Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuleje TYŁ wymiana
Autor Wiadomość
Pumiak
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2007, 07:44   Tuleje TYŁ wymiana

Witam,
Czy ktoś z szanownych Forumowiczów wie lub wymieniał własnoręcznie tuleje (chyba) tylnej belki. Interesuje mnie dokładnie to mocowanie przed tylnym kołem patrząc na auto z boku. Przy "szarpaniu" za koło widać zdecydowany luz na tym mocowaniu.

Dziękuję,

Pozdrawiam
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 07-05-2007, 08:13   

Codzi ci pewnie o tuleje metalowo gumowe bez prasy ich nie wymienisz bo nalezy je wycisnac i ponownie wcisnac nowe. Bez dojscia do jakies praski nie ma sznas. Moim zdaniem robota nadaje sie juz do mechanika chyba ze masz dostep do prasy to we wlasnum zakresie zrobisz to bez problemu.
Ostatnio zmieniony przez Mr.Maya 07-05-2007, 12:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bekey 
my pure delight


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączyła: 03 Paź 2005
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2007, 12:25   

ja jestem tuz przed wymianą tulei tylnej belki, mechanik powiedzial, ze duzo pracy z tym bedzie, pume zostawie na caly dzien w warsztacie, koszt tulei to koło 60 zł, za wymianę grosze :smile:

Myśle, ze spokojnie powinienes oddac pume do mechanika, proponuję naszego klubowego, Adama, widze, ze z Wawy, wiec nie powinno być kłopotu :wink:

pozdro
 
 
 
ksolk 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 357
Skąd: Olkusz
Wysłany: 07-05-2007, 23:22   

dziś kupiłem tul. tylnej belki po 65zł szt.
_________________
Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM
 
 
 
Bacha 
& Łasia


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005
Posty: 587
Skąd: Nisko
Wysłany: 08-05-2007, 15:16   

ja jakiś miesiąc temu wymieniłem i teraz jest genialnie :mrgreen: sama wymiana trwa niedługo wraz z kolegą przy pomocy dużego imadła zamiast prasy trwało to około 3 godzin ... Łasia
_________________
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* :-P ...
 
 
 
konri87 
& Magda


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 519
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-05-2007, 18:58   

A po co je wymieniacie? :D
Za co są odpowiedzialne te tuleje?
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2007, 19:13   

konri87, nie mamy co z kasa robic i ot tak wymyslamy sobie! :mrgreen:
 
 
konri87 
& Magda


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 519
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-05-2007, 19:18   

Hadzi, może nie wierzysz ale ja się naprawdę nie znam ni w ząb na samochodach pod kątem technicznym i pytam poważnie...
:cool:
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2007, 19:20   

:shock: a ja myslalem ze zatrujesz :oops: ale pociesze Cie - ja tez sie nie znam! :mrgreen:
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2007, 19:57   

dobra, dobra :razz: jaja sobie robicie,ze sie nie znacie tere fere :mrgreen:

[ Dodano: 09-05-2007, 19:59 ]
Pumiak, ja bym jednk na twoim miejscu podjechala do mechanika, bo to wlasciwie kwestia "paru zlotych"
 
 
konri87 
& Magda


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 519
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-05-2007, 20:12   

Wiedziałem, że tak będzie. Ja technicznie potrafie tylko sprawdzić poziom oleju i dolać płyn do spryskiwaczy...
Nie wiem jak Hadzi ale mi możecie odpowiedzieć, bo jaj sobie nie robię.
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2007, 21:41   

konri87, wiesz, tyleje to takie laczenia zawieszenia z autem! poniewaz zawias sobie pracuje mniej lub bardziej :) drgania przenosza sie na nadwozie ktore bez tych tulei z czasem by szlak trafil, a dzieki tym łaczeniom gumowo-metalowym tez drgania sa "amortyzowane"! z czasem te gumy sie wybijaja i zaczyna stukac, walic itd! Wymienia sie nie tylko dlatego ze halasuja ale dlatego ze z czasem gdy te gumy by calkiem sie wybily to zaczelo by sie niszczyc podwozie!
Ale ja sie nie znam, wiec jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi! Napisalem to w taki (chyba) bardzo prosty sposob! :)
 
 
konri87 
& Magda


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 519
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-05-2007, 21:50   

Całkiem logicznie to brzmii, tak może być :D
Dzięki, kumam :)
 
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2007, 21:56   

konri87, odpowiem ci na pierwsze twoje pytanko czyli po co wymieniamy, u mnie np stukalo sobie z tylu na jakis wzgorach=pagorkach na naszych polskich jezdniach,czasem mialam wrazenie,ze auto jakos mi ucieka, jednym slowem niestabilne, wymienilam i od razu jest sztywniej,stabilniej no i juz nie stuka, wymiana tak malej czesci zapobiegnie wymiany wahaczy, natomiast co do drugiego pytanka to wiem tyle,ze na tylnej belce (poprzecznej) osadzone sa tuleje, ktore w jakis sposob sa polaczone z wahaczem pewnie za pomoca sworznia

p.s. jesli sie myle to poprawcie mnie

[ Dodano: 09-05-2007, 21:57 ]
Hadzi, ale ci sie przyjemnie pracuje
sio do domu :grin:
 
 
konri87 
& Magda


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 519
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-05-2007, 22:32   

Ok, fajnie wiedzieć, thx :smile:
... a jeszcze zapytam czy z przodu też są tuleje?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo