Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolki ABS i TCS
Autor Wiadomość
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2008, 09:23   

TCS działa tylko do 20 lub 25km/h.
Noalan, albo ja sie krece albo Ty coś motasz... To w koncu pala sie Tobie te kontrolki? Jak sie zapalaja to tylko po właczeniu auta czy cały czas?
 
 
Noalan 
Big Forehead


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 158
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-09-2008, 12:35   

No to Ty się kręcisz :wink: bo napisałem, że "w ogóle nie działają w żadnym z przypadków", czyli się wcale nie świecą. Czy jest na zapłonie, czy nie, czy już odpalony, czy w trakcie jazdy itd... Dlatego pierwszy post zacząłem od tego, że dużo osób pisze o nie gasnących kontrolkach, a mnie się w ogóle nie chcą świecić. Jaśniej już nie potrafię napisać :cry:
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2008, 12:37   

moze zaroweczka jest od nich odlaczona bo np padl czujnik czy cos i ktos odlaczyl przed sprzedaza auta?
 
 
Noalan 
Big Forehead


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 158
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-09-2008, 20:11   

A czy ktoś wie co może się stać w razie jakiegoś spięcia, a zamiast bezpiecznika jest, za przeproszeniem, zwykły drut, który nie może ulec przepaleniu? Bo boję się, że takie spięcie mogło mieć miejsce po zastąpieniu bezpiecznika drutem.
BTW Też ludzie mają pomysły...
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 01-10-2008, 18:22   

Nadszedł czas aby pomyśleć nad świecącymi kontrolkami, a szczególnie nie działającym ABSem. Zima idzie :P
Może pamiętacie, jakiś czas temu wysiadł mi ABS i TCS, świecą kontrolki non stop.
Zaczęło się tak że podczas jazdy było czuć i słychać włączający się bez powodu ABS, aż zaświeciły kontrolki i już nie zgasły. Oczywiście wtedy ABS i TCS przestał działać. Jestem nauczony jeździć z ABSem więc w zimie może być niespodzianka.
Chce się za to wziąść, jeśli ABS nie wysiadł nagle, tylko najpierw sam się włączał bez powodu, możliwe że czujniki (pierścienie czy co to tam jest) są zabrudzone. Kolega mi mówił że opiłki gromadzące się pomiędzy pierścieniami mogą spowodować ich nie działanie. Czy coś podobnego, nie znam się na tym, nie widziałem jeszcze tych czujników na oczy.
Myślę że jakoś się do nich dostanę i poczyszczę, może to jest powód ich nie działania.
I tutaj sprawa dla was. Jak się tam dostać?? Gdzie one są?? co jak odkręcić po kolei. Na pewno koła, ale co potem, bębny z tyłu i co dalej?? A jak z przodem?? Trzeba zdejmować tarcze??
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 01-10-2008, 21:13   

Noalan napisał/a:
A czy ktoś wie co może się stać w razie jakiegoś spięcia, a zamiast bezpiecznika jest, za przeproszeniem, zwykły drut, który nie może ulec przepaleniu? Bo boję się, że takie spięcie mogło mieć miejsce po zastąpieniu bezpiecznika drutem.
BTW Też ludzie mają pomysły...


Mogło Ci uszkodzić cały kontroler ABS/TCS. Dodam że kontrolka od TCS NIE ŚWIECI sie podczas pracy tego układu, i elegancko go idzie wyczuć nawet na suchej nawierzchni, tylko trzeba stanąć gdzieś na żwirku albo piasku, skręcić do oporu kierownice i gwałtownie ruszyć. Powinna być słyszalna praca tego układu (a dokładnie elektrycznej pompy hamulcowej). Bartolomeo - od strony elektronicznej moge pomóc, mechanicznej niestety :cry:
 
 
 
Martinn 
Foka ST 170


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 344
Skąd: Skarżysko Kamienna
Wysłany: 01-10-2008, 22:24   

tomcio napisał/a:
skręcić do oporu kierownice i gwałtownie ruszyć
Takie zabiegi skracają żywotność przegubów :wink: A co do czujników to z tyłu z tego co pamiętam oprócz zdjęcia bębnów trzeba też zdjąć szczęki i będzie widać czujnik. Z przodu nie wiem bo nic nie musiałem tam jeszcze robić :wink:
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 01-10-2008, 22:42   

bartolomeo napisał/a:
Chce się za to wziąść, jeśli ABS nie wysiadł nagle, tylko najpierw sam się włączał bez powodu, możliwe że czujniki (pierścienie czy co to tam jest) są zabrudzone. Kolega mi mówił że opiłki gromadzące się pomiędzy pierścieniami mogą spowodować ich nie działanie. Czy coś podobnego, nie znam się na tym, nie widziałem jeszcze tych czujników na oczy.
a więc tak masz rację czujnik abs odbiera sygnał idący przez ten pierścień, jest on na piaście. Właśnie brud zakłóca działanie tego układu. Najlepiej czyścić nie zdejmując piasty z pierścieniem bo zazwyczaj się go pognie i po jabłkach , zdejmiesz tarcze i bedziesz miał pierścień na dłoni, hmmm pogięty pierścień tez może być przyczyną Twojego problemu. Co do czujnika to jest on przy zwrotnicy zaraz pod mocowaniem drążka, jest tam dobrze widoczny przewód idący do czujnika. Wymiana czujnika jest przetegowana jak w ruskim :)
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 01-10-2008, 23:11   

Martinn napisał/a:
Takie zabiegi skracają żywotność przegubów


Jak raz tak zrobisz to nic sie nie stanie, zwłaszcza że to będzie robione na żwirku czy piasku. Sam tak testowałem i pumka śmiga :mrgreen: Ps. dodam ze mi przegub poszedł podczas kręcenia bączków na lodzie...
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 02-10-2008, 14:34   

no i wałek, tzn kilka wałków :/
żeby ściągnąć bębny i dostać się jakoś do pierścieni z ABS trzeba odkręcić śrubę rozmiar chyba 30, tylko że ja nie mam takich wielkich kluczy nasadowych. Pojechałem więc do babci, u babci był 27,28,32 ale nie ma 30 więc tylnych pierścieni nie sprawdziłem.
Jeśli chodzi o te czujniki z ABS na tyle (to co wymieniał Hadzi), takie niby złączki połączone razem z przewodem który idzie do kostki. Nie mogę za nic w świecie odkręcić tej śrubki. Nie można w ogóle nałożyć klucza tak jest schowana. Więc nie mogę odpiąć czujników aby je ewentualnie przeczyścić.
Z przodu nie umiałem odkręcić tarczy, bo obraca się całe kółko, jest co prawda dziura aby sobie pomóc blokując tarczę, ale jest to tak zapieczone że nie mogę ruszyć. Jeśli chodzi o czujniki z przodu, czyli znowu niby złączka razem z kablem która idzie sobie od koła gdzieś tam pod maskę. Odkręciłem śrubę ale nie mogę wyciągnąć tego czujnika.
Działa chyba on na takiej zasadzie że, za tarczą jest jeszcze jedna tarcza, nie wiem czy jest to komplet z tarczami hamulcowymi czy osobno, ale jest ona taka dziurkowana, rowkowana. Czujnik chyba kontroluje przemieszczanie się tych rowków względem tego właśnie czujnika. Trochę na końcu czujnika było brudu, wyczyściłem ale nic to nie dało.

Chyba najlepiej zrobię jak podjadę pod kompa i mi powiedzą czy to czujnik i na którym kole.
Jak dostanę ten klucz nasadowy to spróbuje powalczyć z tymi tylnymi pierścieniami.
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Martinn 
Foka ST 170


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 344
Skąd: Skarżysko Kamienna
Wysłany: 02-10-2008, 14:50   

Ostrożnie z tymi czujnikami z tyłu bo łatwo je uszkodzić przy demontażu. Po latach są zapieczone i rzeczywiście ciężko je wyciągnąć. Lepiej dostań się od strony bębnów i wtedy przeczyść :wink:
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 02-10-2008, 15:02   

bartolomeo napisał/a:
Z przodu nie umiałem odkręcić tarczy, bo obraca się całe kółko
odkręcasz zacisk i ściągasz tarczę :wink:
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 02-10-2008, 17:55   

Martinn napisał/a:
Lepiej dostań się od strony bębnów i wtedy przeczyść

nie mogę ściągnąć tych bębnów, chyba że można je zdjąć bez odkręcania tej wielkiej nakrętki na piaście, chociaż wątpię

markko napisał/a:
odkręcasz zacisk i ściągasz tarczę

ale jaki zacisk?? tą wielką nakrętkę na piaście?? nie mogłem jej ruszyć bo cała tarcza się obraca

może coś źle robie??
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Martinn 
Foka ST 170


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 344
Skąd: Skarżysko Kamienna
Wysłany: 02-10-2008, 18:25   

Niestety musisz odkręcić tą nakretkę, ale naprawde nie ma z tym dużo pracy. Jak ją odkręcisz to obstukaj bęben młotkiem żeby szczęki się ciut cofnęly i wtedy lżej będzie zdjąć :wink:
 
 
 
Paola 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączyła: 11 Sie 2007
Posty: 1138
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2008, 20:21   

To tak specjalnie :

A wracając do temat czy bezpiecznik nr 13 to na pewno jest od TCS?
_________________
Puma Roku 2008:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2397
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo