Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
płyn do wspomagania kierownicy
Autor Wiadomość
Bigikozok 
Aghrrrrr :)


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-04-2010, 20:39   

No to napisze moze tutaj,zeby nie zasmiecac ;)
Otoz ostatnio zauwazulem nieregularny wyciek...zastanawialem sie skad to moze byc...patrze na ilosc plynow no i ubylo dosyc sporo z ukladu wspomagania,rzeklbym,ze nawet cale mnostwo-to nic,ze do teraz myslalem iz to hamulcowy :572: Ale do rzeczy..

Ten obszar wyglada na mokry


W tych miejscach zbieraja sie krople i powoli robia kap kap :)



Moze to gdzies jakis przeciek-oby,albo spieprzona maglownica.... :/ wiem,ze najlepiej pojechac do mechanika,ale obecnie brak funduszy :)
Czy moge po prostu dolac do max plynu-rozumiem,ze do automatycznej skrzyni koloru czerwonego ? :)
Czy sama jazda jest bezpieczna? :)

Bede wdzieczny :)
 
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2010, 21:36   

Na pierwszym zdjeciu obstawiał bym cieknący wysprzęglik,sprawdz obudowe termostatu.
 
 
Bigikozok 
Aghrrrrr :)


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-04-2010, 21:53   

Hmm..... jakis czas temu wymienialem komplet sprzegla i co prawda nie mialem po tym odpowietrzanego ukladu :/ bo mechanik stwierdzil,ze nie trzeba.a gdzies na forum wyczytalem ostatnio,ze nieodpowietrzenie ukladu moze byc przyczyna "wyrzucania" plynu...
Ogolnie to sie nie znam kompletnie na autach wiec polecenie spr obudowe termostatu brzmi bardzo magicznie :)
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 06-04-2010, 23:27   

Nareszcie ktoś ma ten sam problem co ja. Dokładnie mam ten sam problem no i dodam ze też wymieniałem kompletne sprzęgło i wysprzęglik no i co w pierwszym miesiącu myslałem gdzieś uszczelka sączy ale był później coraz większy wyciek i ostatnio zauważyłem ze wysprzęglik doś głośno chodzi jak puszczę sprzęgło. Muszę to oddać do reklamacji :cry:
_________________

 
 
 
ThA-ReK 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 64
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13-03-2011, 14:40   

Jeśli chodzi o płyn to musi być zgodny z normą Ford ESP-M2C 166-H i taki jest np.
Quaker State Mineral ATF (Dexron III)
Fuchs Titan ATF 3000 (Dexron II-D)
Carlube ATF-Q
lub
orygialny Ford'owski płyn o indeksie: 1565889 (cena też fordowska - 65zł/l!)
http://ford.sklep.pl/pl,p...om,ford,1l.html


Dzisiaj chciałem zamówić Fuchs'a, ale nie wiem ile go wchodzi do Pumy. Orientuje się ktoś może?
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-03-2011, 10:06   

ThA-ReK, o ile dobrze pamiętam weszło mi jakieś 1.1 litra, niestety nie jestem tego pewien bo było to dawno. niewiele się z tego można dowiedzieć ale http://img710.imageshack....jaobsugi66.jpg/
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2012, 08:23   

hmmm kurde wczoraj wycieklo mi gdzies pol zbiorniczka plynu do wsp. kierownicy :-\
sa jakies standardowe miejsca od ktorych badac przyczyne, czy raczej spr ppjemniczek ,rurki , rureczki po kolei ? ?
 
 
Kowal 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 12
Skąd: Kalisz
Wysłany: 15-07-2013, 12:34   

Ja chciałbym się dowiedzieć czy b. łatwo obraca się wam kiera czy raczej jest mały opór? Jak miałem Suzuki Baleno to ręki nie dało się utrzymać na środku kierownicy samym ciężarem ręki kręciłem a tu raczej małym palcem sobie nie pokręcę coś nie tak czy normalne ? dodam, że wszystkie płyny ustrojowe są nowe ;) zero wycieków itp.
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-07-2013, 13:08   

U nas obraca się z lekkim oporem, ale jest w miarę delikatnie. Jeśli miałbym porównać do naszego drugiego Colta CA - w Pumie jest znacznie lżej, w Colcie bardziej mi odpowiada. Za to lubej bardziej odpowiada to w Pumie, z której korzysta tylko po mieście i mocne wspomaganie zdecydowanie ułatwia manewry parkowania.
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-07-2013, 08:46   

a sprawdzałeś płyn w zbiorniczku jest czerwony czy raczej kolor szary już? Może wymienić płyn trzeba.

Ogólnie lekki opór powinna mieć.
 
 
Kowal 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 12
Skąd: Kalisz
Wysłany: 24-07-2013, 16:42   

No opór jest, płyn nowiutki(10 dni ma, stary był szarawy), ale po wymianie płynu nie ma różnicy. Chodziło mi tylko czy opór czuć u wszystkich czy jest coś nie tak u mnie, bo w Suzi to jak byś kierownice od Ps3 bez sprężyn miał zero oporu jak by koła w powietrzu były.Pumą w miejscu kręci się jak by auto bez wspomagania w ruchu było coś w tym stylu.No i jeszcze dodam, że na wyłączonym silniku moja kobieta kierownicy nie obróci a i ja mam z tym problem jak by Tir to był parę ton :)
 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-07-2013, 14:25   

Może zaczyna się problem z maglownicą albo pompą bo u mnie chodziło dosyć ciężko potem wymieniłem płyn a teraz gdzieś mam nieszczelność bo mi płyn nawala po wahaczu.
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 25-07-2013, 15:05   

silver, uszczelniacz do układu wspomagania. Działa na zasadzie takiej jak do chłodnic.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Kowal 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 12
Skąd: Kalisz
Wysłany: 25-07-2013, 16:51   

U mnie nic nie cieknie też myślałem o pompie,że za słaba czy coś. Wiem że łatwiej się kręci w BMW E39 z nieszczelnym układem :) No i w Eskorcie 93r. też o niebo lepiej działa wspomaganie, ale on ma oponki cieniutkie jak od roweru.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-07-2013, 09:54   

Kowal napisał/a:
ale on ma oponki cieniutkie jak od roweru.


i do tego pewnie kolo kierownicy ma wieksza srednice.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo