Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana przekaźnika wentylatora chłodzenia silnika /bieg I
Autor Wiadomość
Klaudia
[Usunięty]

Wysłany: 21-06-2010, 21:24   Wymiana przekaźnika wentylatora chłodzenia silnika /bieg I

Może ktoś z Was drodzy Forumowicze spotkał się z podobnym problemem: od jakiegoś czasu wentylator chłodnicy załącza mi się na drugim biegu. Przypuszczam, że tak jest, gdyż wentylator chłodzenia silnika załącza się dopiero w momencie, gdy wskazówka osiąga dość niebezpieczne wartości temperatury, inaczej: zbliża się do czerwoneggo pola. Kiedyś zrobiłam taki eksperyment: autko sobie chodził pod domem około 30 min. i wentylator włączył się właśnie w momencie , gdy wskazówka przekroczyłą 3/4 pola normal- a więc późno. Tak jakby wogólne nie włączył się I bieg wentylatora. I teraz chciałabym się bliżej przyjrzeć przekaźnikowi IX (ciemnozielony) z dodatkowej skrzynki biebzpieczników. Jak wygląda wymiana takiego przekaźnika? Z tego co się orientowałam nie wychodzą one tak prosto jak bezpieczniki. Wczęsniej chciałam jeszcze zerknąć na bezpiecznik nr 36 (żółty) odpowiedzialny za wentylator chłodzenia silnika i rozrusznik. :) W instrukcji piszą, że aurat ten bezpiecznik warto wymienić bezpośrednio w Fordzie. Wnoszę, że nie piszą tego bez powodu. Co radzicie?
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-06-2010, 22:21   

mam to samo o czym piszesz ale podejrzewam że może to być wina tzw. termowlącznika wentylatora. nawet nie dawno pytalem na forum o ten termowlącznik ale nikt nie odpowiedzial. może teraz ktoś nam pomoże. pozdrawiam
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Klaudia
[Usunięty]

Wysłany: 21-06-2010, 22:31   

Hm...u mnie niby ten czujnik wentylatora jest sprawny. Przekopałam Internet, ale jakoś nie mogę doszukać się informacji. Powinnam coś więcej wiedzieć na ten temat w czwartek. Dam znać.

[ Dodano: 21-06-2010, 22:34 ]
P.s. Czy w ogóle ruszałeś przekaźniki? Może ingerowałeś w ten nieszczęsnybezpiecznik nr 36 odpowiedzialny za wentylator chłodzenia silnika i rozrusznika? (dodatkowa skrzynka bezpieczników):) Inaczej, jakie kroki poczyniłeś i co okazało się niepowodzeniem ;)

[ Dodano: 21-06-2010, 22:35 ]
poprawka: rozruznik, nie "rozrusznika":)
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2010, 22:50   

Sprawdź rezystror dmuchawy. Jego uszkodzenie daje taki właśnie efekt (włączanie wiatraka tylko na 2 biegu).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-06-2010, 22:16   

Opoya napisał/a:
Sprawdź rezystror dmuchawy

Opoya, czy chodzi o ten który steruję nadmuchem wewnątrz auta? jeżeli o ten to jam go wymienionego jakiś rok temu bo się spalil. wentylator na chlodnicy wlącza mi się bardzo późno i na drugi bieg od razu!
Klaudia, nie grzebalem w przekaźnikach ale może po Twojej sugestii to zrobie
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-06-2010, 22:24   

bania, nie o ten chodzi, od chłodnicy a nie od nawiewów.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-06-2010, 07:13   

Boogie, ok wlasnie chcialem się upewnić czy dobrze rozumie. o tę część pytalem w innym temacie! czy ktoś wie gdzie to można kupić, albo czy można to naprawić albo chociaż jak to sprawdzić?
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-06-2010, 11:55   

Rezystor wiatraka chłodnicy i rezystor dmuchawy to dwie różne części. Rezystor wiatraka jest na dole wiatraka od strony silnika. Naprawić nie da rady, trzeba kupić.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 23-06-2010, 22:43   

jak sprawdzić, czy rezystor działa, czy nie, czy jest uszkodzony, gdzie on wogóle się znajduje? mówię o rezystorze dmuchawy
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 23-06-2010, 22:56   

Poprostu jeżeli to rezystor to bierzesz multimetr ( ohmomierz ) i sprawdzasz oporność tego elementu.
_________________

 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 26-06-2010, 22:36   

no dobra, ale gdzie jest ten czujnik i jaką powinien mieć oporność?
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-06-2010, 15:10   

W przypadku mojej Pumy widać było, że element jest uszkodzony. Kiedyś już zamieszczałam fotki całej części, ale wrzucę jeszcze raz - w czerwonym kółku miejsce "odczepienia" się jednego elementu (IMO to bezpiecznik termiczny, który ze względu na swoje własności nie był wlutowany, tylko prawdopodobnie wspawany punktowo), drugi element, ten większy to opornik drutowy, widać uszkodzenie zabezpieczenia, z drugiej strony było kolejne, dużo większe:


A tak wygląda nowy:


Na nowym na oporniku widać oznaczenie R69K, wydaje mi się, że to 0,69 Ω przy 10% dokładności. Na tej mniejszej części napisane jest Microtemp i 192C (tyle odczytałam z fotek, IMO to bezpiecznik termiczny.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 27-06-2010, 19:44   

Opoyko dziękuję, a czy mogłabyś jeszcze podpowiedzieć mi, gdzie mam tego elementu szukać pod maską? Nie chce oddawać już pumy mechanikom bo mam ich serdecznie dość. Wypatrzyłem coś podobnego po lewej stronie chłodnicy, ale to chyba czujnik wiatraka, a nie dmuchawy. Mój problem polega na tym, że podejrzewam iż nie włącza mi się ! obieg wody, termostat i czujniki temperatury wymienione, odpowiednie. Silnik jest bardzo gorący po przejechaniu już kilku kilometrów, chociaż wskazanie temp. wody w normie. Ale w korkach dochodzi woda do czerwonego pola a czasem nawet poza nie wyjdzie i dopiero włącza się wentylator, ale jak przekręcę kluczyk, to i on się wyłącza, a nie powinien.. czy ten rezystor może być za to odpowiedzialny? Czy u Ciebie było podobnie przed jego wymianą? Dzięki z góry od razu
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-06-2010, 20:52   

Opoya, wielkie dzieki za te zdjęcia. są bardzo pomocne i wlaśnie o to mi chodzilo.
Maciek, ten wlącznik termiczny jest wlaśnie po stronie kierowcy na dole wiatraka. ja mam objawy takie same jak ty tzn. w korku temperatura leci na czerwone i dopiero wtedy wlącza się wentylator. pytalem o to wsklepie i jest jakiś zamiennik, koszt 26 pln więc jak tylko będę mial chwilę to kupie i wymienię. sprawdze też na wszelki wypadek ten bezpiecznik nr 36. pozdrawiam
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-06-2010, 01:59   

Tak jak mówi bania - cała kostka jest na dole wiatraka od strony silnika, czyli patrząc od przodu samochodu - za wiatrakiem. Łatwo ją zlokalizować, widać ją w sumie od razu.
U mnie powodem do szukania "winowajcy" było włączanie się od razu drugiego biegu wiatraka i oczywiście wskazówka wędrująca w stronę czerwonego pola. Zwróciłam na to uwagę w sumie natychmiast, bo jechałam w godzinach szczytu przez małe uliczki centrum Warszawy. Prędkość średnia to góra 10-15 km/h, więc i czasu dużo na zwrócenie uwagi na taką przypadłość. Następnego dnia pojechałam do mojego mechanika i powiedziałam, że włącza się od razu drugi bieg wentylatora. Sprawdził, diagnoza - rezystor.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo