Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
Wysłany: 13-04-2011, 17:29
bariwo napisał/a:
na filtrze K&N efekty związane z "wkręcaniem się" na obroty i mocą ZDECYDOWANIE NAJLEPSZE,
możesz rozwinąć tę myśl ? szczególnie co przez to rozumiesz ? (mowa oczywiście o tzw. wkładce , czyli filtrze tradycyjnym ? ) - no i oczywiście ile za niego dałeś ?
_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
bariwo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 22 Wrz 2009 Posty: 114 Skąd: Marki k/ Warszawy
Wysłany: 13-04-2011, 18:39
Filtr K&N - http://www.tuning1.com/info,2627 - i mniej więcej tyle za niego dałem, czyli ok. 200 PLN. Kupiłem sobie ten filtr razem ze stożkiem, bo wcześniej czytając 500000 razy ten wątek otrzymywałem sprzeczne sygnały od zwolenników i przeciwników stożka. Postanowiłem poeksperymentować sam i osobiście przekonać się z czym najlepiej "lata" Puma. I zostawić to co zachwyci, a wyrzucić to co rozczaruje.
Przy wyżej przywołanym filtrze Pumka ma lepsze przyspieszenie, nie "muli" się tak bardzo w przedziale 2-3k obr., a po 3k dostaje już prawdziwego kopa. Żona tylko teraz skarży się, szarpie mocno samochodem Ewidentnie dostała wigoru (choć i tak było b.dobrze). Nie wiem tylko jak ze spalaniem, bo noga zrobiła się jeszcze cięższa - sama radość z jazdy
Gaydek myślę ze odczucia nie ma tylko mózg mówi, ze coś się zmieniło a tak w rzeczywistości to nic się nie zmieniło. To podobnie jest z paliwem pb95 a pb98, ja jedynie widzę taka różnicę ile place za pełen bak nic więcej.
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
Ostatnio zmieniony przez ivek 13-04-2011, 21:16, w całości zmieniany 1 raz
Zahariash [Usunięty]
Wysłany: 13-04-2011, 22:10
Co do wkładki K&N, jak wiecie posiadam takową i mam przejechane na niej troszkę ponad 10.000km. Wniosek: Działa i potwierdzam to, o czym pisze bariwo
Natomiast, co do paliwa to też działa. Od momentu kupienia Kociaka, tankuję tylko i wyłącznie Shell V-Power. Zawsze i wszędzie. Nawet każda trasa, jest poprzedzona mapką stacji Shella. Na tym paliwie przejechane mam 18.000km. Warunek jest jeden, trzeba tankować tylko to paliwo, i nie mieszać z innymi.
Poprawę osiągów, głównie elastyczności oraz zbieranie się dołu, odczułem dopiero niedawno. W marcu tego roku, czyli w moim przypadku po przejechaniu 17.000km.
Tego paliwa nie kupuje się dla osiągów, tylko dla zachowania czystości silnika. Zasada działania jest prosta. W pierwszej fazie tankowania, paliwo to wypłukuje syf, a jak silnik już jest odmulony z różnego rodzaju nalotów, zaczyna pracować pełną piersią.
Też na początku w to wszystko wątpiłem, ale poczytałem trochę opinii i postanowiłem spróbować. Nie żałuję, ani jednej złotówki wydanej na to właśnie paliwo.
Jednak trzeba być sumiennym i zdeterminowanym w tym postanowieniu. To nie jest Nitro, że wciśniesz guzik i dostajesz kopa.
PS.
Sorry za wątek o paliwie, ale dość ironicznie został wywołany do tablicy i mnie to zdenerwowało
bariwo, dopóki nie sprawdzisz wszystkich opcji na hamowni, to tylko będzie Twoje subiektywne zdanie. Fakt, że pokrywające się z moją opinią, ale nadal subiektywne.
Od dawna mam w Pumie tzw. mokrą wkładkę do oryginalnej puszki (King Dragon). I też chwalę. Tak samo jak V-Power (i żeby nie było, "zwykłą", nie Racing).
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Hadzi [Usunięty]
Wysłany: 14-04-2011, 17:09
Gaydek napisał/a:
bariwo napisał/a:
Ewidentnie dostała wigoru (choć i tak było b.dobrze)
Podziwiam osoby, które czują tę różnicę. Poważnie. No offence.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 14-04-2011, 22:52
Cytat:
Bez hamowni nie wyda
jak dobrze pamiętam, to stożek w mojej dał 2 czy 3 niutony i to wszystko, w granicy błędu hamowni czyli tak naprawde nic nie dał bez dobrze doprowadzonego dolotu zimnego powietrza do stożka, dużej modyfikacji układu dolotowego (przy okazji przydałoby się coś z przepustnicą zrobic), sam stożek G...o da
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
auto lepiej się wkręca w obroty na korzyść zestawu AOMA
głośność filtra wg gustu
jacky- cichy delikatny pomruk
aoma -głosny odgłos wsysanego powietrza przy gwałtownym krótkotrwałym wciśnięciu pedału gazu
estetyka wykonania - aoma
łatwość montażu- 10 min i po sprawie oba stożki
filtr na odmę założony wcześniej była tylko gąbka w oryginalnej puszce filtra powietrza
informacja dla osób które chcą się pozbyć oryginalnej puszki ( dna ) filtra w celu zamontowania stożka, najlepiej zdjąć prawy reflektor , aby dostać się do rurki pod puszką by jej nie połamać
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Białystok
Wysłany: 08-01-2012, 14:06
rafalski69 napisał/a:
Zahariash, Zgadzam sie z tobą dla mnie np moja puma musi chodzić cichutko jak naj ciszej a po co przyspieszać dla pokazania sie to jest bez sensu a szczególnie teraz gdy u mnie paliwo stoi 4,73pln
Miło tak powspominać czasy benzynki po 4,73.
Co do stożków, to potwierdzam. Bez innych modyfikacji, montaż do Pumy jest bezsensownym wydawaniem pieniędzy!
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Rzeszów!
Wysłany: 13-01-2012, 23:12
pietras-007, także do fragmentu Zahariash'a, który cytowałeś:
Założyłem stożek. Niby nic, ale jednak. Różnica subtelna, coś jakbyś zalał średnio dobre, a dobre paliwo (cały czas na tym samym jeżdżę dla ścisłosci). Fakt, że ciągnie głośniej; fajnie go słychać tak przy 3.5, 4K obrotów. Jeśli Pumka ma chodzić cichutko, nie polacem. Jeśli chodzi o mnie, to jak Kicia mi mruknie to dostaję gęsiej skórki. Jak ktoś ma podobnie to warto w ten stożek zainwestować i można jeździć z wyłączonym radiem słuchając samego silnika . Przy czym dla jazdy typowo miejskiej zgadzam się z Wami, że niepotrzebny wydatek
_________________ True Reserve Solidier - kontrolka rezerwy gaśnie wraz z silnikiem.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Rzeszów!
Wysłany: 14-01-2012, 10:16
Nie twierdzę, że po tym, jak założyłem stożek Kociak dostał +40KM i zostawiam za sobą ziomków w beemkach. Oczywiście, autko nawet bez stożka sobie z tym radzi świetnie
Jak wspomniałem wcześniej, może "metodą niewprost", różnica jest na tyle subtelna, że praktycznie nie odczuwalna. Jednak będę upierał się przy fakcie, że dźwięk wydobywający się spod maski się nieco zmienił.
Fakt, akurat tego autka się dopiero uczę, natomiast temat stożka przerabiałem już kilkukrotnie w paru furkach (i naprawdę z różnym efektem).
Oczywiście zgadzam się, że wydech robi znacznie większą różnicę (tą słychać i pewnie też czuć definitywnie).
A tak swoją drogą...
Cytat:
tam, gdzie kaczkę pieczesz.
bądź ostrożny z takimi stwierdzeniami w dzisiejszych czasach
_________________ True Reserve Solidier - kontrolka rezerwy gaśnie wraz z silnikiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum