Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przewody gumowe "trójnik"
Autor Wiadomość
fpuma
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-2008, 23:27   przewody gumowe "trójnik"

hej, mam pewien problem otóż juz pare dni temu pisałem o problemie z obrotami, puma gaśnie na wolnych obrotach, sprawdziłem sonde (wymiana), przeczysciłem silnik krokowy, ale to nic nie pomogło, wkońcu doszedłem i mam nadzieje że to jest przyczyna objawów
......... przepływomierz, dalej silnik krokowy i dalej znajduje się pewien "rozdzielacz" nie wiem jak to fachowo nazwać, są trzy przewody gumowe, w jednym jest dziura że moge włożyć palec a na drugim podłużne peknięcie (dodam że słychać zasysane powietrze lub też wypuszczane) tu pojawia sie 1 pytanie:
- czy to może byc przyczyna objawów?
i kolejne
- gdzie dostać takie przewody, jak fachowo je nazwać? mechanik mi powiedział że ich koszt może być duży, albo poszukać na szrocie, czy mozna je czymś zamienić?
z góry dzięki za pomoc
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 05-08-2008, 10:10   

fpuma, daj fotke jak możesz..może coś wymyślimy
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-08-2008, 09:42   

to ja mam przy okazji jeszcze takie pytanie mam (żeby nie tworzyć nowych postów) dwa przewody od tego trójnika idą pod kolektor dolotowy a trzeci idzie do białego krućca który zamontowany jest na takiej czarnej, chyba plastikowej puszce. pytanie moje jest takie: do czego jest ten cały system i czy zapchanie się go może np spowodować zamulanie silnika.

ps. napewno jeżeli przewody mają dziury to bez względu na to co to jest to powietrze jest zasysane do silnika po za przepływomierzem a co za to idzie do silnika dostaje się inna mieszanka niż zaplanował to komputer co napewno będzie miało wpływ na pracę silnika.

Pozdro
 
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-08-2008, 07:21   

wojteks sądzę że mówisz o ODMIE - powinna być wetknięta poniżej filtra powietrza czarna plastykowa pucha :-)
_________________

 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-08-2008, 08:27   

adrianus ty mówisz o czarnym gumowym przewodzie odchodzącym od pokrywy zaworów do dolnej części airbox'a a ja mówię o czymś co jest przykręcone do bloku silnika i schowane jest pod metlową częścią kolektora ssącego (bardzo ciężki dostęp - żeby to wyjąć trzeba rozkręcić zały kolektor) i właśnie moje pytanie jest takie: co to jest i do czego służy???
 
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-08-2008, 08:35   

zapodaj foto :-) będzie nam łatwiej :-)
_________________

 
 
 
amadeusz 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 39
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 01-09-2008, 19:36   

To jest zawór wolnych obrotów i dochodzą tam własnie te przewody tzw. trójnik...

A dokładnie ze zdjęciami będzie łatwiej....

No i na dokładkę to jest koło przepustnicy i warto to też czasami wyczyścić....

A zwór wolnych obrotów niestety także bo jest za blisko zaworu zwrotnego spalin ..bleee....
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo