Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
27-12-2006, 10:02
Lżejsze koło zamachowe
Autor Wiadomość
dr.Killer 


Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 115
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 05-09-2006, 19:01   Lżejsze koło zamachowe

Czy ktoś ma lub słyszał o lżejszym kole zamachowym w pumie 1,7 jak to się spisuje i jak mocno było odlżone

ps czy koło zamachowe od jakiegoś innego auta pasuje 1,7 :692:
_________________
FOTKI ZE ZLOTÓW MUSTANGA

DO PRZODU BOKIEM...
Ostatnio zmieniony przez dr.Killer 05-09-2006, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
damianroy
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2006, 20:57   

Witam
Kiedy byłem posiadaczem Opla calibry to dokonałem takiej modyfikacji. Zabieg odciążenia koła zamachowego poprawia dynamikę silnika i lepiej będzie się wkręcał na obroty ale straci na momencie obrotowym. Wykonuje się dość prosto, stacza się kolo zamachowe na tokarce, potem wyważa i montuje, można odchudzić chyba max o 25% (choć słyszałem o przypadkach do 50% ). Jedynym minusem tego zabiegu była gorsza kultura pracy silnika tzn : przy jeździe na niskich obrotach były odczuwalne lekkie poszarpywania, czego nie było na oryginalnym kole .
Operację odciążenia koła najlepiej dać do zrobienia dobremu fachowcowi , bo źle wyważone koło może narobić baaardzo dużo szkód.
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-09-2006, 09:33   

Koło zamachowe po takiej operacji powinno być wyważone razem z wałem. Prócz tego należy pamiętać że lżejsze koło zamachowe spowoduje trudnośći w jeździe po górskich drogach właśnie z powodu straty momętu i przeniesienia go w górny zakres obrotowy.
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
Ostatnio zmieniony przez Lukas 09-09-2006, 10:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
baq
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2006, 10:30   

pasuje od fiesty 1.25 i od fiesty 1.4 mowa oczywiscie o wersjach mk4
z rzeczy ktore udalo mi sie zaobserwowac to owszem szybsze wkrecanie sie na obroty i tak jak kolega powiedzial gorsza praca na jalowym
jesli chodzi o moment topo hamowaniu i tak mi wyszlo 6 nm wiecej niz w serii wiec :)
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 08-09-2006, 10:54   

ile moze kosztować takie koło i robocizna?
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-09-2006, 14:29   

Zapytaj Pawła :694:
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 08-09-2006, 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 08-09-2006, 15:12   

no tak..........dawno juz nic z nim nie mialem do czynienia i zwyczajnie zapomnialem......
 
 
 
dr.Killer 


Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 115
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 08-09-2006, 17:49   

Szczerze mówiąc mam dosyć spore doświadczenie z lżejszym kołem zamachowym tylko że w maluchu i bardziej mi tu chodziło jak to się sprawuję w seryjnej pumie.

Bo tak prawidłowo przy zmianie wałków na mocniejsze, zalecane jest zmiana koła zamachowe na lżejsze tak od 10% do 30% i oczywiście można więcej ale to raczej stosuje się na rajdy, np. z koła zamachowego 7 kg na 1,5 kg hehe to masakra ale widziałem takie patenty

Z tym problemem w górach to jakiś żart hehehe zwłaszcza przy takiej mocy silnika.

Jedyne co jest do zauważenia to że na najniższych obrotach ciężej mu ruszyć i może minimalnie spaść max prędkość i tak normalnie to się trochę na większych obrotach jeździ, ale wiadomo im mocniej się odciąży koło to te rzeczy są bardziej zauważalne ale tak przeważnie się robi 15-20% wiec nie wiele się powinno pogorszyć

Z tym że na biegu jałowym może się pogorszyć to właśnie nie wiem jak to jest przy pumie bo przy takiej zmianie powinno się kompa zrobić albo zmienić wałki.


Jeśli chodzi o ceny odleżenia koła to ok. 80-100zł z wyważeniem, ale to ważne by wywarzył to fachowiec
_________________
FOTKI ZE ZLOTÓW MUSTANGA

DO PRZODU BOKIEM...
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-09-2006, 10:21   

Do wyścigów górskich są zakładane cięższe koła zamachowe.
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 28-06-2007, 13:07   

odgrzebałem stary temat. Akurat mam auto u Pawła i zastanawiam się nad tym lżejszym kołem. czy ktoś zna w Wawie lub okolicach dobrego fachowca od tego? zeby dobrze wytoczyl i wyważył? czy ceny uległy zmianie?
 
 
 
PUMAFan 
Matiasz


Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 317
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-06-2007, 13:25   

Snaco jeśli mogę powiedzieć myślę że w takiej jednostce jak 1,7 vct zmiana ciężaru koła zamachowego niewiele pomoże gdyż zyskując na przyspieszeniu (zaznaczę że nienwiele) stracisz na predkości maxymalnej zastanowiłbym się czy gra jest warta świeczki
_________________

 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 28-06-2007, 13:34   

Mysle ze warta. MAx predkosc jak narazie uzyskalem raz. W zeszlym roku na autostracie w Trójmieście. a 99,99 % jazdy mam po miescie.........gdzie najszybciej jade ze 160. NAwet jak mi spadnie max predkosc o 10-20km/h to nic wielkiego sie nie stanie.... A skoro w zakorkowanym miescie bede lepiej przyspieszal, szybciej zmienial pasy, etc itp. To to jest to co mnie interesuje.... Zreszta nawet gdybym jezdzil czesto w trasy..... to ile jest dróg gdzie mozesz sie cieszyc max. predkoscia i to jadac po bezpiecznej drodze?
Poza tym mowisz ze niewiele..... zawsze cos...kolejnym razem dlubnie sie cos innego...i tak ziarnko do ziarnka.... :-)
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28-06-2007, 13:52   

Snaco napisał/a:
odgrzebałem stary temat. Akurat mam auto u Pawła i zastanawiam się nad tym lżejszym kołem. czy ktoś zna w Wawie lub okolicach dobrego fachowca od tego? zeby dobrze wytoczyl i wyważył? czy ceny uległy zmianie?
kolo z foesty 1.25 jest lezejsze i nic nie stracisz na max predkosci. Sprawdzone to na bank na silniki 1.7 nie umnie .
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-06-2007, 13:55   

Snaco, pogadaj z Pawłem, z tego co pamiętam, nie polecał odelżonego koła do tego silnika.

PS. zamiast koła polecam zainstalowanie Bluefina. Poprawi parametry bez ingerencji w silnik.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28-06-2007, 14:00   

Bluefin jest jednak bardziej kosztowny. A znasz moze obecny jego ceny??
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo