Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 18:19
Wariator faz rozrządu
Autor Wiadomość
nomka 
&płomyczek


Dołączyła: 24 Mar 2007
Posty: 2751
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-2007, 13:41   

Co do kodu to miałam już dwa albo trzy razy kasowany (w tym raz przez Opoyę), jak widać powraca.

I wierz mi Hadzi, że ten mój klekot (pumkowy) też mnie bardzo martwi, szczególnie, że teraz jak kupię nowe opony to suchy chleb będę jadła, a co dopiero myśleć o wizycie u mechanika :sad:
_________________
Chrysler Crossfire 3.2 V6 ;)
 
 
 
Izabella 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączyła: 13 Lis 2007
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-11-2007, 23:44   

Co o tym myślicie? Pumke mam miesiąc, wszystko było dobrze. Tydzień temu wymieniałam rozrząd u mechanika, który już pare lat robi wszystko w calibrze moich znajomych. Polecony, więc myśałam, że wie co robi.
Po wymianie pumka jest głośniejsza na pierwszym i drugim biegu, ale mogłabym pomyśleć, że to tłumik, bo jest zużyty, ale wcześniej nie był tak głośny. Druga sprawa to na pierwszym i drugim biegu szybko nabiera obrotów, huczy, ale przyspieszenia nie ma.
Mój misiak mówi, że żeby wymienić rozrząd w pumie trzeba mieć specjalne klucze blokujące, żeby przy założeniu trafić w te same zęby, czy coś takiego, jakiś kąt musi być zachowany. Klucze są bardzo drogie, więc wątpię czy mechanik je miał, więc robił to na chybił trafił.
To jest przyczyną opóżnionego przełączaniaVCT. Napiszcie co o tym sądzicie? Żałuję, że nie robiłam tego w serwisie, bo teraz będę musiała do mechanika się udać z żądaniami. Gdzie zmieniacie rozrząd?
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 18-11-2007, 14:32   

Izabella napisał/a:
Mój misiak mówi, że żeby wymienić rozrząd w pumie trzeba mieć specjalne klucze blokujące, żeby przy założeniu trafić w te same zęby, czy coś takiego, jakiś kąt musi być zachowany. Klucze są bardzo drogie, więc wątpię czy mechanik je miał, więc robił to na chybił trafił.

to prawda. W 1,7 są zmienne fazy więc wymiana rozrządu jest bardziej skomplikowana niż w zwykłych silnikach. Jeśli jest to doświadczony mechanik to pewnie wie jak to zrobić i pewnie takie zabawki ma, bo jest więcej aut z zmiennymi fazami. Chyba że to jakiś amator.

Izabella napisał/a:
na pierwszym i drugim biegu szybko nabiera obrotów, ale przyspieszenia nie ma.

to typowe objawy zużytego sprzęgła.
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Izabella 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączyła: 13 Lis 2007
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-11-2007, 19:44   

Dziękuję, zobaczę u mechanika co z tym sprzęgłem, tym razem u innego dla porównania. Mechnik doświadczony napewno, ale jestem już spokojniejsza. Tylko czytałam w książce o pumach, że klucz blokujący do pum jest inny niż wszystkie, myślisz, że z innym kluczem mechanik sobie poradził? Doświadczenie ma, ale napewno nie na pumach :wink: , i nie wiem czy nie jest naciągaczem bo mówił, że olej mam czarny, a tata sprawdzał i powiedział, że jest w bdb stanie :smile:
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 18-11-2007, 21:17   

Izabella napisał/a:
Tylko czytałam w książce o pumach, że klucz blokujący do pum jest inny niż wszystkie, myślisz, że z innym kluczem mechanik sobie poradził

jeśli chodzi o rozrząd w 1,7 to pisze tylko to co sam wyczytałem bo sam mam Pume 1,4 więc tam jest rozrząd normalny :)
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 31-03-2008, 23:59   

I u mnie mechanik podejrzewa wariator faz rozrządu, tak samo jak i wyjechane uszczelniacze czy cosik takiego... Faktycznie też miałem niezły klekot, który coraz bardziej sie nasilał...
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 03-04-2008, 18:28   

a ile masz oleju? klekot może być spowodowany popychaczami zaworów
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 03-04-2008, 18:44   

No wlasnie jest u mechanika takze nie powiem Ci ile jest oleju... Może jutro u niego bede to pogadam... Ale właśnie oddałem go przez to ze silnik zjadał w ciul oleju :/
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 03-04-2008, 19:08   

a apropo uszczelniaczu to wspomniał które? zaworowe, wału?
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 03-04-2008, 23:47   

Uszczelniacze zaworowe

[ Dodano: 07-04-2008, 11:21 ]
Tak wiec - mechanik nie podjął sie naprawy wariatora faz... No cóż, bede szukał następnego, pozatym musze odebrać auto bo na weekend jest mi potrzebne. Głowice oddam do naprawy, chyba ze te uszczelniacze można jakoś inaczej zrobić...
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
zami3 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-09-2009, 10:40   

Witam,
wyskakuje mi na komputerze blad P1383-nastawinik wałka rozrzadu. wymieniłem wczesniej czujnik polozenia walku rozrz. bo sadzilismy ze moze byc to, ale prawdopodobnie bedzie to wariator. macie z nim jakies doswiadczenie?podpialem go pod aku zeby spr czy chodzi i tylko delikatnie slychac zeby chodzil, wlkasciwie jakby sie nie ruszal, on ma "caly" chodzic??slychac tylko taki deliktany stukot. a druga sprawa to macie moze na sprzedaz wariator?i jeszcze mam pytanko odnosnie tego czy trzeba rozrzad caly rozbierac zeby sie dostac do niego, bo po sciagnieciu pokrywy dostalem sie jedynie do filterka od wariatora, ktory był czysciutenki.
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-09-2009, 13:25   

P1383 czyli zbyt duże opóźnienie kąta wyprzedzenia wałka rozrządu. Układ zmiennych faz skłąda się nie tylko z wariatora który jest przykręcony do wałka ale też z elektromagnesu (też na wałku) który jest odpowiedzialny za odpowiednie rozdzielanie oleju który porusza wariatorem. Ja widziałem jak wygląda środek wariatora i jestem zdania że on raczej nie może sie zepsuć ponieważ zbudowany jest na bazie zębów metalowych bez przerwy zalanych olejem. To co powoduje opóźnienie to wadliwie działąjący elektromagnes któy nie do końca się otwiera bądź się zacina nie dając odpowiedniego ciśnienia na wariator. Elektromagnes kosztuje 1100 złotych i żeby go zamontować trzeba wyjąć cały wałek rozrządu. Podłączając jak to napisałeś wariator pod akumulator tak na prawdę podłączyłęś tylko eketromagnes.
 
 
 
zami3 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-09-2009, 13:52   

wojteks, a da sie naprawic jakos ten elektromagnes?widze ze masz duzą wiedze, bylem, u 4 mechanikow i zaden nie umiał mi odp co zrobic. bo objawem jest to ze auto przy 5tys obr. nie jedzie juz dalej, zatrzymuje sie na tych obrotach i ponadto wiecej niz 160km/h nie "pojdzie". czy Twoim zdaniem jest to wina tego elektromagnesu?podpinajac go pod aku slyszalem takie "tykanie" jakby sie załączał, wiec nei wiem jak go mozna spr, u mechanika zostawie pewnie set zł i nic nie zrobią, a wyłozyc 1000zł nie bardzo mi sie usmiecha..
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-09-2009, 14:06   

Nie za bardzo widze sposób na naprawienie elektromagnesu jest to takie element którego raczej nie da sie rozłożyć.
 
 
 
zami3 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-09-2009, 14:54   

no to czyli niezaciekawe;/ a zeby wymienic go to trzeba rozrzad sciagnac tak?(czyli 200zł znow dochodzi;/ yhh
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo