Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tyrkotanie przy zimnym silniku
Autor Wiadomość
Pain IQ
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2008, 10:59   tyrkotanie przy zimnym silniku

witam!

Mam pewien problem, z góry zaznaczam, ze mogę być przeczulony ale zapytać nie zaszkodzi...

W zeszłym tygodniu wymieniłem rozrząd (oryginał), świece (oryginał platynowe), pompe wody w zamienniku, uszczelkę pod zaworami i jakiś simering przy pasku klinowym (przynajmniej tak powiedział serwis). Wszystko to zrobiłem w serwisie, który specjalizuje się w fordzie...no i..od tamtej pory jeżdzę tylko na PB98, problem jaki zauważyłem to to że na luzie auto delikatnie tyrkocze jak diesel, jak się rozgrzeje to juz przestaje jednak zimny silnik tyrkocze jak diesel...pytanie: czy coś spieprzyli, czy po prostu jestem przeczulony?

dzięki za odpowiedź pozdrawiam
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-07-2008, 11:49   

Z silnikami zetec mam do czynienia już od ok 4 lat (najpierw eskort a teraz puma). Z doswiadczenia wiem że starsze, ze sporym przebiegiem silniki na zimno lubią sobie poklekotać. Wynika to z faktu iż zastosowano do nich zawory hydrauliczne których się nie reguluje ponieważ robią to automatycznie. Niestety po pewnym czasie - zwłaszcz na zimno ta regulacja nie jest już taka sprawna bo zaworki się wyrabiają. Ale nie jest to jeszcze powód do niepokoju należy jednak pamiętać o tym fakcie i dać zimnemu silnikowi trochę czasu na rozgrzanie się i wyregulowanie.

pozdro
 
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-07-2008, 22:54   

wojteks napisał/a:
Wynika to z faktu iż zastosowano do nich zawory hydrauliczne których się nie reguluje ponieważ robią to automatycznie.

tyle, że ani w silniku 1.7 ani 1.4 popychaczy hydraulicznych nie ma, jest regulacja płytkowa :wink:
na marginesie ani jeden ani drugi nie są konstrukcjami stricte fordowskimi, pierwszy yamahy a drugi mazdy

dla zainteresowanych polecam obszerne rozważania na ten temat na bratnim forum: http://www.fiestaklubpols...ghlight=#281650

pozdro
 
 
 
Sqad
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2008, 02:22   

Straszne nieścisłości sa w tym odnośniku, jedni piszą tak drudzy siak, a z tego co mi wiadomo w mazdach B4 reguluje sie luz za pomocą śrubek, ale forum też ma bajzel :P
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-07-2008, 12:11   

Sqad napisał/a:
nieścisłości sa w tym odnośniku, jedni piszą tak drudzy siak,

jak to na forum, potem najczęściej jest jakaś konkluzja końcowa :lol:
_________________
Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo