka wlot cały czas. Ale jak mógł się wydłużyć??? Stwierdziłem potem , że był złożony z dwóch różnych i zamontowany aby tylko był!!!
Zdjąłem i rozmontowałem ten drugi , który tylko grzał. I po obejrzeniu stwierdziłem , że okrągły wałeczek, na końcu ośki , który jest wciągany i wypychany siłą impulsu cewki -jest po prostu luźny i przesuwa się lużno po ośce ( pokazałem to na zdjęciu )
Po zagnieceniu końcówki na ośce ( zaznaczyłem strzałką ) , zmontowaniu i założeniu jest wreszcie super :lol: Mam ciepło i mam zimno i to tylko po roku zmagań :wink:
Oto link do zdjęcia rozmontowany elektrozawór
Jeśli macie takie kłopoty z ogrzewaniem, rozmontujcie elektrozawór , to jest łatwe , a i samo urządzenie jest proste w konstrukcji i wiele tam nie ma do popsucia .
To co ja znalazłem to po prostu niechlujstwo w montażu!!!
Sorki za tyle pisania , kto doczytał chwała mu i powodzenia w naprawianiu :564:
_________________
Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-09-2013, 07:58   

darpuslo, zamiast kupować te śmieci z chin lepiej od razu kupić oryginał.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
darpuslo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2013, 09:02   

WieSiu wbrew pozorom oba elektrozawory niczym się nie różnią . Znalezienie tej usterki o której pisałem jest warte tych 200zł , które zaoszczędziłem. :razz: Zamiast narzekać na chinoli warto rozebrać zepsuty elektrozawór i spróbować naprawić , a nie od razu do śmietnika. :smile: Te niby oryginały często robione są w tych samych fabrykach ,tylko mają inne napisy.
Pozdrawiam :564:
_________________
Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-09-2013, 07:48   

http://www.ford-esklep.pl...51981-FORD/1693

Chyba 100zł zaoszczedziles,jakbys kupił wcześniej to by kosztował 180zł. Akurat jakość oryginału jest ok. Ale jak lubią się bawić i brudzić to może warto oszczędzać. Ale w zimie nie chciało by mi się tego robić ryzykując zamiennik.

Co innego jakby ta część kosztowała 400 lub więcej zł, wtedy warto zaryzykować
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
darpuslo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-09-2013, 09:19   

Akurat zły przykład podałeś , bo jak widać na stronie " produkt niedostępny " :sad: i dlatego ludzie kupują zamienniki . A poza tym 236zł - 100zł = 136zł plus koszty przesyłki :wink: , a oryginały też się psują. Zamykam dyskusję , bo te forum służy do pomocy i rady innym , a nie do dyskusji o wyższości jednych części nad innymi. Są gorsze i lepsze zamienniki i oryginały . Jednak wszystko jest tak zrobione aby się szybko popsuć , bo fabryki muszą produkować i sprzedawać :razz:
pozdrawiam
_________________
Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo